Tudi če zadnjega stavka ne vzamete zelo resno, je X dejansko neka nova prelomnica v Oplovem poimenovanju modelov, saj odslej označuje križance, ki jih bo v prihodnosti vse polno. Že je uradno, da bo to postal 'naslednik' merive, neuradno pa sem na premieri mokke izvedel, da bosta to vsaj še dva križanca iz segmenta C. Je pa kar zanimivo, da so se Nemci že po samo štirih letih odločili za tako konkretno osvežitev dejansko svežega modela v ponudbi – mokka. Ko se seznanimo še z rezultati, da so jih od premiere prodali že več kot 600 tisoč in da se je segment v treh letih, odkar je na trgu tudi mokka, povečal za kar 3krat, je pa hitro jasno, da je potrebno napadati z vsemi topovi. Vozniki so očitno ponoreli in želijo vsi voziti kvazi terenske avtomobile, v katerih se sedi visoko. Za Opel posebej laskav rezultat pa je dejstvo, da kar 60 odstotkov lastnikov mokke prej še ni vozilo opla, torej je avto pravi znanilec sprememb za znamko.
Notranjost je konkretno nadgrajena. Na vrhu se bohoti čisto nov 8-palčni zaslon, ki je isti kot pri novi astri, prav tako so odstranili vse nepotrebne gumbe, da je okolje bolj pregledno in urejeno. Celo malo zaplato usnja so dodali pred sovoznika za bolje opremljene modele in popravili merilnike, ki sijejo v beli barvi. Še bolj pa so pri Oplu poudarili to, da je mokka najbolj povezan avto v segmentu. Če imate njihov najboljši sistem navi 900 intellilink, se lahko povežete preko Apple CarPlay ali Android Auto, ali si ustvarite dostopno točko 4G za 7 naprav v avtu. Še bolj pomembno, tudi mokka ima sistem OnStar, ki bi sam poklical pomoč v primeru nesreče, če vas muči kaj drugega, na primer, kje je najbližji WC, pa pač pritisnete na gumb na stropu, ki pokliče živo osebo in ki ji lahko potem zaupate svoje tegobe. Pri astri je v Sloveniji prvo leto zastonj uporaba sistema, tako da bo verjetno enako pri mokki X.
Najpomembnejša lastnost za zainteresirane kupce, ki jo po prvi vožnji lahko potrdim, pa je, da se še vedno sedi visoko.
Najpomembnejša lastnost za zainteresirane kupce, ki jo po prvi vožnji lahko potrdim, pa je, da se še vedno sedi visoko. Še na premieri so poudarjali, kako pomembno je to za lastnike malih križancev in da je poleg izgleda to prvi razlog za takšen uspeh. Torej je samo dobra novost, da imajo lahko sedeži tudi certifikat AGR, kar pomeni, da vas s svojimi nastavitvami in ergonomijo res ne bodo razočarali, čeprav niso poceni. Kdor veliko presedi v avtu, jih bo vesel. Lep dokaz za učinkovitost sta bila dva polna dneva, ki smo ju novinarji presedeli v mokki X med vožnjo po zavitih in slikovitih škotskih cestah.
Prenova je očitna tudi na zunanjosti avtomobila, ki po novem izgleda zelo sveže, luči spredaj lepo optično razširijo nos, hkrati pa tudi odlično svetijo s tehnologijo AFL polni led. 9 različnih načinov za osvetljevanje ceste je prednastavljenih, s pomočjo senzorjev pa ves čas nadzorujejo, kje in kako hitro se vozite ter kdo je pred vami. Na zavitih in ponekod slabih cestah se lepo čuti, da ima mokka še vedno čvrsto blaženje, ampak ohranja dovolj udobja. Odlična je vodljivost, kar presenetljivo za tovrsten avto. Nemci so ponosni, da se kar 1 od 5ih voznikov odloči za štirikolesni pogon, kar je bistveno več kot pri konkurenci. Ker pogon tehta samo dodatnih 65 kilogramov, ne vpliva bistveno na vsakodnevno vožnjo, ko se zapeljete s ceste, boste pa znali ceniti, da zagrabita tudi zadnji kolesi in takrat se navor do razmerja 50:50 razporedi na obe osi. Ni terenec, sploh spredaj ima prenizek nos, ampak po makadamu in snegu bo šlo bolj suvereno.
Za vse novinarje so tokrat izbrali 1,6-litrski turbodizelski motor, ki se avtu dejansko odlično poda. Je precej tih in s 100 kilovati, torej 136 'konji', ravno prav zmogljiv. Sicer je na izbiro 5 motorjev, 2 dizelska in 3 bencinski, razpon moči pa od 81 do 112 kilovatov, torej 110 do 152 'konjev'. Zadnjega se veselijo zahtevni, ker bo imel skupaj z močnejšim dizelskim na izbiro tudi samodejni 6-stopenjski menjalnik. Pri nas se vozniki sicer najraje odločajo za 1,4-litrski turbobencinski motor s 103 kilovati (140 'konji) in sprednjim pogonom, medtem ko bo po novem stal vstopni model v posebni akciji 17.450 EUR skupaj z zimskim paketom. Ravno prav za prihajajočo zimo, da boste znali pisati Božičku in da se pridružite malo manj kot že 2.000 lastnikom mokke v Sloveniji.