Za volkswagen passat s ceno skoraj petdeset tisočakov bi na pamet rekel, da dobro izgleda. Kaj dobro, odlično, čeprav vem, da je v osnovi oblika zadržana kot pri znamki nasploh. Ampak tako visoka cena že mora prinesti s seboj nekaj razburjenja, ni tako?
Ne in ’lep’ dokaz je takšen testni passat GTE. Stane le malo manj kot 49 tisočakov, pa je navzven lahko bolj dolgočasen od osnovnega, če je temen. Črna oziroma ’globoko temno siva’ zakrije še tistih nekaj linij, ki bi pri takšni različici sicer izstopale, ampak če je vaš namen, da ste res karseda inkognito, ste izbrali pravega. Kdor želi pokazati, da sta v oznaki tudi črki GT, pa priporočam recimo belo.
Celo notranjost v takšnih suhoparnih barvah deluje malce zastarelo, pa čeprav smo nedolgo tega na testu PRIMA ugotovili, da so materiali dobri in prav takšna tudi ergonomija. Očitno vse skupaj ne pride do izraza, kar je seveda tradicionalnim voznikom passatov še kako všeč, zato to ne more biti kritika. Edina razlika, ki vsaj malce pritegne pozornost, sta dodatna gumba, ki ju v vašem dizelskem passatu ni: gumba GTE in E-drive. Tako je, passat GTE je to, dvomotorna zverina precejšnjih zmogljivosti in zelo majhnega apetita po pitju bencina.
GTE je druga najbolj zmogljiva različica passata in hkrati najbrž najmanj konvencionalna. Gre seveda za priključni hibrid, ki ga lahko polnite tudi doma, v sebi pa skriva 1,4-litrski turbobencinski motor TSI in elektromotor. Skupna sistemska moč je 160 kilovatov oziroma 218 ’konjičkov’, navora pa 400 Nm. Zaradi elektromotorja se vse skupaj zdi presenetljivo zmogljivo in več kot 1.700 kilogramov težak passat pospešuje zelo suvereno. Številke pravijo 7,4 sekunde z mesta do stotice, ampak (kot vedno, kjer je zraven elektrika) še bolj navdušijo vmesna pospeševanja, kjer elektrika poskrbi za hipen potisk hrbta v sedež.
Baterija ima 13 kilovatnih ur energije, kar je super. Na navadni vtičnici se doma napolni čez noč v slabih 6 urah, na hitri javni polnilnici z izmeničnim tokom pa v okoli štirih. V praksi se je pokazalo, da je to dovolj za skoraj 50 kilometrov dolgo pot. Celo kakšen kilometer več, če se boste vozili po mestu in seveda kakšnih 10 manj na ljubljanski obvoznici. To pomeni, da se bo nekdo (berite večina Slovencev), ki dela kratke dnevne poti, ves čas vozil zgolj na električni pogon, okoli sto kilometrov dolge poti pa bo ob na začetku vožnje polni bateriji zlahka opravil s povprečno porabo pod petimi litri bencina, kar je celo manj, kot bi porabil dizelski passat. Če boste torej pridni s polnjenjem, bo strošek porabe precej nepomembna postavka, pa še precej zmogljiv avtomobil boste imeli.
Preklop med motorjema je skorajda brezčuten, tisti dve stikali levo od prestavne ročice pa močno vplivata na karakter avtomobila. Po pritisku na gumb GTE se vse postavi v bolj napadalni način, vsa moč je hitro na voljo in motor kljub majhni prostornini presenetljivo gromko zadoni. Zanimivo, da je zvok ob 1,4 litra vseeno dovolj 'možat'. Po drugi strani pa pritisk na gumb E-drive pomeni, da se boste vozili na električni oziroma hibridni način, odvisno, katerega boste izbrali in kako polna je baterija. Menjalnik je DSG, kar pomeni, da prestavlja tudi med vožnjo na elektriko vse do hitrosti 140 km/h, ko se vklopi še bencinski motor.
V vsakem primeru je GTE precej poseben in zanimiv stroj, pa čeprav je v večini elementov povsem enak klasičnemu passatu, kar je spet ena velika prednost. Morda se zaradi večje mase zdi le malce težji pri občutku na volanu, ampak je lega kljub temu zanesljiva in predvidljiva. Visoka nakupna cena seveda izničuje varčevalni razlog nakupa, je pa takšna motorna kombinacija lahko odličen razlog, da se zanj vseeno odločite. S tem boste dobili zmogljiv avtomobil, ki ne bo porabil veliko, hkrati pa tudi ne bo obremenjen z majhnim dosegom, kot so električna vozila. Le bolj zanimivo barvo si izberite, da vam bo tudi ob pogledu nanj večkrat zaigralo srce.
1 / 30
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE
vrsta motorja
turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj