Femme fatale
Chevrolet aveo 3v 1,4 LT
Tam vas bo pričakala že znana oblika s popolnoma spremenjeno masko, za katero bo marsikdo mislil, da so jo dodatno 'nafrizirali' v kakšni delavnici za predelave. Čeprav je sam avtomobil precej visok, to uspešno prikrivata boka, ki se dvigneta zelo visoko proti zadku v zajeten C-stebriček. Rahlo izbuljeni blatniki, nižji pragovi, spojler in le troje vrat ustvarjajo malce bolj športno podobo, ki bi jo najlepše zaokrožila še za palec večja lita platišča. Serijska oprema obsega 15-palčna, poleg paketa šport (meglenki, usnjen volan in prestavna ročica, radio s šestimi zvočniki) pa še samodejno klimatsko napravo. Prostora je v kabini glede na razred avtomobila dovolj, prav tako udobja, le na dolgih poteh boste pogrešali sedeže z več opore za hrbtenico.
Voznikovo okolje je z novo generacijo bistveno lepše in tudi na oko bolj kvalitetno sestavljeno. Plastika je seveda še vedno cenena a vse se potem pozna tudi na končni ceni. Bolj pomembna je dobra ergonomija, ker so gumbi in ostale komande logično razporejeni, po drugi strani pa je volanski obroč prevelik in sedi se visoko, kar ne bo ustrezalo vsem okusom a je zato pregled iz avtomobila boljši in vrtenje volana lažje. Zahtevni ali športni vozniki bodo po drugi strani nezadovoljni z občutkom na volanu, ker servo pri manjših hitrostih premalo pomaga, pri večjih pa preveč. Poleg tega se tudi karoserija preveč nagiba za bolj resno preganjanje med ovinki, kjer je precej očitno še siljenje nosu v ravni smeri. Aveo pač ni športen avtomobil, kar zna mlade voznike razočarati.
Primerjava z najnovejšimi dosežki na področju tehnike v avtomobilizmu bi avea postavila na dno lestvice. Realno gledano mu ne manjka nič, le konkurenca danes ponuja že toliko več. Če se zdi, da je okroglih 100 'konjev' za majhen avto veliko, se potem na cesti zdi, kot da jih ni. Vsekakor pa je potrebno motor precej priganjati, da kaj da od sebe in takrat začne postajati še moteče glasen. Verjetno bi prestava več v menjalniku s petimi stopnjami delno rešila to težavo in obenem zmanjšala porabo, ki je bila na testu daleč od tovarniško obljubljenih številk. Čeprav pri Chevroletu pravijo, da so z dodelavami na motorju dosegli za okoli 10 odstotkov manjšo porabo kot pri predhodniku, se je 45-litrski tank za gorivo v povprečju spraznil že po dobrih 500-tih kilometrih.
Nezahtevnemu vozniku se po drugi strani ne bo zdelo, da pogonskemu sklopu kaj manjka, ker avto načeloma zadovolji potrebe dnevnih voženj in hkrati prepriča z nezahtevnim upravljanjem ter mehkim podvozjem. Ne smete pozabiti, da je še vedno največja prednost avea (in chevroletov nasploh) cena, ki upraviči zaostanek v nekaterih kategorijah. Pogled v cenik namreč pokaže, da nobeden od konkurentov ne zmore ponuditi tako opremljenega avtomobila s stotimi 'konji' za 11.400 evrov. Lahko pa bolj varnega. Vsaj po testih kalosa sodeč, ki je pred dvema letoma dosegel le tri zvezdice, čeprav verjamem, da so tudi na tem področju s prenovo dosegli kaj več.
Po novem avea izdelujejo na Poljskem, da bi se bolje prodajal v Evropi, kjer je že predhodnik dosegel kar lepo številko – 440 tisoč. Če Bernarda ni preveč zahtevna voznica, se bo povsem lepo ujela z vsemi temi vozniki na stari celini in obenem pohvalila, da je ta prvi moderni chevrolet, ki je narejen tukaj. Fatalna pa z njim ne bo, kar ji zna biti celo všeč, da se ne bodo potem zaljubljali vanjo povsod, kjer se bo pojavila.
tehnični podatki | chevrolet aveo 1,4 16V |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1399 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 74 (101) pri 6400 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 131 pri 4200 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3920 x 1680 x 1505 |
medosna razdalja v mm | 2480 |
prtljažnik v litrih | 220/980 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1133 (410) |
največja hitrost v km/h | 175 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,9/4,7/5,9 |
poraba na testu v l/100 km | 8,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 11.400 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!