Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svoboda gibanja

Mazda MX-5 1.8i takumi

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če želite res uživati na cestnih prelazih v Italiji, vstanite zgodaj. Da boste sami. In drugo: izberite primeren avto. Če nimate denarja za ferrari, ali če po naravi niste divjak, bo tudi takšna mazda super izbira. Preverjeno!
Svoboda gibanja
Foto: Anže Jereb
11. 12. 2013 ob 4:10
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

neverjetno igriva in dobra lega na cesti
menjalnik je eden najbolj natančnih in hitrih na trgu
položaj za volanom je skoraj popoln
motor je sicer šibak, ampak voljan vrtenja
platnena streha se zloži v nekaj sekundah
sistem ESP je mogoče popolnoma izključiti
še vedno ugodna cena za užitek v vožnji
ni za višje od 190 centimetrov
menjalnik ima le pet prestav
pri večjih hitrostih je hrup zaradi vetra velik
premalo moči za vožnjo počez
neintuitiven vmesnik radia in navigacije, grdo postavljen mikrofon
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (8 glasov)
video test mazda MX-5 1.8i takumi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Bistvo avtomobilov, kot je mazda MX-5, je namreč užitek v vožnji. In za prave užitke morate najti pravo cesto. Takšno, kjer vas ne bo nihče grdo gledal, če v kakšnem ovinku malo zacvili, ali vam za hip pobegne zadek. Nalašč, seveda. MX-5 je eden tistih prvinskih avtomobilov, ki ima motor spredaj, dva sedeža v sredini, pogon zadaj, nad glavama potnikov pa le platno, če vas preseneti kakšna ploha. Da je avtomobil brez strehe, navadno sicer pomeni manj občutkov med vožnjo, ker je streha le nosilni element, mazda pa je že v osnovi zasnovana brez nje, zato je vzvojna čvrstost pohvalna. Ni veliko neprijetnega tresenja in vibracij, niti takrat, ko vozite bolj surovo. In ravno na slikovitih cestah boste najhitreje spoznali prednost avtomobila brez strehe, da boste lahko gledali vse visoke gore, ki vas bodo obkrožale.

Ampak raje glejte na cesto, ker gre tudi mazda kljub svojemu majhnemu 1,8-litrskemu motorju in le 90 kilovatom prav hitro. Neverjetno, kako vse čutite pri tem avtomobilu, vsako luknjo na cesti, kako spolzek asfalt je, vse! In sploh ni neudoben. Zato ga tako obožujem, ker za toliko denarja, od 21 tisoč evrov naprej, takšnega z opremo takumi pa za okoli 25 tisočakov, ne dobite podobnih voznih lastnosti pri nobenem novem avtomobilu.

Pred večino ovinkov z MX-5 sploh ni potrebno zavirati, samo počakate, da vidite naprej in spet do konca pritisnete plin. Itak je prešibek, da bi šel počez pa če se še tako trudite. ESP se mi je na primer med vožnjo na znameniti prelaz Giau v Dolomitih samo enkrat vklopil. Motor se sicer še kar rad zavrti do 6 in pol in morali ga boste ves čas tiščati po takšnih strmih cestah, k sreči pa ima tako dober menjalnik, da vas to ne bo niti malo motilo. Skratka, to je tisti pravi užitek v vožnji, tukaj ni dvoma. Čeprav pravim navdušencem še vedno priporočam močnejši dvolitrski motor, da bo vsaj kdaj zaplesala ritka.

MX-5 kot namenski avtomobil nima praktično nobene pomanjkljivosti. Mogoče komu ni všeč oblika, ampak to užitkarjem v vožnji itak ni pomembno. Največ težav boste imeli visoki, ker je očitno narejena po mojih merah, ki sem v zlatem povprečju. In ja, prtljažnik je res majhen, ampak bo za torbo ali dve in plato piva. Tudi delovno okolje je zelo enostavno, brez nepregledne množice nepotrebnih gumbov, čeprav je vmesnik navigacije in radia dokaj nelogičen, mikrofon za telefon pa so prav neokusno postavili za volan. Pa usnjeni sedeži bi lahko bili naluknjani, ker se boste sicer na njih poleti pod žgočim soncem stopili.

Skratka, vozniki, ampak tisti, ki se res radi vozite, še najraje sami, enkrat MX-5 samo malo zapeljite. Pa po možnosti zjutraj na kakšni hudi cesti. Po mojem boste takoj začeli delati plane, čakaj, če tukaj malo prišparam pa tam vzamem pa prodam tisto, bi pa mogoče zneslo... No, za toliko, kolikor stane MX-5, so te sanje celo dosegljive, če se potrudite.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 1.8i takumi
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 93 (126) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 4.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4020 x 1720 x 1245
medosna razdalja v mm 2330
prtljažnik v litrih 150
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1075
največja hitrost v km/h 198
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,4/5,5/7,0
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 24.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.189

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |