Novinec je na voljo v dveh karoserijskih različicah: kombijevski, ki se bo ob bok postavila octavii scout, golfu alltrack ter leonu X-perience, ter klasični petvratni kombilimuzinski, ki ima konkurentov še manj. Na misel mi v bistvu padeta le dva, in sicer Subarujev XV ter Volvov V40 cross country, je pa res, da so lahko vsi po vrsti opremljeni s štirikolesnim pogonom, ki ga takšen focus nima. Robustni active boste sicer prepoznali po malce drugačnih odbijačih s srebrno zaščito spredaj in zadaj, temnih obrobah odbijačev in blatnikov, nenazadnje tudi po novi obliki litih platišč. Ta že v osnovi merijo 17, lahko pa si omislite tudi večja 18-palčna, ne manjkata niti dve novi karoserijski barvi, napis na boku, strešni nosilci in dva kromirana zaključka izpušne cevi. V notranjosti je razlik še manj, dejansko boste opazili le posebno oblazinjenje z dekorativnimi elementi v modri barvi.
Kot ostale člane družine si lahko tudi focus active omislite z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Še največja razlika je ta, da se motorna ponudba tu začne z močnejšim 92-kilovatnim (125 KM) litrskim motorjem ecoboost in ne 74-kilovatnim (100 KM), kot to velja za druge. 1,5-litrski ecoboost je močnejši, 110 (150 KM) oziroma 134 kilovatov (182 KM) razvije, bodo pa po njem predvidoma posegli tisti, ki se bodo odločili za kombilimuzino. Za kupce kombijev bosta bolj zanimivi dizelski različici ecoblue, prva z 1,5 litra delovne prostornine in 88 kilovati (120 KM) ter močnejša 2,0-litrska s 110 kilovati moči (150 KM). Kupci lahko za dobra dva tisočaka vse kombinirate še z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, medtem ko štirikolesnega pogona takšen focus nima. Pri Fordu očitno menijo, da gre večini bolj za izgled kot resne terenske podvige, zato so novinca opremili le z dvema novima voznima načinoma (slippery in trail) ter večjo oddaljenostjo od tal (ta spredaj meri dodatnih 30, zadaj pa 34 milimetrov). In še en podatek je zanimiv – focus active je za zdaj edini član družine, ki ima, ne glede na izbrano konfiguracijo, zadaj dražjo večvodilno premo.
Pogled na cenik razkrije, da različica active temelji na paketu trend edition, je pa od tega slaba dva tisočaka dražja. Kdor želi več, bo izbral še 1.100 evrov dražji active business (paket, ki avtomobil dodatno opremi še z multimedijskim sistemom SYNC 3 namesto SYNC 2.5, električno pomičnimi ogledali, parkirnimi tipali spredaj in zadaj ter za odtenek večjim zaslonom med merilniki). Na spodaj navedene cene Ford tudi v tem primeru ponuja poldrugi tisočak popusta, kar pomeni, da boste za najcenejši focus active odšteli 21.220 (1.0 ecoboost 92 kW active, 6-st. roč.), za najdražji pa 29.290 evrov (2.0 ecoblue 110 kW AT active business, 8-st. sam.). Robustni active bo po besedah zastopnika beležil okrog 20 odstotkov celotne focusove prodaje, večina kupcev pa se bo odločila za približno 650 evrov dražjo kombijevsko različico wagon. Ford za letos napoveduje še prihod prenovljenega malčka KA+, prenove pa bodo deležni še modeli mondeo, edge, ranger in transit.
Cene: