Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Poletje bo očitno zabavno, saj Mazda predstavlja čisto novi MX-5 tudi na naših cestah. Legendarni roadster ohranja vse, po čemer je pač postal legendaren: motor spredaj, pogon zadaj, dva sedeža in majhna masa.
Mazda MX-5
Foto: Matej Mihinjač
8. 4. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Tudi cena ostaja zanimiva, najmanj 23.990 EUR za prvinski užitek na štirih kolesih, ki si ga v takšni obliki ne morete omisliti pri nobeni drugi znamki. Sam avto in novosti smo podrobno opisali že v lanski mednarodni premieri, zato so tokrat morda bolj zanimivi še nekateri drugi podatki. Na primer, da od sredine 60-ih let kar 23 let ni bilo modela, kot je bil MX-5, ker športni avtomobili v tem cenovnem rangu niso bili več okoljsko sprejemljivi in varni. Tudi zato so Japonci do danes prodali že več kot milijon teh športnih vozil, katerih 'ata' se je predstavil leta 1989 na avtosalonu v Chicagu. Lepše popotnice k ohranjanju izročila (pa čeprav z zelo grenkim priokusom zaradi izgube ponosa) si britanski športni avtomobili niso mogli predstavljati in še toliko let kasneje se zgodba nadaljuje.

Za MX-5 se zdi, da je postal v novi izdaji še bolj prvinski - vse samo zato, da se bo voznik s še večjim nasmeškom zapodil med ovinke. Oblika sicer nikoli ni šokirala javnosti, je pa mali športnik brez strehe na pogled vedno simpatičen, sploh zdaj, ko so linije še bolj napete in ko je zadaj pri vseh različicah dvojni izpuh. Na voljo je 7 barv, luči so obogatene z led-svetili, skelet in koža sta pa večinoma iz aluminija in jekla visoke natezne vrednosti, zaradi česar je masa novinca bistveno manjša od tiste pri predhodniku. Tudi sedi se 20 milimetrov nižje in 15 mm bližje sredini avtomobila, A-stebrička pa sta pomaknjena še malo bolj naprej za boljšo preglednost, ko se vam bo mudilo na vrh Vršiča.

Podvozje je klasično odlično, spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo, masa pa je z razmerjem 50:50 med oseba idealno razporejena.

Podvozje je klasično odlično, spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo, masa pa je z razmerjem 50:50 med oseba idealno razporejena za kar najboljši občutek med vožnjo. Motor je bil že prej pomaknjen globoko proti sredini, zdaj pa je še 15 milimetrov bližje kabini in 13 mm bližje tlom. Podatki, ki dražijo čutila navdušenih voznikov, večinoma postanejo v drugem planu, ko pogledamo v cenik, pri MX-5 pa je bilo že od nekdaj pomembno, da je vse skupaj zelo dosegljivo.

Toliko užitkov težko dobite za 23.990 EUR, kolikor stane osnovni model G130 emotion, pri katerem so serijska 16-palčna lita platišča, led-luči, ročno nastavljiva klimatska naprava ter ogledala v barvi karoserije, za doplačilo 1.000 EUR pa dobite še pregleden 7-palčni zaslon. 1.800 EUR več je potrebno odšteti za močnejši dvolitrski motor različice G160, najdražji MX-5 pa je trenutno na voljo za 31.490 EUR. Jeseni oziroma pozimi bi morala biti svetu predstavljena še nova različica RF. Vsi avtomobili imajo 5-letno garancijo, Slovence pa naj bi v 60 odstotkih bolj navdušil močnejši G160 z opremo revolution. Doslej je bilo pri nas prodanih 210 vozil MX-5 in težko je verjeti, da se bo še kdaj ponovilo rekordno leto 2001, ko so prodali 102 vozili. Očitno je čas malih in lahkih športnikov v domovini minil, medtem ko po svetu spet beležijo odlične rezultate.

Še nekaj cen:
mazda MX-5 G130 emotion - 23.990 EUR
mazda MX-5 G130 challenge - 24.990 EUR
mazda MX-5 G130 attraction - 26.760 EUR
mazda MX-5 G160 revolution - 29.590 EUR
mazda MX-5 G160 revolution top - 31.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |