Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V zelenem peklu

S peugeotom RCZ R na Nordschleife

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na hrbtu majice enega od obiskovalcev dirke Nürburgringa se je bohotil citat slavnega dirkača Walterja Röhrla. Pisalo je: 'Osem minut za krog, eh, potem niti ne potrebujem čelade'.
V zelenem peklu
Foto: Miha Kokalj
2. 5. 2014 ob 11:20
Komentarjev: 0
video Nordschleife - peugeot RCZ R
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Medtem, ko Walter kaj takšnega lahko izjavi, saj je Zeleni pekel odpeljal tudi v manj kot sedmih minutah, pa ostali lahko o času osmih minut le sanjamo. In če menite, da stezo poznate, ker ste na Gran Tourismu po njej prevozili že nešteto krogov, vam povem, da je ne poznate. Ko je človek postavljen pred dejstvo, da se z vso hitrostjo lahko zapelje po njej, cmok v grlu postane večji. Ampak pojdimo od začetka ...

Na Peugeotovo vabilo smo se seveda z veseljem odzvali in priznam lahko, da je v moji ne tako kratki karieri dela avtomobilističnega novinarja prav ta steza ostajala na seznamu želja. Doslej se po slavnem Nordschleife še nisem peljal, pred leti sem po delu steze le hodil peš, ko je bila ravno zaprta za glasbeni Rock am Ring. In od takrat sem si po njej še bolj želel peljati, ker me je po svoje nevarnost kar nekako privlačila, Verjetno enako velja za mnoge ostale voznike, ki se vsak dan podijo po njej.

Dirkališče, ki to dejansko ni, je staro že skoraj devetdeset let, če malo zaokrožim, ker je na njem prva dirka potekala že leta 1927. Pozneje so na njej vozili celo formulo 1 in prav za njene potrebe so jo takrat malce zgladili in na določenih mestih postavili zaščitne ograje. Samo na določenih. No, potem pa so leta 84 zgradili dodatni del, ki je od takrat namenjen formuli 1 in ostalim dogodkom, stara proga pa seveda ni zamrla, ampak postala dejansko še bolj znana. 20.832 metrov asfalta ponudi 73 zavojev in 300 metrov višinske razlike med najnižjo in najvišjo točko. In na litre prozvedenega adrenalina.

Morda je Nordschleife tako priljubljen že zaradi tega, ker ne gre za dirkališče, ampak dejansko za enosmerno cesto, na kateri ni hitrostnih omejitev, so pa vse ostale omejitve, kakršne najdemo na drugih nemških cestah. Ena morda pomembnejših je ta, da se sme prehitevati le po levi strani. Morda pa je priljubljen tudi zato, ker se res zdi, da se peljete nekje po javni cesti, saj izletnih con ni, cesta je široka le sedem metrov in voznik sploh ne dobi občutka, da gre za zaprto stvar. Najbrž jo imajo tudi proizvajalci zato tako radi in je pri vsakem novem športniku dandanes pomemben le še dosežen čas tukaj. Poleg tega, da teste na njej opravljajo praktično vsi proizvajalci športnih avtomobilov, je steza odprta tudi za javnost. Na njej se lahko vozite tudi vi, sploh ni važno, kakšen avto imate. En krog stane 27 EUR, če vzamete štiri, je še malo ceneje in vas pride točno stotaka.

Torej, moja vožnja. Sedel sem za volanom peugeota RCZ R in dejansko sem bil vesel, da je šlo za takšen avtomobil. Zelo zmogljiv in precej hiter, obenem pa ne zastrašuječe brutalen. Verjetno bi me bilo v kakšnem superšportniku strah, v R-u pa sem le užival. Celoten postopek prijave na vožnjo in same vožnje je germansko dodelan in enostaven. Pripelješ na parkirišče, kupiš kartico, na kateri je zapisano, koliko krogov imaš na voljo in se samo še mimo zapornice zapelješ na dirkališče. Kot bi zapeljal v parkirno hišo. Po zaključku kroga te usmerijo ven in ponovno skozi enake zapornice.

Sam sem imel na voljo le en krog in verjetno sem ga izkoristil ko maksimuma. Peljal sem hitro in čeprav sem določene zavoje prepoznal iz igranja Gran turisma, me je velikokrat presenetilo, kako močno se cesta dvigne ali spusti, veliko je bilo tudi zavojev, ki jih nisem prepoznal oziroma nisem dobro videl, kje se zavoj zaključi in je bilo potrebno peljati nekoliko bolj previdno. Ob meni je sedel Peugeotov profesionalni dirkač.

Večjih napak nisem naredil, kar je potrdil tudi on in me dejansko pohvalil (se moram pohvaliti še sam), ker so bile edine napake prazvaprav povezane z nepoznavanjem steze. Recimo kakšen vstop v zavoj po ne najbolj idealni liniji. Sicer pa je šlo gladko, RCZ R se je lepo držal in me niti enkrat ni negativno presenetil. Prehitel sem vsaj deset vozil, ne zgolj šibke in počasne, ampak tudi nekaj enakovrednih strojev, ki so se najbrž prvič znašli na tej stezi.

Prehitel me je pravzaprav le en avtomobil, dirkalnik v obliki starega M3, ki je mimo priletel tako hitro in enostavno, da ga že v nekaj sekundah nisem več videl. Ampak vseeno, užival sem in škoda je bilo le to, da se je vse skupaj tako hitro zaključilo. Ampak, Nordschleife me bo še videl ...

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |