Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Demokratična diskriminacija

BMW X4 xDrive35i

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Najbolj hecno je, ko v Ameriki pogledaš cenik avtomobilov in vidiš, kakšne davke plačujemo v Sloveniji. Testni X4 je v domovini stal skoraj 80 tisoč evrov, ameriški pa 67 tisoč dolarjev, kar je v tem trenutku okoli 54 tisoč evrov. Od kod takšna razlika?
Demokratična diskriminacija
Foto: Miha Kokalj
26. 12. 2014 ob 7:30
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mešanica razredov v svoji verjetno najbolj učinkoviti obliki
motor je vrhunski in ravno prav močan za velikost X4
prožnost je odlična skozi celotno območje delovanja motorja
zelo dobra je namestitev za vrhunskim volanskim obročem
menjalnik je eden najboljših na trgu
kljub padajoči strehi je prostora dovolj tudi na zadnji klopi in v prtljažniku
štirikolesni pogon je zelo učinkovit na urejenih podlagah
vodljivost in lega na cesti sta zelo dobra glede na vrsto vozila
poraba goriva je prevelika za naš trg
zaradi dobrih voznih lastnosti malo trpi udobje med vožnjo
armaturna plošča bi bila lahko oblikovno precej bolj zanimiva
prtljažnik je zaradi padajoče strehe manj uporaben
preglednost nazaj je zelo slaba
visoka cena v domovini bo marsikoga odvrnila od nakupa
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (16 glasov)
video test BMW X4 xDrive35i
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Hja, čez lužo je okoli 10 odstotkov davka, pri nas pa v takšnem primeru, ko gre za nadstandardni avtomobil, tudi štirikrat več. In bencin je tam daleč skoraj trikrat cenejši, potem pa ni čudno, da si kupujejo stroje z močnimi motorji. Tudi mi bi jih, lepše ropotajo! Zato je X4 s tem motorjem z oznako 35i najboljša izbira.

Trilitrski šestvaljni turbobencinar je namreč vrhunski izdelek. Lep, svilnat zvok ima in ogromno navora že pri 1.200 vrtljajih. Samo nekaj malega zamika ima, ko pohodite plin, pa še to samo skozi oči zahtevnega voznika, ki pričakuje športnost. Če ne bi porabil toliko goriva, večinoma sem imel povprečje okoli 10 litrov in verjetno veste, kako počasi se mora voziti v Ameriki, no, brez dvoma bi ga priporočil kot prvo izbiro. Daleč pred dizlom, čeprav BMWjevi še zdaleč niso slabi! Po ameriških meritvenih standardih ima točno 300 'konjev', po naših malenkost več, in se zdi idealen za to velikost BMWja. X4 pri nas sploh ni majhen, moraš vseeno že malo poiskati parkirišče, v Ameriki pa sem ga parkiral na kompaktnih, ki so rezervirani za male avte.

X4 je, kot vidite na posnetkih, praktično enak kot naš, evropski. Mogoče kot zanimivost, delajo ga v Ameriki v Južni Karolini, tudi za naš trg, in mu samo malo spremenijo kakšne malenkosti ter prostor za tablice, sicer je praktično vse enako. Od v Sloveniji testiranega je imel le še malo več opreme, na primer električno pomične sedeže in seveda večja platišča, slednje je obvezno v Ameriki. Sicer pa avto pri Američanih vzbuja spoštovanje, ne zavisti, kot pri nas, in verjetno je zaradi manjših mer po njihovo bolj ženski, X6 pa bolj moški. Vseeno bo tudi X4 dovolj hiter, da pobegnete Indijancem, če vas čakajo v zasedi na divjem zahodu.

