Ford explorer je izdelan na platformi MEB, ki podlaga tudi volkswagne ID.3, ID.4, ID.5 in nekatere druge električne avtomobile, ne gre pa za neposredno kopijo. Fordovi inženirji in oblikovalci so namreč poslušali kritike kupcev prej omenjenih modelov in so zato lahko določene stvari izboljšali, oziroma naredili po svoje. Oblikovno je explorer bolj agresiven na pogled s svojevrstnimi LED lučmi, ki ne spredaj ne zadaj niso povezane z LED trakom. Zaradi črnih stebričkov A, B in C se zdi, da streha lebdi, kupcem pa bodo na voljo še platišča v velikosti od 19 do 21 palcev in široka paleta barv.
Notranjost je v primerjavi z ID.4 povsem drugačna in na armaturni plošči je prilagodljiv 15-palčni zaslon, v drobovju katerega se k sreči skriva Fordov skupek programja SYNCMove, ki omogoča hitro prikazovanje podatkov, prikaz kartografije čez celoten zaslon in številne spletne storitve. Sam zaslon ima 20 posameznih nastavitev prilagajanja, kot gledanja pa se lahko spremeni do 30 odstotkov, kar omogoča vozniku lažji pogled na prikazane informacije. Za zaslonom se skriva še odlagalno mesto za telefone, denarnice in druge vrednejše zadeve, med sprednjima sedežema pa predal pospravi 17 litrov robe, kar je dovolj celo za 15-palčni prenosni računalnik. Na vrhu armaturne plošče je še daljši zvočnik, ki lahko ob doplačilu sveti v 10 barvah, odvisno od načina vožnje, pred voznikom pa so digitalni merilniki na (na žalost samo) 5-palčnem zaslonu.
Pri Fordu so dali večji poudarek na kvaliteto izdelave, zato so povsod na dosegu rok mehkejši materiali, tudi na vrhu vratnih oblog, kjer je mehkejši material debel 3 milimetre. Iz volkswagna ID.4 boste tako opazili samo prestavno ročico in gumba za odpiranje stekel, ki sta na žalost samo dva z dodatno funkcijo, ki odpre zadnji stekli. In prtljažnik? Pogoltnil bo do 450 litrov tovora, kar je sicer slabih 100 litrov manj kot ID.4, to pa je zaradi krajšega zadnjega previsa.
Vstopni explorer bo imel pogon na zadnji kolesi, kamor bo elektromotor prenašal 125 kW (170 KM) moči, takšen explorer pa bo premogel baterijski sklop, ki pogoltne 55 kWh elektrike, neto 52 kWh. Na voljo bo tudi zmogljivejši elektromotor z močjo 213 kW (290 KM), ki bo moč prav tako pošiljal na zadnji kolesi, pri slednjem pa bo baterija pogoltnila 82 kWh elektrike, neto 77 kWh. Štirikolesna različica bo imela dva elektromotorja in sistemsko moč že kar 250 kW (340 KM), torej 29 kW (40 KM) več kot ID.4 GTX, baterija pa se bo lahko polnila z močjo od 130 kW do 170 kW, odvisno od velikosti baterije. Še več, najzmogljivejši explorer bo lahko vlekel tovor težek 1,4 tone.
Sprva bosta na voljo dva paketa opreme – explorer in explorer premium. Točne specifikacije še niso jasne, bodo pa vsi primerki premogli ogrevana sprednja sedeža in volan, dvopodročno klimatsko napravo in pametni ključ za brezkontaktni vstop in zagon avtomobila, tudi zvočnik na armaturni plošči in 15-palčni zaslon za multimedijo. Explorer premium bo imel umetno usnje sensico in ambientalno osvetlitev, vedno pa bo potrebno doplačilo za panoramsko streho in električni prtljažnik. Cene sicer še niso jasne, bo pa vstopni model stal malo manj kot 45 tisočakov, v garažah lastnikov pa bo konec leta.