Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW X3 in 6 gran turismo

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
BMW X3 do danes velja za najbolje prodajan model bavarske družine X. Vse od predstavitve leta 2003 so po svetu prodali že več kot poldrugi milijon vozil, zdaj pa želijo zgodbo nadaljevati tudi z novo, tretjo generacijo.
BMW X3 in 6 gran turismo
Foto: Anže Jereb
17. 11. 2017 ob 0:00
Komentarjev: 0

Če se za začetek vrnemo dobrih 15 let v preteklost, ko je X3 še začenjal svojo pot, so bili bolj kot križanci in terenci priljubljeni karavani in kombilimuzine. Prave konkurence model takrat tako niti ni imel, danes pa na trgu kar mrgoli konkurentov in to je tudi glavni razlog, zakaj je novi X3 videti bistveno bolj nastopaško. Seveda, da bo bolj opazen na trgu, medtem ko ga boste na cesti prej opazili zaradi novih LED-žarometov in luči zadaj, zajetnejših rež za zajem zraka, ledvičk, ki lahko po potrebi odpirajo in zapirajo lopute in s tem bolje uravnavajo temperaturo motorja, platišč, ki so najmanj 18- in največ 21-palčna, vse različice pa krasi še dvojni zaključek izpušne cevi. Vseeno je paket videti predvsem skladno in odraslo ter brez pretirane drame, ker to želite tudi kupci. Tudi novi X3 sledi trendu, zato je zrasel v vse smeri, a ne prav dosti, le šest centimetrov v dolžino in dva v širino, toliko je tudi nižji, kar obenem še poudari športni karakter, kot mu ga pripisuje oznaka SUV.

Je pa medosna razdalja zrasla za kar pet centimetrov, a se tega vseeno ne veselite prehitro. Potniki namreč na ta račun ne boste deležni kaj dosti več prostora, spredaj ga sicer je malo več, zadaj pa celo manj. Za električno pomičnimi prtljažnimi vrati, ki so zdaj del serijske opreme, pa se skriva 550-litrski prtljažnik, kar pomeni, da ta ostaja prostorsko nespremenjen. Nič zato, ker boste ob pogledu na notranjost na vse litre in milimetre kar hitro pozabili. Tako armaturna plošča kot volanski obroč sta nova, je pa res, da kar močno spominjata na tisto, ki jo poznamo že iz nove petice in kakršno lahko najbrž v kratkem pričakujemo tudi pri vseh ostalih hišnih modelih. Izstopa še velik, kar 10,2-palčni zaslon, ki je zdaj tudi občutljiv na dotik in prepozna nekaj osnovnih kretenj. Novi so lahko še 12,3-palčni digitalni merilniki, ne manjka niti nov projekcijski zaslon, ki zdaj prikazuje bistveno več podatkov v boljši ločljivosti.

Celo odlagalnih površin je več, posebej zanimiv in priročen pa se nam zdi zaprt predal pred ročico samodejnega menjalnika. Tudi litrska plastenka bo lahko tokrat našla svoj prostor. Kar se materialov tiče, so bili že v drugi generaciji na precej visoki ravni, zdaj pa so še bistveno boljši. Bolj kot to je pomembno, da je novinec dodobra založen z najnaprednejšimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi, ki bi jih lahko naštevali ure in ure. Omenimo le možnost delno avtonomne vožnje, še letos pa se bo ponudbi pridružil asistent menjave voznega pasu, ki bo omogočal njegovo samodejno menjavo, seveda v primeru, ko bo voznik to nakazal s smernikom.


Na voljo so tri motorne različice, v kratkem pa jih bo pet, in sicer tri bencinske in dve dizelski. Kasneje lahko pričakujemo tudi prihod povsem električno gnanega, do takrat pa se boste morali kupci zadovoljiti kar s štirivaljnimi in šestvaljnimi prisilno polnjenimi agregati. Ti ob prostornini dveh ali treh litrov razvijejo od najmanj 135 kilovatov (184 KM) ter 290 Nm do največ 265 kilovatov moči (360 KM) in 500 Nm navora. Prav vse so že serijsko spojene z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in navor prenašajo na vsa štiri kolesa. Čez lužo je najšibkejši BMW X3 20i sDrive še naprej na voljo le z zadnjim pogonom, na stari celini pa te različice za zdaj ni pričakovati. Bavarci tudi tokrat velik poudarek namenjajo dejstvu, da je novinec zaradi izdatne uporabe lahkih materialov, predvsem aluminija pri motorju in vzmetenju, v primerjavi s predhodnikom do 55 kilogramov lažji. Zmanjšali so tudi nevzmetene mase, za še boljšo vozno dinamiko pa jo razporedili v optimalnem razmerju 50 proti 50. Tu je še količnik zračnega upora, ki meri le 0,29, kar novi X3 tudi tu postavlja pred konkurente, po zaslugi akustičnega vetrobranskega in opcijskih sprednjih stranskih stekel pa naj bi bil tudi eden tišjih.