Na urejenem makadamu je namreč X4 s svojim pogonom zelo zabaven. Lepo predvidljivo drsi, brez težav se ga kroti, ker sta podvozje in krmilni mehanizem odlično usklajena. Z elektroniko izdatno podprt štirikolesni pogon je hiter in učinkovit, dokler gre za urejene podlage. Naj bo jasno, da je X4 visok cestni avtomobil, ne pa kakšen terenec. Nekaj več navora gre v osnovi na zadnjo os, zato nos ni tako težaški med vožnjo, pa tudi sicer se ne zdi očitno podkrmiljen pri prehitrem vstopu v ovinek. Volanski obroč mi je sploh všeč, eden najboljših sploh, ker je debel in očitno narejen točno za moje roke. Občutek na njem ni tako dober kot pri nižjih bavarskih vozilih, na trenutke se zdi servo tudi preveč 'umetno trd', kot bi želeli dati vozniku preko tega vedeti, da gre za športen avto. Pa kaj še. No, voznikov prostor, ki sprejme tudi večje voznike, se vzorno nastavi kot v vsakem drugem BMWju. Še najmanj se mi zdi, da navduši dokaj dolgočasna armaturna plošča glede na ekstravagantno zunanjo obliko, ampak je seveda zelo uporabna, vsekakor pregledna in ima velik osrednji zaslon, na katerem je lahko gora informacij.

Sam sicer nikoli nisem bil navdušen nad takšno vrsto vozil. Visoko sedenje mi ne odtehta slabših voznih lastnosti, X4 pa je presenetil, ker se dejansko odlično pelje. Ni pa udoben. Po eni strani zaradi velikih gum, po drugi pa zaradi zasnove, tovrstni avtomobili imajo malo več nevzmetenih mas, da se manj nagibajo. Oblika je stvar okusa in tale je še posebej razdvajajoča: ali ti je takoj všeč, ali pa nikoli. Ker se streha na zadku spusti zelo nizko, se slabo vidi nazaj, obenem pa je prtljažnik malo manj uporaben za kakšne večje predmete. Znotraj se mi zdi kar prostoren. Tudi zadaj se dovolj dobro sedi, le na sredini ne vozite nikogar, ker vas bo grdo gledal še ves dan, ko se boste ustavili in pogovarjali o vremenu.

Moderni križanci so postali res miks vsega, kar si lahko izmislite. Tale X4 bi bil rad napol kupe pa terenec in še kaj. Priznam, da mu kar dobro uspeva, po dveh tednih druženja me je prepričal veliko bolj kot na prvih fotografijah leto nazaj. Ne z obliko, ampak vsemi svojimi dobrimi lastnostmi. Še vedno je jasno, da vzemite X3 ali X5, če potrebujete malo bolj uporaben avto, X4 pa pač za izražanje sloga. Je pa po moje tudi precej boljši od X6, nekako bolj smiseln se mi zdi za naš trg, ker je manjši. Za Američane mora biti itak vse preveliko, tako da res ne vem, zakaj nimajo potem tudi višjih cen, da bi bilo vse skupaj bolj demokratično!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X4 xDrive35i
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2979
moč v kW (KM) pri vrt./min 225 (306) pri 5.800 - 6.400
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 1.200 - 5.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4671 x 1881 x 1624
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 510
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1890 (590)
največja hitrost v km/h 247
pospešek 0-100 km/h v s 5,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,7/6,9/8,3
poraba na testu v l/100 km 10,3
cena osnovnega vozila v EUR 48.950
cena testnega vozila v EUR 65.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v ZDA v EUR ca. 54.000 EUR

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
a2l0dF9yZXN0YXVybzEzLmpwZzEzMTU3NjI2MDU=.jpg
s0me0ne0 pravi:
HaKLc ... točno tako!
(pred 9 leti )
Ni slike
HaKLc pravi:
Slovenija pač mora biti prepoznavna po takih stvareh. Visoki davki, drago gorivo, majhne plače, korupcija. Za Američane pa je splošno znano, da radi vozijo močnejše avte. Sicer pa jih lahko, saj imajo dosti cenejše gorivo od nas. Marsikdo drug bi si privoščil tak avto, če ne bi država "nabijala" davek do neba.
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |