Tisti, ki ste vsaj moj letnik ali malo starejši, se boste spomnili filma Highlander, Christopher Lambert je igral nesmrtnega bojevnika. Hud film za tiste čase, Queeni so napisali legendarni A kind of magic ... in Highlander mi je zato za vedno ostalo v spominu. Zdaj mi bo pa še zaradi toyote highlander.
Malo mlajša je sicer od filma iz leta '86 in stara dobrih 20 let, no, toliko je bila stara prva, v tem prispevku pa gledate že četrto generacijo, ki je povsem sveža. Mimogrede, če vam oznaka highlander ni posebej poznana, nič čudnega, ker gre za model, ki se pri nas oziroma kar v vsej zahodi Evropi sploh še ni prodajal. Prva generacija pravzaprav le v ZDA in na Japonskem, od druge naprej pa tudi v vzhodni Evropi, v Rusiji, če sem natančen. 'Fuzbal' mame so tam prisotne že dlje …
In highlander je pravi nastopač, celo tako glomazen je, da ga tudi v ZDA hitro opaziš, čeprav so tam precej cepljeni na še bolj ogromne avte. Poleg CH-R in RAV4, no, pa malega yarisa cross, je sedaj v ponudbi križancev in SUVjev še 7-sedežni highlander z dolžino 4,96 metra, torej je celo 10 centimetrov daljši od land cruiserja. Ampak tisto je pravi terenec, tole pa bolj za vse tiste, ki se ne vozite po terenu.
Znotraj je izjemno prostoren, ob postavljenih sedmih sedežih ima prtljažnik še vedno 332 litrov prostora, gledano povsem do stropa, ob petih sedežih pa kar 865 litrov, kar je skoraj 300 več kot v RAV4, da si ga boste v glavi lažje umestili med ostale modele. Lahko pa podrete še drugo vrsto sedežev, potem vam bosta na voljo skoraj dva kubika prostora, kar je dovolj najbrž celo za evakuacijo, ne le dopust. Ali pa za res velik hladilnik. Highlander izgleda dobro, nimam kaj kritizirati, res pa je, da smo imeli avto na voljo samo dve uri in sem moral biti hiter, zato bo več informacij pozneje v testu. Ampak je jasno, da vse štima, ker v toyotah pač vedno vse štima.
Kabina ni le prijetna na pogled, ampak tudi praktična. Stikala so velika in priročna, odlagališč je naravnost ogromno, kar je sicer pričakovano, ker Američani pač nekam morajo odlagati svoje enormne pijače, nasploh je voznikovo okolje prijetno in pregledno. Predvsem si pa v tem avtu izgubljen v prostoru, kadarkoli se premakneš bolj nazaj. Druga sedežna vrsta je vzdolžno pomična za zajetnih 18 centimetrov, zato je tam prostora ogromno. Zadnja dva sedeža pa sta v vsakem primeru bolj zasilna, predvsem je dno dokaj visoko in so zato kolena pokrčena, pač, ne pričakujte, da boste tam zelo pogosto prevažali odrasle ljudi. Highlander si bolj predstavljam kot ogromen in sila prostoren petsedežnik z velikim prtljažnikom, sedemsedežnik je bolj po sili razmer.
Če se je komu med vami že pojavil nasmešek na ustih, ker ste slišali, da highlander izdelujejo v Ameriki in zato sanjate o velikem V6 ali V8 pod sprednjim pokrovom … no, mogoče vas je pa postalo ob enakih mislih groza, brez panike, v podkožju ni takšne sorte ropotulja. 2,5-litrski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom ga poganja, torej je motorna ponudba povsem prilagojena evropskim potrebam, na stari celini smo v takšnih avtih radi predvsem varčni. Motor je v osnovi enak tistemu iz RAV4, torej gre prav tako za hibridni sklop, je pa moči v tem primeru več, ker je tudi avtomobil večji.
Skupna sistemska moč je 182 kW oziroma 248 ’konjev’, pogon pa štirikolesni. Za dodaten pogon zadnjega para koles skrbi elektromotor na zadnji osi z močjo 40 kW, torej 54 ’konjičkov’, Toyota pa obljublja povprečno porabo le 6,6 litra, kar se sliši fenomenalno. Sicer je bila prva vožnja precej kratka, ampak vendarle lahko povem, da se zdi moči povsem dovolj, pospešek do stotice je 8,3 sekunde in karakterju primerno je z njim highlander povsem dovolj hiter. Predvsem pa večino časa dovolj tih, ker elektrika večino časa prevzema vlogo gonilnega elementa.
Se pa čuti, da je vozniško malce bolj 'žajfast' od RAV4, spet, glede na namembnost in karakter to ni minus, ker z njim pač ne boste divjali, je pa dobro vedeti, da se RAV4 pelje bolj čvrsto in manj zibajoče. Tudi highlander stoji na Toyotini najnovejši platformi in se pod črto prav prijetno pelje, je pa večji in njegovo glavno poslanstvo je prinašanje udobja med vožnjo. Zato je veliko večino časa lepo tih, krmilni sistem je dovolj lahkoten in povsem nenaporen, sedi se visoko in gosposko. Ga pa vseeno moram tudi pohvaliti, ker ta behemot svoje mere med vožnjo precej dobro skriva in se ne zdi štorast.
Še cena vas zanima, a ne! Od 49.900 evrov in naprej bo lahko vaš, odvisno seveda od vaših želja po dodatkih. Sam priporočam denimo ozvočenje JBL z enajstimi zvočniki in kar 1.200 vati moči. Sem si ga privoščil in je izjemno. Pravzaprav se mi zdi cena dovolj ugodna, ker je avto res ogromen. Pa še nesmrten je, edino, če mu odrežete glavo. Mogoče v tem primeru motor …