Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Skrite mišice

Volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE

Avtor prispevka: Anže Jereb
Za volkswagen passat s ceno skoraj petdeset tisočakov bi na pamet rekel, da dobro izgleda. Kaj dobro, odlično, čeprav vem, da je v osnovi oblika zadržana kot pri znamki nasploh. Ampak tako visoka cena že mora prinesti s seboj nekaj razburjenja, ni tako?
Skrite mišice
Foto: Gašper Miš
25. 3. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tudi GTE lahko ostaja neopazna in uglajena limuzina
prenova modela je bila nežna, ostaja pa prepoznaven
notranjost je urejena in ergonomsko super
tudi materiali so večinoma zelo dobri
skupna sistemska moč je dovolj velika, da je GTE zelo prožen
na elektriko lahko prevozi okoli 50 kilometrov, kar bo večini dovolj
1,4-litrski TSI se zna oglasiti gromko in resno
GTE je uporabniško in vozniško enak klasičnemu passatu
poraba goriva je zlahka na nivoju dizelske ali celo bistveno manjša
glasnost radia se na zaslonu spreminja le še na dotik
cena takšne različice je zelo zajetna
s tako temno barvo je oblikovno zelo dolgočasen
notranjost kljub sodobnim napravam deluje že malce zastarelo
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (17 glasov)

Ne in ’lep’ dokaz je takšen testni passat GTE. Stane le malo manj kot 49 tisočakov, pa je navzven lahko bolj dolgočasen od osnovnega, če je temen. Črna oziroma ’globoko temno siva’ zakrije še tistih nekaj linij, ki bi pri takšni različici sicer izstopale, ampak če je vaš namen, da ste res karseda inkognito, ste izbrali pravega. Kdor želi pokazati, da sta v oznaki tudi črki GT, pa priporočam recimo belo.

Celo notranjost v takšnih suhoparnih barvah deluje malce zastarelo, pa čeprav smo nedolgo tega na testu PRIMA ugotovili, da so materiali dobri in prav takšna tudi ergonomija. Očitno vse skupaj ne pride do izraza, kar je seveda tradicionalnim voznikom passatov še kako všeč, zato to ne more biti kritika. Edina razlika, ki vsaj malce pritegne pozornost, sta dodatna gumba, ki ju v vašem dizelskem passatu ni: gumba GTE in E-drive. Tako je, passat GTE je to, dvomotorna zverina precejšnjih zmogljivosti in zelo majhnega apetita po pitju bencina.

GTE je druga najbolj zmogljiva različica passata in hkrati najbrž najmanj konvencionalna. Gre seveda za priključni hibrid, ki ga lahko polnite tudi doma, v sebi pa skriva 1,4-litrski turbobencinski motor TSI in elektromotor. Skupna sistemska moč je 160 kilovatov oziroma 218 ’konjičkov’, navora pa 400 Nm. Zaradi elektromotorja se vse skupaj zdi presenetljivo zmogljivo in več kot 1.700 kilogramov težak passat pospešuje zelo suvereno. Številke pravijo 7,4 sekunde z mesta do stotice, ampak (kot vedno, kjer je zraven elektrika) še bolj navdušijo vmesna pospeševanja, kjer elektrika poskrbi za hipen potisk hrbta v sedež.

Baterija ima 13 kilovatnih ur energije, kar je super. Na navadni vtičnici se doma napolni čez noč v slabih 6 urah, na hitri javni polnilnici z izmeničnim tokom pa v okoli štirih. V praksi se je pokazalo, da je to dovolj za skoraj 50 kilometrov dolgo pot. Celo kakšen kilometer več, če se boste vozili po mestu in seveda kakšnih 10 manj na ljubljanski obvoznici. To pomeni, da se bo nekdo (berite večina Slovencev), ki dela kratke dnevne poti, ves čas vozil zgolj na električni pogon, okoli sto kilometrov dolge poti pa bo ob na začetku vožnje polni bateriji zlahka opravil s povprečno porabo pod petimi litri bencina, kar je celo manj, kot bi porabil dizelski passat. Če boste torej pridni s polnjenjem, bo strošek porabe precej nepomembna postavka, pa še precej zmogljiv avtomobil boste imeli.

Preklop med motorjema je skorajda brezčuten, tisti dve stikali levo od prestavne ročice pa močno vplivata na karakter avtomobila. Po pritisku na gumb GTE se vse postavi v bolj napadalni način, vsa moč je hitro na voljo in motor kljub majhni prostornini presenetljivo gromko zadoni. Zanimivo, da je zvok ob 1,4 litra vseeno dovolj 'možat'. Po drugi strani pa pritisk na gumb E-drive pomeni, da se boste vozili na električni oziroma hibridni način, odvisno, katerega boste izbrali in kako polna je baterija. Menjalnik je DSG, kar pomeni, da prestavlja tudi med vožnjo na elektriko vse do hitrosti 140 km/h, ko se vklopi še bencinski motor.

V vsakem primeru je GTE precej poseben in zanimiv stroj, pa čeprav je v večini elementov povsem enak klasičnemu passatu, kar je spet ena velika prednost. Morda se zaradi večje mase zdi le malce težji pri občutku na volanu, ampak je lega kljub temu zanesljiva in predvidljiva. Visoka nakupna cena seveda izničuje varčevalni razlog nakupa, je pa takšna motorna kombinacija lahko odličen razlog, da se zanj vseeno odločite. S tem boste dobili zmogljiv avtomobil, ki ne bo porabil veliko, hkrati pa tudi ne bo obremenjen z majhnim dosegom, kot so električna vozila. Le bolj zanimivo barvo si izberite, da vam bo tudi ob pogledu nanj večkrat zaigralo srce.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen passat 1.4 TSI DSG GTE 
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1395
moč v kW (KM) 160 (218)
največji navor v Nm 400
menjalnik robotiziran, šeststopenjski, DSG
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4775 x 1832 x 1483
medosna razdalja v mm 2786
prtljažnik v litrih 586
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1730 (490)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 7,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 1,6
poraba na testu v l/100 km 5,1
cena osnovnega vozila v EUR 25.475
cena testnega vozila v EUR 46.581
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 48.768

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Meni je zelo lep, a zame žal ene 5X predrag...
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |