Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Številke ne povejo dovolj

Mazda CX-30 G122 plus

Avtor prispevka: Jure Cehner
Če imamo CX-3 in CX-5, CX-30 pa je po velikosti postavljen neposredno med njiju, zakaj potlej ni CX-4? Preprosto, CX-4 že obstaja, vendar le na Kitajskem, in verjetno jim je zdaj žal, da niso imena prihranili za ta model.
Številke ne povejo dovolj
Foto: Gašper Miš
17. 3. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tudi z obilico plastike izgleda zelo dobro
upam trditi, da se ponaša z najbolj kakovostno kabino v razredu
krasen položaj za volanom višjemu sedenju navkljub
vsesplošna prostornost in velikost prtljažnika sta zadovoljiva
motor nikakor ni močan, a po načinu uporabe spominja na tiste v preteklosti
odlična lega na cesti in občutek na volanu
dobre dolge luči, ki svetijo v LED-tehnologiji in obenem zelo široko
dobra cena glede na obilico opreme, ki jo dobite
poraba bi pri slabih 8 litrih lahko bila manjša
motor bo za marsikateri okus prešibek pri spodnjih vrtljajih
ime CX-4 bi se mu vseeno bolje podalo
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (38 glasov)

Ker bi lahko enako ime na dveh različnih trgih povzročalo takšne in drugačne preglavice, so se pri Mazdi novi križanec na osnovi mazde3 odločili poimenovati CX-30. Po eni strani je številka tudi logična, po drugi pa se zdi odločitev nenavadna, ker so vsi njihovi modeli poimenovani z enomestnimi številkami, a to odločitev dodatno utemeljujejo s tem, da je novinec pred vami sveži nosilec najnovejšega dizajna kodo za vse njihove križance.

Nenavadno ime gor ali dol, težko grem mimo tega, da za manj denarja dobite več kot solidno opremljeno mazdo3. Kdo in zakaj bi si torej želel CX-30? Gremo po vrsti.

Prvič: C-stebriček. Slednji na mazdi3 kreše mnenja, zaradi njega se nekateri v avto zaljubijo, spet drugi ga ne morejo videti. CX-30 v tistem predelu ni tako poseben in bo zadovoljil več kritikov.

Drugič: je križanec. Verjeli ali ne, marsikoga bo ravno dejstvo, da je avto višji in obdan s kvadratnimi metri plastike, prepričalo v nakup. CX-30 je višji za 10 centimetrov in pol s 175-milimetrsko oddaljenostjo od tal, pogon pa je pri tem osnovnem motorju možen le na sprednji kolesni par, tako da o kakšnih terenskih zmogljivostih pač ne moremo govoriti. To se zna spremeniti pri naprednem in močnejšem pogonskem sklopu skyactiv X, kjer si boste lahko omislili tudi štirikolesni pogon, pri tako motoriziranem CX-30 pa bo glavni razlog nakupa verjetno višje sedenje in pa pač preference pri dizajnu.

Tretjič: prtljažnik. Če vam je 358-litrski prtljažnik mazde3 premajhen, pri CX-30 je 430-litrski. O večji prostornosti drugje ni za govoriti, kajti CX-30 je dejansko malenkost manjši avtomobil kot trojka. Medosna razdalja je krajša za 7 centimetrov, kar sploh ni malo, skupno meri 2.655 milimetrov, dolžina pa se je skrčila za 6,5 centimetra. Temu navkljub prostora za potnike zadaj ne primanjkuje in je zračnost zelo podobna mazdi3, ga je pa več za glave, kar je absolutno dobrodošlo.

Četrtič: položaj za volanom. V mazdi3 je položaj zasnovan za zelo nizko sedenje, v CX-30 pa ravno obratno. Seveda, lahko si sedež privzdignete, ampak ne bo naravno, pri križancu pa je celotna armatura prilagojena višjemu sedenju.

To pa je verjetno to. Če vam nič od naštetega ni pomembno, potem odpeljite mazdo3 in mirno spite, če je, pa vam z veseljem priporočim novo mazdo CX-30. Celo z osnovnim motorjem. Dizelsko smo že preizkusili in Anže je bil kar zadovoljen z motorjem, s '122-konjskim' bencinarjem pa je štorija podobna. Za normalno vožnjo, mogoče z obzirom do porabe, je ta štirivaljnik več kot dovolj, če boste večkrat hoteli čimprej do stotice, pa ga je potrebno priganjati skoraj do blokade vrtenja. Motor to hoče, to je jasno, ker se zelo rad vrti, tudi zvok zaradi dveh litrov prostornine sploh ni napačen, ampak dandanes, ko smo navajeni turbin tudi pri bencinarjih, zna to priganjanje v višave marsikoga motiti. Mene sicer ne. Motor daje občutek, da se resnično zbudi šele tam nekje po 3.500 vrtljajih, saj krivulja navora upade šele čisto proti koncu spektra in zato daje atmosferski motor prijeten retro pridih. Me pa moti izklapljanje valjev. Tam pri hitrosti okoli 50 kilometrov na uro, ko izklopi dva valja, če lepo vozite, motor postane manj uglajen, vibracije so bolj očitne ter jih čutite na stopalki za plin in ročici menjalnika. Ampak s tem bo mogoče za kakšen deciliter manjša poraba, tako da je tudi kakšna vibracija več na koncu vzdržna.

Kar se vožnje tiče, je verjetno najbolj suveren križanec v tem razredu. Lega je odlična, 'G-vectoring control’ poskrbi, da se avto nemudoma povrne v pravo lego po zavoju, udobje je odlično tudi z 18-palčnimi platišči, skratka, petica. Razlik z mazdo3 je malo, pelje se skoraj enako dobro kot kombilimuzina, tako da občutek na volanu ali karkoli drugega, povezanega z vožnjo, naj ne bo faktor pri odločanju med njima.

Osnovni CX-30 je od trojke dražji za približno 2.900 EUR, torej pride slabih 23 tisočakov. Testni ima še paket plus in stane 24.740. V to je vštetih tudi 450 EUR za barvo. Paket plus vam da lepša platišča, sicer so le 16-palčna, električni pomik zadnjih vrat, ogrevana sedeža in volan, samodejno klimatsko napravo, vzvratno kamero, pametni ključ in samodejno zložljiva ogledala. Kar dosti stvari za 1.700 evrov, če je katera med njimi nujna, pa veste samo vi. Nasploh je cena zelo dobra za enega najboljših malih križancev na trgu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-30 G122 plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 90 (122) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 213 pri 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4395 x 1795 x 1540
medosna razdalja v mm 2655
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1484 (443)
največja hitrost v km/h 186
pospešek 0-100 km/h v s 10,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2/4,5/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 22.890
cena testnega vozila v EUR 24.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.740

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |