Ta seveda ni njihov prvi in edini povsem električni avtomobil, pred nedavnim smo pisali že o tem modelu e-tron GT, je pa Q4 e-tron enako kot bolj plebejska škoda enyaq in volkswagen ID.4 izdelan na novi platformi MEB, posebej zasnovani za električna vozila. Zato so določeni elementi vseh treh seveda enaki, razlike pa se začnejo kazati potem drugje. Pri audiju na primer s posebnimi majhnimi prijemi, zaradi katerih je aerodinamika še nekoliko boljša, denimo z režo na obeh vzvratnih ogledalih, majhnim difuzorjem spredaj, da se zrak manj vrtinči, ali pa z dnom, ki po obliki spominja na žogico za golf, zaradi česar zrak pod vozilom lepše 'teče' mimo.
Sicer pa je Q4 e-tron z dolžino 4,59 metra po merah skoraj točno med Q3 in Q5, a zaradi električne zasnove ponuja več prostora. Dolžina potniškega dela, merjeno od stopalk do zadnjih naslonjal, je s 183 centimetri celo daljša od tiste pri Q7, sicer pa znotraj pričakujte 520 litrov prtljažnega prostora oziroma še 15 več pri različici sportback, ki jo je sicer že mogoče naročiti, k nam pa uradno prihaja v naslednjem letu.
Poleg nekoliko bolj izrazite zunanjosti z zaprto sprednjo masko je v Q4 e-tron malce svojevrstna tudi notranjost. Volan je prisekan spodaj in zgoraj, ob velikem zaslonu pa ostaja kar nekaj fizičnih stikal še za pogosto uporabljene funkcije, tudi tukaj je razlika v primerjavi z ID.4 in enyaqom. Če boste doplačali za matrične žaromete, boste lahko sami izbirali obliko snopa sprednjih luči, projekcijski zaslon zna prikazovati ogromno podatkov in izrisovati želeno pot navigacije, gumbi na volanu so dejansko na dotik, a ubogajo tudi na močnejši pritisk in tako naprej. In vsak sedež je izdelan iz 26 velikih odpadnih plastenk, ker Audi poudarja trajnostno naravnanost.
Zadnje zavore so bobnaste, ker z električnim avtom tako ali tako zelo redko zaviramo, razlog za tako odločitev pa so manjši stroški vzdrževanja; bobni v celotni življenjski dobi avtomobila vzdrževanja sploh ne potrebujejo. Sicer so pa na voljo štiri izvedenke, ena z manjšo in tri z večjo baterijo. Osnovni Q4 35 e-tron s pogonom na zadnji par koles ponuja 125 kW moči in baterijo z neto 51,5 kilovatne ure, najbolje prodajana bo naslednja različica z oznako 40 in 150 kW moči, ki prav tako ob zadnjem pogonu ponuja baterijo s 77 kWh.
Močnejši izvedenki Q4 e-tron z oznakama 45 in 50 ponujata ob enaki bateriji 195 oziroma 220 kW moči, njuna največja hitrost je s 180 km/h tudi za 20 km/h večja od prejšnjih dveh. In prav tako je v tem primeru serijski štirikolesni pogon. Dosegi so dokaj podobni, v praksi računajte na kakšnih 350 prevoženih kilometrov. Osnovnega z manjšo baterijo boste lahko polnili z največ 7,2 kW na izmeničnem toku in s 100 kW na enosmernem, vse ostale izvedenke pa z do 11 oziroma 125 kW.
Poglejte si še nekaj cen:
audi Q4 35 e-tron – 46.450 EUR
audi Q4 40 e-tron – 52.790 EUR
audi Q4 45 e-tron quattro – 57.340 EUR
audi Q4 50 e-tron quattro – 59.660 EUR
audi Q4 35 e-tron sportback – 48.480 EUR
audi Q4 40 e-tron sportback – 54.820 EUR
audi Q4 45 e-tron quattro sportback – 59.370 EUR
audi Q4 50 e-tron quattro sportback – 61.690 EUR