Včasih nekateri niso marali kupovati majhnih avtomobilov, ker niso imeli toliko varnostnih sistemov in zabavne elektronike kot večji in dražji avti. Danes že vse to ponujajo tudi malčki.
Kia picanto je že eden takšnih, ki ima za svojo dolžino slabih 3,6 metra popolno ime. Picanto. Nekaj majhnega in pikantnega. Tretja generacija je prinesla ogromne spremembe, tako da je avto zdaj res svetlobno leto oddaljen od prejšnjega. Ne sicer toliko na pogled, saj so hoteli, da ostane prepoznaven že na daleč, vendar lahko še bolj pade v oči, če izberete eno od bolj zanimivih barv, kot je bela, oziroma se odločite za enega od mnogih dodatkov zunanjosti v različnih barvah.
Bolj zanimivo je v notranjosti, kjer je zavoljo daljšega medosja več prostora kot kdajkoli prej. Tudi materiali delujejo na videz precej dražje, kot so v resnici, je pa res imel testni primerek najbolj založen paket opreme luxury. Zato je na vratih in armaturni plošči svetleča črna barva, najbolj pa izstopa 7-palčni zaslon na dotik, ki je zelo odziven. Zdi se, da celo bolj kot pri modelu sportage. Poleg tega picanto navduši še z večfunkcijskim volanom, tempomatom in kamero za parkiranje zadaj ter z navigacijskim sistemom s 7-letnimi brezplačnimi posodobitvami zemljevidov. Zmoti le, da volan ni nastavljiv po globini.
Kia picanto je glede na zunanje mere zelo prostoren avto. Odlagalnih površin je kar nekaj in pred ročico menjalnika boste z lahkoto odložili dve kavi na poti ter v vrata stlačili veliko plastenko. Tudi sedi se dobro in voznik bo zlahka našel dober položaj, celo visoki do 185 centimetrov se nad prostorom za glavo ne boste pritoževali. Priporočam še, da namenite 200 evrov za sredinski naslon za roko, da bo obema spredaj še za malenkost bolj udobno. Podobna zgodba je zadaj, kjer bodo lahko tudi tri zadnjice, načeloma pa se dve nad odmerjenim prostorom ne bi smeli preveč pritoževati na kratkih poteh. Ker vem, da boste nekatere mamice pogledovale proti picantu, imejte v mislih, da so sidrišča isofix zadaj malce težje dostopna, kar bi znalo biti nadležno pri vsakodnevnem menjavanju otroškega sedeža. Če jih imate več, si s tem ne boste rabili beliti glave. Prtljažnik je z novo generacijo dobil dodatnih 55 litrov prostora in je z 255 litri največji v razredu, vseeno pa ne pričakujte, da boste vanj stlačili goro prtljage.
In še zadeva, brez katere bi bil picanto samo garsonjera: motor. Za premikanje skrbi litrski bencinski trivaljnik brez turbine, zato da od sebe za današnji čas kar smešnih 49 kilovatov, torej 67 'konjev', in 96 Nm navora. Za mestne vragolije bo dovolj in tam se bosta tako voznik kot picanto najbolje počutila, tudi zaradi dobre preglednosti. V tem primeru bo poraba goriva dobrih 5 litrov, vse dokler ne zapeljete na avtocesto. Pri 130 km/h boste pogrešali več zvočne izolacije, ker je motor v peti prestavi precej glasen, kljub temu da je po izjavah tovarne kabina najtišja v segmentu. Večinoma bo motor treba priganjati, sploh na večjih klancih in če vas bo več v avtu, ampak saj picanto ni namenjen transportu celih družin. Zanimivo bi bilo preizkusiti 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik, ki v Nemčiji ponudi okroglih 100 'konjev', saj bi bil takšen picanto bistveno bolj poskočen, žal pa tisti motor pri nas ni na voljo.
Pri majhnih avtomobilih je lahko hitro problem cena. Testni picanto je po ceniku stal kar 14.840 evrov! Za tako mali avto s tako šibkim motorjem je to veliko, ampak vam s popustom sklatijo dva tisočaka. Šele, ko mine ta bolečina, boste cenili, da ima praktično vse, kar si lahko zaželite. Vprašanje je samo, če vse to tudi rabite.