Z ničemer ne skrivajo, da gre v resnici le za privlačnejši Q3, čeprav bi mu zlahka nadeli tudi oznako Q4. Morda bi potem preveč kupcev mislilo, da kupujejo dvignjeni audi A4, ali bi se spet oglasila Alfa, sportback pa v resnici najlepše oriše, za kaj sploh gre. Športen zadek, kaj pa! Ta je precej bolj položen kot pri Q3, tudi sam avto je za 49 mm nižji (čeprav na račun tega, da nima strešnih nosilcev) ter 16 mm daljši (ker ima rahlo spremenjena odbijača), v prtljažniku pa v osnovi ne skriva nič manj prostora, saj enako meri 530 litrov. Prav tako ohranja zelo uporabno zadnjo klop, ki jo je mogoče vzdolžno pomikati za 130 milimetrov, hkrati pa v sedmih stopnjah nastavljati še naklon. Zanimivo, da je v osnovi za 4 mm višje od tal kot Q3, ker ima serijsko večje pnevmatike (najmanj 17, največ pa 20 palcev).
Ob začetku prodaje so na voljo štirje motorji, čeprav bodo določene različice (kombinacije s štirikolesnim pogonom in menjalnikom S tronic) prihajale postopoma. Oznake motorjev in njihovo moč si poglejte spodaj, trenutno pa je razpon od 110 (150) do 169 kilovatov (230 KM). Prvič je v katerem od modelov na voljo novi motor z oznako 35 TFSI, pri katerem se izklapljata dva valja in ima še blago hibridno tehnologijo z 48-voltnim omrežjem, s čimer naj bi prihranil celo 4 decilitre goriva na 100 km. Uvoznik je izračunal, da je sportback v primerjavi z običajnim Q3 za 1.250 EUR dražji, čeprav razen izbire voznih programov ’Audi select’ in dinamičnega krmiljenja kupec ne dobi ničesar več. Ničesar oprijemljivega, jasno, saj se čustev, ki naj bi jih novi Q še posebej nagovarjal, pač ne da ovrednotiti.
Zanimivo je, kako priljubljene so črne različice s črno masko in črnimi krogi ter oznakami zadaj, zato zopet ob začetku prodaje ponujajo ’edition one’ s takšnimi okraski. Vendar v tem primeru nobena zanimiva oblikovalska ideja ne pride do izraza, razen seveda široka ’ramena’ na visokih bokih audija in velika maska. Različice S line so približno 2.600 evrov dražje in imajo serijsko 18-palčna platišča ter športno podvozje poleg zunanjih in notranjih okraskov, sicer pa je ena od bolj zanimivih funkcij tega avta komunikacija s semaforji. Tehnologija se seveda šele razvija, je pa ponekod v Nemčiji že na voljo, da voznik ve, ali naj pelje hitreje ali počasneje, da bo neovirano zapeljal skozi križišče. Merilniki se vedno prikazujejo na 10,25-palčnem zaslonu, LED-luči pa je možno nadgraditi z matričnimi.
Audi je od leta 2011 do konca oktobra letos pri nas prodal točno 2.500 Q3, torej je ta model tudi na sončni strani Alp še kako priljubljen. Sportback naj bi bil bolj zaželen kot običajni Q3, baje naj bi razmerje znašalo do 3 proti 2 in v polnem letu naj bi jih prodali preko 200. Poznavalci pravijo, da je ravno v premium segmentu malih križancev največji potencial v bližnji prihodnosti, zato Audi zelo samozavestno in s ponosom predstavlja novi Q, ki je seveda tudi pri nas že naprodaj.
Različice in cene:
audi Q3 sportback 35 TFSI (1,5 litra, 110 kW/150 KM, ročni 6) – 36.190 EUR
audi Q3 sportback 45 TFSI quattro (2,0 litra, 169 kW/230 KM, S tronic) – 45.500 EUR
audi Q3 sportback 35 TDI (2,0 litra, 110 kW/150 KM, S tronic) – 39.270 EUR
audi Q3 sportback 35 TDI quattro (2,0 litra, 110 kW/150 KM, ročni 6) – 40.270 EUR
audi Q3 sportback 40 TDI quattro (2,0 litra, 140 kW/190 KM, S tronic) – 42.840 EUR