Celo tako simpatičen, da sta dva od treh, ki sta kupila sandera, izbrala prav takšnega. Mimogrede: veste, da je sandero najbolje prodajan avto v Evropi, če gledamo samo prodajo fizičnim kupcem? To pa tudi veliko šteje, a ne! In to je sedaj tretja generacija, ki stoji na enaki platformi kot clio, kar pomeni, da se tudi pelje dosti bolje od prejšnje generacije. Tista je bila občasno bolj robustno trda in posledično manj udobna.
Še vedno pri Dacii pravijo, da je to avtomobil, ki ponuja bistveno in sodobno, torej ni stroj za posebna razvajanja, je pa dovolj sodoben, da boste imeli večino modernih elementov in vam veliko ne bo manjkalo. To pomeni, da zna sam zavirati pred oviro, opozarja pred vozili v mrtvem kotu, ponuja vzvratno kamero in tako naprej. V resnici ponuja vse, kar zares potrebujete …
Mere so ostale podobne prejšnji generaciji, je pa pokrov motorja malo nižji in streha tudi, da avtomobil izgleda bolj sloko in posledično bolj paše očem. Pa led luči ima, ne le dnevnih, temveč tudi zasenčene. Le nezasenčene so še vedno halogenske … Če navadni sandero Renault šteje med B-segment vozil, kjer je na primer tudi clio, pa za sandero stepway pravijo, da je že v segmentu B SUV, torej je križanec. Logično, križanci so bolj kul, kajne, zato me tudi ne preseneča, da bo dve tretjini tržnega deleža ponovno prevzela različica stepway: z bolj nastopaško podobo pa s strešnimi nosilci in tako naprej.
Če vprašate mene, je zunanja oblika sicer pomembna in mora biti privlačna, ampak še bolj fajn je prijetna notranjost. Nova je občutno bolj sodobna kot prej, zaslon na sredini je velik, okrogla stikala, s katerimi je začel duster, so še vedno lepa in uporabna, vse skratka OK. Materiali so sicer večinoma trdi, ampak sem pri daciah že od nekdaj vajen, da to sploh ni pomembno, ker nič ne škripa, vsaj ko je novo … med vožnjo pa itak armaturke ne božam in mi je v bistvu vseeno. Mi je pa denimo všeč tkanina na armaturni plošči, ker lepo 'preseka' sicer monoton videz.
Pa vožnja? Sandero se pelje precej lepo in čuti se podobnost s cliom, je pa manj zvočno zatesnjen, se mi zdi, in zato malo bolj glasen. In občutek na volanu je morda za odtenek slabši kot pri cliu. To vseeno pomeni, da se dovolj lepo pelje in predvsem veliko bolje od prejšnje generacije. Tudi precej bolj tiho je vse skupaj. Dizelskih motorjev ni več v ponudbi, samo še bencinski. Osnovni ima 65 ’konjičkov’ in takšen je najbrž precej ’žalosten’, drugi dve opciji pa sta TCe 90 in ECO-G 100. V bistvu gre v osnovi za enak motor, ki ponuja 90 oziroma 100 ’konjičkov’ moči, pri čemer več moči ponuja ECO-G, ker gre tudi na plin.
Cena navadnega in takšnega na plin je povsem enaka, torej vam pri Dacii predelavo spet častijo, plinski rezervoar zasede prostor rezervnemu kolesu, ki ga potem ni, zato sam prtljažnik ostaja enako velik, še vedno ima preko 400 litrov prostornine. Ima pa sandero na plin tudi potovalni računalnik, ki ga duster recimo ni imel. In šeststopenjski menjalnik! Cena za čisto osnovni duster je 8.990 EUR, ampak takšen nima niti klimatske naprave, vzemite močnejši motor in boljšo opremo, da bo prijeten. Stepway z opremo essential stane dobrih 12 tisočakov oziroma 14 z najbogatejšo opremo comfort. Še vedno super cena za dober avto!
Nekatere cene:
dacia sandero 1.0 SCe 65 access – 8.990 EUR
dacia sandero 1.0 ECO-G 100 essential – 10.790 EUR
dacia sandero 1.0 TCe 90 comfort – 12.290 EUR
dacia sandero stepway 1.0 ECO-G 100 essential – 12.290 EUR
dacia sandero stepway 1.0 ECO-G 100 comfort – 13.990 EUR