Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Blizu popolnosti

Audi A8 3.0 TDI quattro

Avtor prispevka: Anže Jereb
Audi A8 nastopa v najvišjem segmentu vozil, kjer kupci niso pripravljeni sklepati nikakršnih kompromisov. Nobena stvar ne sme biti nemogoča, nič nedosegljivo in tudi prav nič povsem običajno. Zato je s posebnostmi A8 razvajal že pred sedemnajstimi leti, ko je prišla na trg prva generacija.
Blizu popolnosti
Foto: Anže Jereb & Matej Mitruševski
9. 9. 2011 ob 19:45
Komentarjev: 0
video test audi A8 3,0 TDI quattro
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ta je bila namreč prva, kjer je imel masovni avtomobil karoserijo izdelano iz aluminija, kar pa ni bila njegova edina posebnost. Tudi oprema, s katero se je ponašal, je dejansko krojila avtomobilski razvoj, vgrajene tehnologije pa so postavljale nova merila. In jih še danes. Da začutite, kako poseben je A8, je dovolj, da se vanj le vsedete in zaprete vrata. In ves direndaj tega sveta utihne.

Pozabimo zato, da ta Audijev paradni konj stane skoraj 130.000 evrov, kar je toliko kot kakšna hišica in da samo sedeži s celotnim oblazinjenjem stanejo toliko kot osnovni golf. Ljudje, ki kupujejo takšne avtomobile, ne živijo v hišah nižjega cenovnega razreda, ampak v pol ali večmilijonskih vilah, zato tu takšne primerjave odpadejo. Denar imajo in z njim si želijo kupiti nekaj posebnega. In A8 je lahko dovolj poseben.

Za začetek se prepustimo užitkom, ki jih nudijo prej omenjeni sedeži. Masirati sicer zna veliko sedežev v tem segmentu avtomobilov, a prav nobeden ne tako. Kot prava maserka s pravim certifikatom, ki ji lahko poveste, da masira prenežno in želite bolj močno, pa tudi med številnimi masažami lahko izbirate. In takšna masažna sprednja sedeža sta tudi dokaz, da je A8 avto za voznika, ne za sedenje zadaj. Da bi morala sprednja potnika sedeža nastavljati ročno? Ah, kje pa. Vse je električno pomično, nastavljati pa se da skoraj vsak milimeter sedeža posebej. Vrhunsko.

A brez skrbi, tudi zadaj je udobje vrhunsko, bo pa za prevažanje direktorjev na zadnjih sedežih bolj prava različica L, ki ponuja še okoli deset dodatnih centimetrov. Ta dva sedeža sta neverjetno udobna, med njima pa je tako velik naslon za roko, da bi ga v kakšen avtomobil spodnjega srednjega razreda težko namestili celo v prtljažnik. Da lastniki vozil tega segmenta ne marajo sklepati kompromisov, smo že ugotovili, zato mora biti vse perfektno. Če vas motijo pogledi iz zunanjosti, no tudi za to se najde rešitev.

Pa vozniki. Bolj dovršene notranjosti si v avtomobilu ni lahko omisliti. Vse je vrhunsko izdelano, s filigransko natančnostjo sestavljeno, uporabljeni materiali pa so po kakovosti v samem vrhu. Ne le ambientalna osvetlitev, vse skupaj, tudi vesoljska prestavna ročica pričara res odlično počutje. Zaslon na sredinski konzoli je večji od TV-sprejemnikov pred dvajsetimi leti in se lahko elegantno pospravi v režo, kadar ga ne potrebujemo. Ročica menjalnika je kot rečeno oblikovno vrhunska, je pa na trenutke malce težko ujeti posamezno stopnjo na njej. Ko denimo iz položaja D želimo prestaviti v vzvratno, mimogrede ročico premaknemo preveč v P, torej v park. Touch pad oziroma površina, po kateri lahko pišemo, je zanimiva in uporabna rešitev, zlasti pri vpisovanju malce manj znanih krajev (denimo kakšne restavracije), navigacija tudi deluje odlično, smo pa pogrešali tisto najboljšo, ki deluje preko google maps, v povezavi z njo pa svoje delovanje znajo prilagajati še motor in žarometi in se pred posameznim zavojem postavijo v najustreznejši položaj.

Testnega A8 je poganjal osnovni agregat, trilitrski TDI. V praksi je ta motor dovolj zmogljiv za premikanje takšnega kolosa in vas bo do stotice izstrelil v šestih sekundah, 550 Nm navora pa bo ne glede na hitrost ali motorne vrtljaje dovolj, da bo pritisk v sedež močno občuten. Zlasti zato, ker pri vožnji pomaga pogon quattro, zaradi katerega je trakcija vedno vrhunska. A kot rečeno, kompromisov tako zahtevni lastniki ne marajo sklepati in jim verjetno ne bo všeč, da si enak motor nekdo lahko omisli tudi v dve številki manjšem A4. Zato priporočamo osemvaljnik pod pokrovom. Poraba goriva je ob ostalih stroških pri takšnem avtomobilu zanemarljiva, a če že morate vedeti, tudi ta je vredna vseh pohval. Dobrih osem litrov, nič več. Je pa morda že skoraj slabost dejstvo, da avtomobil neverjetno skriva hitrost. Zato pa je šofer ministrico Kresalovo vozil prehitro, revež tega sploh ni vedel!

A8 je precej široko uporaben avtomobil, zlasti takšen, z nastavljivim zračnim vzmetenjem. Lahko je izjemno udoben potovalnik z lahkotnim krmiljenjem, ki smo mu kos že z mezinčkom, kar je perfektno za avtocestno križarjenje. Ima pa tudi drugačen karakter, za katerega je dovolj pomik gumba na dynamic. Takrat krmilni mehanizem postane težak in bolj komunikativen, podvozje čvrstejše, menjalnik pa hitrejši. In takrat se osem prestav odličnega menjalnika zvrsti skoraj tako hitro, kot lahko rečete audi spaceframe. Ta ogromna ladja pa takrat postane pohvalno hitra. Seveda ne športna, ker je avtomobil vseeno preglomazen, hitra pa vsekakor.

Po zapisanem bi lahko sklepali, da je avtomobil brez napak. Pa ni čisto tako, saj je njegov perfekcionizem včasih tudi njegova največja hiba. Avtomobil je tehnično popoln, a navzven preveč običajen. Nekdo, ki je pripravljen odšteti veliko denarja, si želi, da bi ostali to opazili. S tem ne namigujemo, da bi moral biti A8 kričeč, kupci takšnih avtomobilov so namreč resni in umirjeni, na raztegnjenega A4 pa tudi ne bi smel spominjati. Manjka mu nekaj tistega šarma, ki ga je premogla prejšnja generacija in ga premorejo nekateri tekmeci. A če je to edina zamera, to vseeno pomeni, da je A8 več kot le odličen avtomobil, kajne?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Audi A8 3,0 TDI quattro
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2967
moč v kW (KM) pri vrt./min 184 (250) pri 4000-4500
največji navor v Nm pri vrt./min 550 pri 1500-3000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon Na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5137 x 1949 x 1460
medosna razdalja v mm 2992
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1915 (615)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 8/5,8/6,6
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR 80.350
cena testnega vozila v EUR 80.350
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 127.655

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |