Zemljepisna širina
Renault latitude 3,0 V6 dCi initiale
No, na nemškem 'autobahnu' res vidite, za kaj so si ga zamislili pri Renaultu. Čeprav ga sestavljajo na daljnem vzhodu v Južni Koreji, je narejen čisto po evropskih standardih. Tam se sicer imenuje renault samsung SM5, ker je Renault lastnik avtomobilskega dela Samsunga. Dolg je 4,9 metra in sloni na isti platformi kot nova laguna, s svojimi merami pa je najdaljši v svojem razredu, tako da ponuja kar veliko prostora v kabini. Le prtljažnik je klasično limuzinsko uporaben samo za torbe, ker je tako nizek.
Bivanje v takšnem velikem renaultu je nadvse prijetno, me pa zelo moti ena stvar, končna obdelava. Trda plastika namreč včasih tako grozno škripa, da me je kar strah, kaj bo čez 100 tisoč kilometrov. Res se mi zdi škoda, da proizvajalci tlačijo v avtomobile takšno ceneno tanko plastiko, ker baje lepo izgleda. Mene bi kot lastnika veliko bolj veselilo, če bi bila morda malo grša na izgled in bi bilo vse lepo tiho. Razen radio, ki ima odlično ozvočenje, kar se vidi tudi po konkretnem ojačevalniku v prtljažniku, ki jemlje nekaj prostora torbam.
Za še bolj prijetno počutje pa skrbi ionizator zraka in senzor toksičnosti, ki sam zapre dovod in potem čisti zrak v kabini. Če vam še to ni dovolj, pa si lahko omislite celo različne dišave, kar šest jih je, od čaja do modrega oceana, kot se imenujejo, vsaka pa stane 7 evrov. Seveda pri tem paketu opreme initiale dobite čisto vse, kar vidite. Izberete si lahko samo še kombinacije barv in strešno okno.
Vse to nanese ceno 39.900 evrov, kar je pravzaprav precej malo glede na res veliko opreme in precej zmogljiv motor. Žene ga namreč trilitrski dizelski V6 s 177 kilovati, kar je 240 'konjev'. Motor ima prijeten zvok, predvsem je pa zelo prožen, saj ima 450 Nm navora že pri 1500 vrtljajih. Menjalnik je serijsko samodejni s šestimi stopnjami in prav lepo deluje. Veliko lepše kot pri laguni z dvolitrskim dizlom. Škoda, da nima še kakšnih sodobnih varnostnih dodatkov kot so opozorilo na vozila v mrtvem kotu ali nenamerno menjavo pasu, da bi bil latitude bolj v koraku s časom.
Zastarele se zdijo tudi vozne lastnosti. Sicer povsem varne, ampak občutek za volanom pa deluje kot v nekaj let starih limuzinah, kjer se razkošno sedi, karoserija pa niha vzdolžno in prečno kot kakšna barčica. Seveda, dolga previsa čez kolesa in mehko vzmetenje se nekje morajo poznati, je pa zato vzmetenje udobno, ne pa tako tiho, kot bi pričakoval.
Tovarna obljublja povprečno porabo 7,2 litra, meni pa je do Berlina porabil okroglih 7 litrov, kar je zelo spodoben rezultat. Ker tank za gorivo meri 70 litrov, bi do tja skoraj prišel z enim tankom. V mestu seveda zelo hitro naraste preko 10 litrov, ampak od trilitrskega motorja sem to tudi pričakoval. V celem gledano je latitude zelo zanimiv avtomobil za tiste, ki se veliko vozite po avtocestah, vendar je že na začetku poti jasno, da bo zelo redek. Pa ne zaradi cene, ampak predvsem izgleda, ki že na začetku svoje poti izgleda zastarelo. Škoda, boj s Korejci je tokrat očitno že vnaprej izgubljen.
tehnični podatki | Renault latitude 3,0 V6 dCi initiale |
vrsta motorja | turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 177 (240) pri 3.750 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 450 pri 1.500 |
menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4897 x 1832 x 1483 |
medosna razdalja v mm | 2762 |
prtljažnik v litrih | 477 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1655 (595) |
največja hitrost v km/h | 235 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,6 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 10/5,7/7,2 |
poraba na testu v l/100 km | 8,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 21.900 |
cena testnega vozila v EUR | 38.605 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 39.900 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!