Honda svoj mali jazz menja dokaj hitro. Zadnja generacija je na trgu vztrajala le okoli pet let, ena pred njo ravno tako, le prva je zdržala osem let. Tukaj je torej četrta, ki je naredila velik preskok naprej v smislu izgleda in notranje kakovosti, pa tudi bencinskega motorja, ki mu sedaj pomaga še elektromotor. Evropski plan Honde je namreč, da bodo vsi njihovi pomembnejši modeli v roku dveh let elektrificirani.
Torej, kaj je? Jazz je majhno vozilce z dolžino štirih metrov, ki je v tej četrti generaciji po merah ostalo skoraj identično predhodniku. Kratek nos in zadnji previs pomenita, da je znotraj prostora res veliko, predvsem pa je notranjost še kako modularna. S podrtjem zadnjih naslonjal boste dobili 1.205 litrov uporabnega prostora, zložitev sovoznikovega sedeža bo pomenila, da boste vanj lahko postavili tudi zelo dolge predmete, z dvigom sedalnega dela zadnje klopi pa v jazz postavili visoke reči, recimo fikuse.
Osem stekel na bokih pomeni, da bo kabina delovala svetlo in pregledno, k temu pa v novi generaciji pripomore še ultra tanek stebriček A, zaradi katerega se je voznikov vidni kot naprej povečal z 68 na kar 90 stopinj. Mimogrede, ob morebitnem trku nastalo silo prevzame drugi del stebrička, tako da brez skrbi. Jazz je tudi prvi malček s kar desetimi zračnimi blazinami. Poleg klasičnih sta serijski še voznikova kolenska blazina in še ena med obema sprednjima potnikoma, ki se v primeru trka tako ne moreta zaleteti še eden v drugega.
Po kratkem ogledu in prav takšni vožnji lahko dodam še, da je notranjost naredila velik napredek v smislu materialov in izdelave. Veliko je mehkih površin in sedi se višje, ker so rezervoar pomaknili pod voznikov sedež. Sedež sam se zdi zelo udoben, ker je bolj močno oblazinjen in izdelan po novejšem sistemu in ne s pomočjo S-vzmeti. Tudi zaslon na dotik in sistem nasploh sta bila deležna konkretne prenove, da sta sedaj precej hitrejša in bolj intuitivna.
Že med osnovnimi funkcijami sta Apple CarPlay in Android Auto, avtomobil boste lahko preko aplikacije nadzirali na daljavo in ob morebitni kraji tudi dobili SMS, se prijavili na servis in počeli še marsikaj drugega, doplačilno pa celo omejili avtomobilu področje, po katerem se sme voziti. Če denimo otroku ne boste pustili, da prečka mejo in bo to storil vseeno, vas bo aplikacija takoj obvestila, da je avto na področju, kjer ne bi smel biti. Na voljo bo tudi Honda asistenca, novi kupci pa boste imeli doplačilne funkcije eno leto zastonj.
Motor je le eden, kot je bilo to v navadi že pri prejšnji generaciji. 1,5-litrski agregat razvije 72 kW moči in 131 Nm navora, v vsakem primeru pa mu pomaga še elektromotor z 80 kW moči in 253 Nm navora. Skupne sistemske moči Honda ne navaja, delo obeh motorjev pa pomeni, da boste z novim jazzom do stotice pospešili v 9,4 sekunde, torej je dovolj hiter. Načinov vožnje je več, lahko se boste premikali le na elektriko, a ne daleč, lahko le na bencin ali pa s pomočjo bencinskega motorja, ki bo oskrboval le generator (tudi ta je vgrajen v vozilo), slednji pa naprej elektromotor. In, jasno, na voljo je tudi hibridni način. Menjalnika dejansko ni in princip pogona je precej podoben tistemu v hondi CR-V, kar pomeni, da se bencinski motor v nobenem primeru ne 'dere' posebej glasno.
Zataknilo se bo morda le pri ceni, ki je konkretno večja od prejšnje. Vsaj 22 tisočakov bo treba odšteti za osnovni jazz, letos pa bo na voljo le 15 vozil, ker so razmere na trgu poskrbele za manjše zaloge.
Cene:
honda jazz 1.5 i-MMD hybrid comfort – 21.990 EUR
honda jazz 1.5 i-MMD hybrid elegance – 23.890 EUR
honda jazz 1.5 i-MMD hybrid executive – 25.990 EUR