Kar se paketov tiče, so po novem na voljo trije. Osnovnemu xLine ter športnemu M sport se namreč pridružuje še paket luxury line, ki ga X3 prej ni poznal. Najzahtevnejšim, ki jim tudi to ne bo dovolj, ponujajo še izdelke programa BMW individual, kar pomeni, da si boste lahko kupci model tako zunaj kot znotraj prvič opremili povsem po svojih željah. A v tem primeru kar takoj pozabite na redne cene, ki se začno pri 51.492 (X3 xDrive20d, 8-st. sam.) in končajo pri 75.600 evrih (X3 M40i, 8-st. sam.).


Nismo še končali, ker BMW X3 ni edini model, ki ga bavarska znamka predstavlja te dni. Tu je še nova serija 6 gran turismo, oziroma GT na kratko. Nadomešča staro petico GT, ker pravijo, da je ob tem avto postal še bistveno bolj športen, pa je spremenil tudi ime, in sicer z lihe na sodo številko, ki običajno pripada bolj športnim modelom. Sami sicer tu ne vidimo izrazite športnosti, prej kot to je petvratni potovalnik, ki je napram predhodniku še skoraj deset centimetrov daljši, dobra dva širši in toliko nižji. Podobno kot pri X3 tudi tu LED-žarometa lahko svetita do pol kilometra daleč, ledvičke imajo aktivne lopute, aktiven pa je tudi zadnji spojler, ki se nad hitrostjo 110 kilometrov na uro dvigne samodejno, da bodo lahko policisti na obvoznicah lažje opazili prehitre voznike.

Šestice gran turismo se boste najbolj razveselili tisti, ki se običajno prevažate na zadnjih sedežih, saj je prostora tam neverjetno veliko. Vseeno pa pozabite, da je avtomobil namenjen prevozu petih, ker sredinski sedež tudi tokrat ostaja bolj zasilne narave. Bosta pa zato na svoj račun prišla oba, ki bosta lahko opcijsko deležna tudi električne nastavitve naklona klopi. Tudi prtljažni prostor je zaradi dodatnih milimetrov 110 litrov prostornejši in jih zdaj sprejme že 610, ob tem pa so mu znižali še prej visok nakladalni rok, ki je pri šestici poravnan z robom prtljažnika. Kar se notranjosti in tehnologije tiče, tu ne bi bili predolgi, nenazadnje v primeru novinca govorimo le o prostornejši različici klasične štirivratne serije pet. To pomeni podobno zasnovo armaturne plošče, vseh merilnikov in zaslonov ter možnost upravljanja s kretnjami in pametnim ključem. Preko tega lahko avtomobil parkirate celo na daljavo, najnaprednejši pa je zagotovo sistem, ki gran turismu omogoča polminutno avtonomno vožnjo.

Novinec, ki v dolžino meri le malo manj kot 5 metrov in 10 centimetrov in ima ob tem še preko trimetrsko medosje, je v primerjavi s predhodnikom tudi do 150 kilogramov lažji, to pa se seveda močno pozna pri voznih lastnostih. Za to lahko še dodatno poskrbi zračno podvozje na obeh premah in integralno aktivno krmiljenje, kot so sami poimenovali sistem štirikolesnega krmiljenja. Tudi pod motornim pokrovom je zapihal svež veter, saj je tam prostor za štiri motorne različice nove generacije. Te za oznakami 630i, 630d, 640i in 640d skrivajo štirivaljni ali šestvaljni motor s prostornino dva ali tri litre, ki razvije od najmanj 190 kilovatov moči (258 KM) ter 400 Nm navora, do največ 250 kilovatov (340 KM) ter 450 Nm navora. Vsi so že serijsko spojeni z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Da bo ponudba ob tem še bolj raznolika, lahko posežete po štirikolesnem pogonu xDrive in treh paketih opreme, za vse to pa boste odšteli od 66.850 (630i gran turismo, 8-st. sam.) do 82.650 evrov (640d xDrive gran turismo, 8-st. sam).

Cene:
BMW X3 xDrive20d, 8-st. sam. (140 kW) – 51.492 EUR
BMW X3 xDrive30d, 8-st. sam. (195 kW) – 64.342 EUR
BMW X3 M40i, 8-st. sam. (265 kW) – 75.600 EUR
BMW 630i gran turismo, 8-st. sam. (190 kW) – 66.850 EUR
BMW 640i gran turismo, 8-st. sam. (250 kW) – 77.250 EUR
BMW 640i xDrive gran turismo, 8-st. sam. (250 kW) – 81.250 EUR
BMW 630d gran turismo, 8-st. sam. (195 kW) – 74.550 EUR
BMW 630d xDrive gran turismo, 8-st. sam. (195 kW) – 77.800 EUR
BMW 640d xDrive gran turismo, 8-st. sam. (235 kW) – 82.650 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |