Hja, čez lužo je okoli 10 odstotkov davka, pri nas pa v takšnem primeru, ko gre za nadstandardni avtomobil, tudi štirikrat več. In bencin je tam daleč skoraj trikrat cenejši, potem pa ni čudno, da si kupujejo stroje z močnimi motorji. Tudi mi bi jih, lepše ropotajo! Zato je X4 s tem motorjem z oznako 35i najboljša izbira.
Trilitrski šestvaljni turbobencinar je namreč vrhunski izdelek. Lep, svilnat zvok ima in ogromno navora že pri 1.200 vrtljajih. Samo nekaj malega zamika ima, ko pohodite plin, pa še to samo skozi oči zahtevnega voznika, ki pričakuje športnost. Če ne bi porabil toliko goriva, večinoma sem imel povprečje okoli 10 litrov in verjetno veste, kako počasi se mora voziti v Ameriki, no, brez dvoma bi ga priporočil kot prvo izbiro. Daleč pred dizlom, čeprav BMWjevi še zdaleč niso slabi! Po ameriških meritvenih standardih ima točno 300 'konjev', po naših malenkost več, in se zdi idealen za to velikost BMWja. X4 pri nas sploh ni majhen, moraš vseeno že malo poiskati parkirišče, v Ameriki pa sem ga parkiral na kompaktnih, ki so rezervirani za male avte.
X4 je, kot vidite na posnetkih, praktično enak kot naš, evropski. Mogoče kot zanimivost, delajo ga v Ameriki v Južni Karolini, tudi za naš trg, in mu samo malo spremenijo kakšne malenkosti ter prostor za tablice, sicer je praktično vse enako. Od v Sloveniji testiranega je imel le še malo več opreme, na primer električno pomične sedeže in seveda večja platišča, slednje je obvezno v Ameriki. Sicer pa avto pri Američanih vzbuja spoštovanje, ne zavisti, kot pri nas, in verjetno je zaradi manjših mer po njihovo bolj ženski, X6 pa bolj moški. Vseeno bo tudi X4 dovolj hiter, da pobegnete Indijancem, če vas čakajo v zasedi na divjem zahodu.
Na urejenem makadamu je namreč X4 s svojim pogonom zelo zabaven. Lepo predvidljivo drsi, brez težav se ga kroti, ker sta podvozje in krmilni mehanizem odlično usklajena. Z elektroniko izdatno podprt štirikolesni pogon je hiter in učinkovit, dokler gre za urejene podlage. Naj bo jasno, da je X4 visok cestni avtomobil, ne pa kakšen terenec. Nekaj več navora gre v osnovi na zadnjo os, zato nos ni tako težaški med vožnjo, pa tudi sicer se ne zdi očitno podkrmiljen pri prehitrem vstopu v ovinek. Volanski obroč mi je sploh všeč, eden najboljših sploh, ker je debel in očitno narejen točno za moje roke. Občutek na njem ni tako dober kot pri nižjih bavarskih vozilih, na trenutke se zdi servo tudi preveč 'umetno trd', kot bi želeli dati vozniku preko tega vedeti, da gre za športen avto. Pa kaj še. No, voznikov prostor, ki sprejme tudi večje voznike, se vzorno nastavi kot v vsakem drugem BMWju. Še najmanj se mi zdi, da navduši dokaj dolgočasna armaturna plošča glede na ekstravagantno zunanjo obliko, ampak je seveda zelo uporabna, vsekakor pregledna in ima velik osrednji zaslon, na katerem je lahko gora informacij.
Sam sicer nikoli nisem bil navdušen nad takšno vrsto vozil. Visoko sedenje mi ne odtehta slabših voznih lastnosti, X4 pa je presenetil, ker se dejansko odlično pelje. Ni pa udoben. Po eni strani zaradi velikih gum, po drugi pa zaradi zasnove, tovrstni avtomobili imajo malo več nevzmetenih mas, da se manj nagibajo. Oblika je stvar okusa in tale je še posebej razdvajajoča: ali ti je takoj všeč, ali pa nikoli. Ker se streha na zadku spusti zelo nizko, se slabo vidi nazaj, obenem pa je prtljažnik malo manj uporaben za kakšne večje predmete. Znotraj se mi zdi kar prostoren. Tudi zadaj se dovolj dobro sedi, le na sredini ne vozite nikogar, ker vas bo grdo gledal še ves dan, ko se boste ustavili in pogovarjali o vremenu.
Moderni križanci so postali res miks vsega, kar si lahko izmislite. Tale X4 bi bil rad napol kupe pa terenec in še kaj. Priznam, da mu kar dobro uspeva, po dveh tednih druženja me je prepričal veliko bolj kot na prvih fotografijah leto nazaj. Ne z obliko, ampak vsemi svojimi dobrimi lastnostmi. Še vedno je jasno, da vzemite X3 ali X5, če potrebujete malo bolj uporaben avto, X4 pa pač za izražanje sloga. Je pa po moje tudi precej boljši od X6, nekako bolj smiseln se mi zdi za naš trg, ker je manjši. Za Američane mora biti itak vse preveliko, tako da res ne vem, zakaj nimajo potem tudi višjih cen, da bi bilo vse skupaj bolj demokratično!