Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Atkinsonov cikel

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če malo bolj spremljate avtomobilski svet, potem ste v zadnjih letih sigurno velikokrat slišali za Atkinsonov cikel. Z njim se nekateri proizvajalci radi hvalijo, ko govorijo o varčnosti svojih motorjev.
Atkinsonov cikel
Foto: Splet
10. 11. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
Tehno volan - atkinsonov cikel
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Atkinsonov cikel ni plod sodobne tehnologije, ki bo spremenila svet. V bistvu ga je James Atkinson patentiral že leta 1882, torej v času, ko so naši predniki po Sloveniji še veselo pešačili ali pa gonili pedala. Takšen cikel zagotavlja manjšo porabo goriva, a na račun nekoliko zmanjšane moči motorja, pod črto pa je izguba moči manjša od prihranka pri gorivu, zato je po svoje zelo zanimiv. Obenem se sodobni motorji znajo prilagajati in po potrebi uporabljati le klasični cikel Otto, Atkinsonovega pa le ob nezahtevnih pogojih.

Za takšen cikel boste največkrat slišali pri vozilih, ki se hvalijo z majhno porabo goriva. Hibridi so precej znani po tem, ker pri njih zmogljivosti niso v prvem planu, običajno pa kakšen kilovat bencinske moči na ta račun kompenzirajo z elektromotorjem. Je pa vseeno proizvajalcev oziroma modelov več, kot bi mislili. Zakaj potem proizvajalci enostavno ne vgradijo manjšega motorja, se sprašujete? Ker znajo sodobni motorji, kot rečeno, prilagajati delovanje in ob potrebi po večji moči to lahko tudi ponudijo. Ko se boste pa vozili umirjeno, takrat bo motor deloval drugače.

Atkinsonov cikel namreč zagotavlja, da se ob vračanju bata nazaj gor, torej v fazi kompresije, sesalni ventil ne zapre povsem. Na ta način dejansko malce 'pušča' in mešanico goriva ter zraka spusti iz valja ven. Obenem pa naslednji takt, torej delo, ni nič krajši in zato je dovolj časa, da manj goriva v valju povsem izgori. Prej izpuščena mešanica pa se v naslednjem ciklu vrne v sistem in porabi. Zaradi spremembe kompresije je izkoristek boljši, posledično pa poraba manjša. Ko voznik močneje pritisne plin, sistem izključi Atkinsonov cikel, ventil ostane popolnoma zaprt in motor ponudi vso razpoložljivo moč. Torej dejansko slabosti ni, ker po potrebi motor diha s celotnimi 'pljuči', v manj zahtevnih razmerah pa s pomočjo cikla porabi manj goriva.

Vse skupaj se zdi tehnično sila komplicirano, pa niti ni. Pravzaprav so vse enote enake, razlika je le v krmiljenju delovanja, torej ne gre za bolj kompleksno sestavo motorja, ampak le za malce kompleksnejše krmiljenje. Zato dodatna servisiranja ali pa odpovedi sploh niso predmet debate. Seveda pa je Atkinsonov cikel le ena od tehnologij za povečevanje motornega izkoristka, obstajajo pa še druge. Veliko takšnih smo že opisali v naših ostalih rubrikah Tehno volana, zato le pobrskajte po temah.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |