Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen T5

Domača premiera

Avtor prispevka: Miha Dovč
Le redkokateri obrtnik še ni slišal za Volkswagnovega transporterja. Kultnega kombija, ki svojo zelo uspešno zgodovino piše od leta 47 prejšnjega stoletja dalje. T1, kot se je imenovala prva serija, je bila zaščitnik hipijevskega gibanja. Z zadnjim pogonom in zračno hlajenim motorjem nad zadnjo osjo je bila nekakšna izpeljanka še bolj legendarnega hrošča.
Volkswagen T5
Foto: Matej Mihinjač
19. 1. 2010 ob 8:21
Komentarjev: 0

T5, kot se imenuje še aktualna serija, ima s prvo skupno le še namembnost. Hiter matematičen izračun pove, da če se je v dobrih šestdesetih letih zvrstilo le pet serij, se ena serija zamenja na več kot 12 let v povprečju. Kljub temu, da je T5 na trgu že od leta 2003 in širom sveta vozi že več kot milijon vozil, še ni čas za menjavo oznake, čeprav bi si jo glede na število sprememb že skoraj zaslužil.

Na zunaj ga boste spoznali po novih svetilih, ki imajo glede na svojo obliko verjetno istega dobavitelja kot ostala, tudi osebna vozila avtomobilske znamke Volkswagen. Notranjost je dobila nove merilnike, ki so na las podobni tistim v precej manjšem polu. Največ novosti je očem nevidnih. Vsi agregati, ki ženejo spremenjenega transporterja, so prostornine dveh litrov. Za bencinske navdušence ponuja moč 85 kilovatov. In to je edini bencinski zastopnik v transporterju. V6-agregat po novem ni več na voljo. Dvolitrski turbodizel je na voljo v štirih različicah nazivne moči: 62, 75, 103 in 132 kilovatov. Da, tudi slednji je prostornine 'le' dveh litrov, za doseganje tolikšne moči in širokega delovnega območja pa mu pri dihanju pomagata dve turbini. Ta agregat se imenuje 2,0 BiTDI in je premierno predstavljen prav v transporterju. Turbodizelski agregat, ki gorivo dobiva preko skupnega voda, je ne glede na nazivno moč ustrezen okoljskim normam Euro 5.

Šibkejši izvedenki dizelskega agregata sta serijsko opremljeni s petstopenjskim ročnim menjalnikom, močnejši imata stopnjo več. Proti doplačilu pa je za 103- in 132-kilovatni izvedenki na voljo še menjalnik DSG s stopnjo več v menjalniku. Slednji lahko kupimo tudi s štirikolesnim pogonom 4motion. Zaradi zmanjšanja prostornine se je glede na primerljivega predhodnika poraba goriva v povprečju zmanjšala za 10 odstotkov. Servisni interval se je podaljšal na do 40.000 kilometrov, interval menjave zobatega jermena pa na 210.000 kilometrov. Vse izvedenke transporterja so serijsko opremljene s stabilizacijskim sistemom ESP in speljevalno asistenco.

'Delovnega' transporterja, 'luksuznega' multivana, 'prevozniško' caravello ali 'popotniško' californio je mogoče opremiti po svojem okusu, saj je seznam dodatne opreme zelo obsežen. Družina T5 ima kar 460 različnih kombinacij glede na motor, obliko karoserije, stopnjo opremljenosti in dolžino medosne razdalje.

Cene za transporterja se začnejo pri 21.282 in končajo pri 39.952, caravella od 27.920 do 27.806, največ pa zahtevajo za multivana in sicer od 29.355 do 54.810. Dodatna oprema lahko nakup še bistveno podraži. Uvoznik računa na prodajo 330 vozil T5. Od tega jih bo približno 10 odstotkov izvedbe multivan in 8 odstotkov caravell. Glede na priljubljenost tako pri obrtnikih, velikih družinah in intervencijskih skupinah so načrti realni.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |