Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bistvo

Honda insight 1.3 elegance

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Honda insight ni prvi Hondin hibrid na naših tleh; v modelu civic IMA nam je bila podobna ekološka tehnologija ponujena že nekaj let prej. Prve generacije insighta, ki je bila prisotna na svetovnem trgu kar 10 let (od leta 1999), pri nas ni bilo moč kupiti, zato pa je insight prvič zapeljal na naše ceste lansko jesen.
Bistvo
Foto: Matej Mihinjač
19. 5. 2010 ob 14:00
Komentarjev: 0
video test honda insight 1.3 elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

No, marsikdo bi zaradi insightove zasnove dejal, da je ta avtomobil nekakšna kupejevska izpeljanka civica. Pa ni tako. Osnovna platforma s podvozjem, seveda s konkretno predelavo za prilagoditev hibridni tehnologiji, je vzeta iz modela jazz, motorizacija je zasnovana na novo, čeprav uporablja precej identičnih komponent iz civica hybrid, oblika pa je osnovana za čim lažje rezanje in prodiranje skozi zrak. Zato je na dolgo napet in nizek strešni lok, ravne in le rahlo upognjene površine ter difuzorsko navzgor zavihan spodnji rob zadka tu le z enim namenom - ugajati aerodinamiki. In čeprav je vse podrejeno fiziki, so oblikovalci uspeli razpoznavne hišne detajle odlično vkomponirati v celoto.

Ima pa takšna oblika še eno prednost. V notranjosti skriva precej prostora. Tako v kabini, kot v prtljažniku.

Ima pa takšna oblika še eno prednost. V notranjosti skriva precej prostora. Tako v kabini, kot v prtljažniku. Ja, v notranjosti je prav vsaka stvar načrtovana optimalno, oziroma vsak centimeter izkoriščen do potankosti. Če je zajetna 'vesoljska' armaturna plošča, vključno z volanskim obročem, oblikovana po zgledu civicov, je pridobivanje prostornosti za potnike iztisnjeno iz konkretnega tanjšanja tapiserij vrat ter ožanja sredinske konzole. Sicer pa se v insightu prav zaradi vseh teh stvari odlično počuti in odlično sedi. Res je, da je sedenje precej nizko in kot takšno ne bo všeč prav vsakemu, po drugi strani pa je strop precej blizu glavam in bodo zato višjerasli nad tem imeli pripombe. Tudi na zadnji klopi je prostor odmerjen konkretno in s prevozom dodatnih treh potnikov tu ne bo težav. Pogled naprej je soliden, nazaj pa zaradi prečnega roba prtljažnega prostora krepko omejen.

Negotov občutek, pa še to le za kratek čas, bo pustila izbira umetnih materialov, iz katerih je notranjost sestavljena. Podatek, da je možno reciklirati kar 99 odstotkov vseh sestavnih delov avtomobila, pove, da gre pričakovati trdo in bobnečo in zapovrh še neestetsko plastiko in tkanine. Tako tudi je, z izjemo oblazinjenja, saj je to na otip prav prijetno. Bo pa umazano siva barva tapiserij in spodnjega dela armaturke v kombinaciji z modro barvo njenega gornjega dela pustila le povprečen vtis. Prijetno presenečenje je po drugi strani lepo obdelan kar 408-litrski prtljažni prostor. Pena namesto rezervnega kolesa ter napredek pri razvoju dimenzijsko kompaktnih akumulatorskih celic precej pripomoreta k uporabnosti (sploh v družinske namene) tegale avtomobila. Podobno velja za ostalo opremljenost, ki se skriva v najvišjem nivoju 'elegance'. Serijski so k običajni opremi ksenonski žarometi, šestnajstpalčna platišča, tipalo za dež, parkirni senzorji, tempomat in avdionaprava s povezavo bluetooth.

Hibridni pogon sestavlja kombinacija dveh pogonskih sklopov - 1,3-litrskega bencinskega agregata i-VTEC ter elektromotorja, ki pomaga ob konkretnejših voznikovih zahtevah.

Hibridni pogon sestavlja kombinacija dveh pogonskih sklopov - 1,3-litrskega bencinskega agregata i-VTEC ter elektromotorja, ki pomaga ob konkretnejših voznikovih zahtevah. Skupaj premoreta 72 kilovatov moči (98 KM) ter 167 Nm navora pri le 1000 vrtljajih. Stvar je skupaj logično povezana na CVT-menjalnik z neskončnim številom prestavnih razmerij. In ker je celotna pogonska zadeva uglašena povsem ekološko, so zmogljivosti temu primerne. Pohvaliti velja uglajeno delovanje sklopa, ko vozite z vklopljenim režimom 'eco mode'; motor se vrti na vrtljajih optimalnega navora, elektromotor z dodajanjem moči ali zaviranjem (polnjenjem akumulatorskih celic) uravnava skupno delovanje glede na potrebe. 'Eco mode' je možno tudi izključiti in takrat se pogon obnaša povsem konvencionalno; kot v ostalih avtomobilih s samodejnim menjalnikom. Na žalost pa insight nima možnosti izbire vožnje le na električni pogon. Edina stvar, ki jo premore, je sistem 'start-stop', pa še ta deluje le v primeru, ko so akumulatorske celice napolnjene, ko ni prižgana klimatska naprava in ko zrak ni usmerjen v sprednjo šipo.

Seveda pa Honda ne bi bila Honda, če v paketu opreme 'elegance' ne bi ponudila tudi nadgradnje menjalnika s programom sport. V tem primeru izbirate med sedmimi fiksnimi prestavnimi razmerji, med njimi pa pretikate s pomočjo obvolanskih krilc v stilu F1. No, stvar deluje, ampak na precej omejen, predvsem pa ne na dinamičen način. Kompletno spremljanje dogajanja delovanja pogonskega sklopa je moč spremljati na več načinov preko osrednjega prikazovalnika na armaturni plošči, ki sproti prikazuje aktualne podatke o porabi, o usmerjanju moči ter o voznikovi prijaznosti do okolice. Prav slednje je najbolj zanimivo, saj glede na način vožnje preko simbolov rasti oziroma odmiranja rožic sporoča vozniku, kako je priden. Sicer pa voznika na način vožnje dodatno opominja barvna osvetlitev prikazovalnika hitrosti, ta se namreč preliva iz zelene – okoljsko prijazne vožnje – v modro – neprijazno. Zato pa je vožnja z insightom kot takšna zelo dobra. Vodljivost je odlična, na nivoju športnejših hišnih različic, uglajenost solidna, blaženje razmeroma trdo, nagibanje skoraj nezaznavno, občutljivost na bočni veter pa precejšnja.

Četudi je insight trenutno najcenejši in najosnovnejši avtomobil z hibridnim pogonom, ki ga je moč kupiti na našem trgu, pa velja pred vsemi pohvaliti njegovo učinkovitost v smislu ekologije. Da izpusti v ozračje le 105 gramov ogljikovega dioksida (ob porabi 4,6 litra) na prevoženi kilometer, obljublja tovarna. Da porabi zgolj 6,3 litra goriva na 100 prevoženih testnih kilometrov, smo se prepričali sami. In v slednjem je bistvo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda insight 1,3 elegance
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1339
moč v kW (KM) pri vrt./min 72 (98) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 167 pri 1000
menjalnik
brezstopenjski - CVT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4395 x 1695 x 1425
medosna razdalja v mm
2545
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1217
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/4,5/4,6
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 17.990
cena testnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.297

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |