Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Žival za prave voznike

Nissan 370Z 40th anniversary edition

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Po srečanju z njim ostane v mislih le en stavek. »Hudobija prvega razreda!« Pa niti ne zato, ker je njegov izgled že skoraj prepotenten, pač pa zato, ker je 370Z hudičevo dober avtomobil, s hudičevo dobrimi zmogljivostmi.
Žival za prave voznike
Foto: Anže Jereb
23. 11. 2010 ob 19:26
Komentarjev: 0
video test nissan 370Z 40th anniversary edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čistokrvna športnost se iz Z-ja kaže že navzven. Zajeten motorni pokrov, ki ga krasijo GT-R-ova maska, v zadnji del potisnjena nizka potniška celica ter nesramno široka pleča preko ogromnih prednjih in zadnjih koles zgovorno nakazujejo Z-jeve atribute. Ti pa temeljijo na odličnih izkušnjah in perfekcionizmu Nissanovih inženirjev iz športnega oddelka. Zato se vse začne že pri sami konstrukciji. Idealna je razporeditev teže s 53 odstotki na prednji in 47 odstotki mase na zadnji osi.

Zraven spada še čvrsta karoserija z dodatnimi prečnimi ojačitvami preko prednje in zadnje preme. Prostorsko geometrizirana večvodilna vpetja koles iz lahke aluminijeve legure skrbijo za boljšo odzivnost in najsuverenejšo možno trakcijo. Veliki, dirkaški zavorni diski na vseh štirih kolesih pa neutrudno za vrtoglave pojemke. Zato si gre zlahka razložiti, zakaj se pod blatniki skrivajo tako velike gume. In če je takšen Z napravljen za počastitev 40. obletnice obstoja tega imena, potem ga bo moč prepoznati tudi po črni barvi laka, temno sivih platiščih ter izstopajočih rdečih zavornih čeljustih.

Za tako vročo zadevo, kot je 370Z, je pravšnja motorizacija napomembnejši del posla. Zato 370 v Z-jevem imenu pomeni 3,7 litra gibne prostornine bencinskega šestvaljnika, ki premore 241 kilovatov moči (328 KM) pri 7000 vrtljajih v minuti ter 363 Nm navora pri 5200 vrtljajih na minuto. Čeprav se te zmogljivosti ne zdijo na prvi pogled nič pretresljivo posebnega, se v praksi zadeva izkaže popolnoma drugače. Zvezen, močan in v območju nad 5000 vrtljaji pri polno pohojenem plinu v prvih petih prestavah skoraj brutalen vlek nakazuje prvinskost dirkaškega karakterja Z-ja.

K celotni stvari nekaj doprinese sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki se odlično vede pri agresivni vožnji, zameriti mu gre le preveliko porabo časa za prestavljanje. Temu se da sicer malenkostno ogniti z izbiro ročnega prestavljanja, ampak zadeva ima še dovolj prostora in bi se jo dalo še izpiliti. Sicer pa takšen režim deluje ob običajni vožnji povsem solidno. In zadeva je lahko še toliko bolj zanimiva zato, ker ta pogonski sklop izpolnjuje norme Euro V, v praksi pa se izkaže glede na ponujene zmogljivosti pravzaprav za dokaj varčnega.

Kaj pa vodljivost in lega na cesti? Avtomobil je tu v vrhunski formi in dobesedno blesti med sebi enakimi. Natančen in neposreden volan, zopet dirkaška kinematika podvozja ter dirkaško suvereno podvozje, togost karoserije in sedenje v odličnih školjkastih, za povrh pa še ergonomskih sedežih, ponujajo fenomenalne vozne občutke. Sicer pa sta tu dve možnosti. Z ESP ali brez. Nobena od njiju ni slaba, a zadnja je mnogo boljša. Brutalnejša odzivnost, drsenje preko ovinkov, odlična nadzor in smerna stabilnost so vzroki, da ste s tem avtomobilom vselej zares preklemansko hitri. Ne, nissan 370Z ni avtomobil za nastopače, to je 'žival' za prave voznike.

Kaj pa tisti del 'za vsakdanjo rabo'? Tudi tu bo z nissanom 370Z šlo. Avtomobil je dobro opremljen, paket 40-th anniversary prinaša kar nekaj stvari, ki so bolj stvar prestiža v takšne sorte avtomobilu. Rdeče usnje v kombinaciji z alkantaro, na primer. Kokpit nissana 370Z je imeniten. Sicer tipično japonski, ampak temeljito in do potankosti odlično izdelan, vključno z uporabljenimi materiali. Usnje, črno blago in rdeči šivi. Ergonomija je kljub krepko nizkim sediščem zares vrhunska, prostornosti za oba potnika dovolj.

Na tipkanje po gumbih potovalnega računalnika se hitro navadite, tako kot na nerodno vstopanje in izstopanje zaradi nizkega sedenja. Da slabe preglednosti vključno nazaj s pogrešanimi parkirnimi senzorji ne omenim. In precej hrupa iz načrtno proti šumom neizoliranega zadka bo prej v veselje kot v nadlego. Tudi trdo podvozje s poskakovanjem ne bo problem, dokler bodo vozišča vsaj za silo urejena. Prtljaga? Dva predala za sedežema sta uporabna, prtljažnik pa tudi ni tako skromen, kot bi sprva pričakovali.

Pravzaprav je edina stvar, ki bi jo temu nissanu očital, slednja: avtomobil nima tipke za vklop zapore ceste. Kajti nissana 370Z se ne more voziti normalno. Je preveč dober.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan 370Z 40th anniversary edition
vrsta motorja bencinski, šestvaljni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3696
moč v kW (KM) pri vrt./min 241 (328) pri 7000
največji navor v Nm pri vrt./min 363 pri 5200
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4250 x 1845 x 1315
medosna razdalja v mm 2550
prtljažnik v litrih 235
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1537
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 15,3/7,8/10,5
poraba na testu v l/100 km 13,7
cena osnovnega vozila v EUR 42.990
cena testnega vozila v EUR 42.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.580

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |