Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hibridni časi

Toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Prihaja čas hibridov. To lahko zdaj že z gotovostjo trdimo. Skoraj vsaka znamka ima že kakšnega asa v svojem rokavu, Toyota pa že tri! In zadnji je najboljši.
Hibridni časi
Foto: Anže Jereb
10. 10. 2013 ob 7:03
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

edini hibrid v svojem razredu
izpusti so pri hibridih bistveno bolj sprejemljivi za okolje
sodoben izgled
kombinacija motorja in menjalnika ni več tako nadležna zaradi hrupa
voznik ima boljši občutek med vožnjo
poraba goriva je odlična v mestih
notranjost se zdi kvalitetno izdelana
sprejemljiva osnovna cena
samo cena še vedno ne upraviči nakupa, ker je dizel cenejši
poraba je na avtocesti večja od primerljivega dizla
zadek bi bil lahko bolj domiselno oblikovan
pri odpiranju prtljažnih vrat si vedno umažete prste
zastarela ura na armaturni plošči je neugledna
nadležno piskanje med vzvratno vožnjo moti zbranost
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (31 glasov)
video test toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če me prius plus, ki ima praktično enako tehnologijo kot novi auris hibrid, niti malo ni navdušil, me je slednji precej. Težko je reči, zakaj točno, ampak že po nekaj dneh je bilo jasno, da so občutki med vožnjo bistveno boljši, motor je dejansko malo tišji, okolje je zelo prijetno in nenazadnje tudi prav dobro izgleda. Dokler si ga ne ogledate zadaj. Čisto vsi pri Volanu smo se strinjali, da spredaj in s strani izgleda super, od zadaj pa pač ne. Res bi lahko bolj domiselno oblikovali še zadek in kljuko oziroma gumb za odpiranje vrat skrili na lepše mesto. Tako ali tako boste imeli vedno umazane prste, ko boste odpirali vrata.

Nekaj zmede je tudi v kabini, ampak je splošni vtis dober. Zastarela 'ura iz pralnega praška' mi še posebej ni všeč, zato pa modra osvetlitev pri aurisu čisto lepo izpade in daje nekaj tistega futurističnega občutka. Merilnika vrtljajev ni, ker bi bilo itak brez veze, da bi ga sploh imel, namesto njega je prikazovalnik uporabe moči, da lahko spremljate, kdaj izkoriščate vse, kdaj vozite varčno in kdaj polnite baterijo. Še bolj mi je všeč kazalnik v njem, ker je obarvan zeleno, če močneje pritiskate na pedal za plin, elektrone pa rdeče, kar pomeni, da vožnja ni varčna.

In še ena res velika sprememba v primerjavi s predhodnim aurisom. Sredinska konzola se ne zajeda več v kabino, ampak je čisto ravna. Mogoče komu ne bo všeč, meni pa je predvsem fino, da je zdaj zaradi tega več prostora za drobnarije med sedežema, tudi če se je za kakšen gumb potrebno malo bolj stegniti. In ja, pravo ročno zavoro ima, tega sem res vesel, ker ima zdaj že veliko konkurentov elektronsko, ki je ne maram. Še ena zanimivost: če imate novejši pametni telefon, boste lahko preko sistema touch brali prejeta sporočila in nanje celo odgovarjali preko tipkovnice na zaslonu. Ampak ne med vožnjo! Ni varno, čeprav se da, razen če poleg vas sedi tajnica.

Tako kot sem se jezil pri priusu, sem se tudi pri aurisu vsakič znova, ko sem vozil vzvratno. Piskanje je namreč tako nadležno, da bo prvo vprašanje pri serviserju, če se ga da izklopiti. Sploh, ker so zraven še senzorji in kamera, da vidite nazaj. In auris zna tudi sam parkirati. Verjetno bo nekoč znal tudi sam voziti, moram pa reči, da je to za voznika verjetno najbolj prijeten Toyotin hibrid doslej. Celo tisti, ki radi vozimo in smo doslej vihali nosove nad odtujenostjo priusa, se v takšnem aurisu kar dobro počutimo, čeprav še vedno ne gre za dinamičen avtomobil. V velik plus mu štejem tudi to, da je dejansko edini model med vso konkurenco, ki ponuja hibridni sklop v povsem običajni karoseriji, tako da je izbira za tiste, ki morate imeti hibrida, jasna.

Zato sledi večna dilema: hibrid ali ne. Ja, če živite v mestu in opravljate veliko kratkih voženj. In ste navdušeni nad modernimi tehnologijami. Sicer pa je brez veze. Če so vaše poti daljše, vzemite dizla, ki je 2 tisoč evrov cenejši, če niti to ne, pa bencinsko različico, ki je 4.300 evrov cenejša s to bogato opremo. Ampak recimo, da ste se zapičili v hibrida, v bistvu je auris poceni, saj testni stane z bogato opremo, posebno biserno barvo in panoramsko streho 24.600 evrov, osnovni hibrid pa zdaj s popustom 18.300 evrov. To se mi ne zdi veliko, sploh, ker je praktično edini takšen avtomobil na trgu. In kot takšen zelo dober.

Poraba je v praksi dobrih 6 litrov, če se veliko vozite po avtocesti, okoli 7. Enako kot pri priusu. Tudi tukaj ima bencinski motor 1,8 litra in dobrih 73 kilovatov, kar je okroglih 100 'konjev', skupaj z električnim pa 100 kilovatov, to je 136 'konjev'. In na elektriko tudi auris prevozi zgolj kakšen počasen kilometer, dva. Je pa znotraj sedaj manj hrupa med priganjanjem, ker so inženirji na novo nastavili vse skupaj, in tudi ta menjalnik ima funkcijo brake, da bolj polnite baterijo, ko vozite dol ali recimo pred križiščem, ko se ustavljate. Občutek na volanu je dober in tudi nasploh je počutje v kabini boljše zaradi veliko bolj prijetnih materialov kot pri priusu, kjer vse skupaj deluje precej ceneno in plastično, čeprav je plastika reciklirana in želi biti totalno eko.

Ravno to je pri aurisu tako fino. Čeprav je 'eko', je prijeten in če ne potrebujete toliko prostora kot ga ima prius +, vzemite tega. O navadnem priusu sploh ne razmišljajte, dokler ne bo vsaj 20 kilometrov prevozil samo na elektriko in bo stal enako kot takšen auris.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota auris 1.8 VVT-i hybrid sol
vrsta motorja bencinski in električni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 207 od 0 do 1.000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4275 x 1760 x 1460
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1430 (410)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,7/3,7/3,8
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 13.990
cena testnega vozila v EUR 21.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.600

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
kakšen klump!!!
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |