Omejena ekonomičnost
Opel meriva 1.4 turbo LPG active ecoFLEX
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Če se vam kljub vsemu zdi poraba prevelika, lahko včasih izberete šibkejši motor, se odločite za dizelskega, ki se izplača samo tistim, ki so res skoraj vsako minuto na cesti, električni avtomobil pa je še vedno predrag odgovor na čedalje višje cene pogonskih goriv. Kaj potem sploh še ostane? Plin! Ta je v zadnjih letih postal pogosta cenejša alternativa. Seveda ne govorim o stisnjenem naravnem plinu oziroma CNG, saj sta v Sloveniji trenutno samo dve polnilni postaji (tretjo, Mariborsko, še gradijo), zato še lep čas ne bo tako priljubljen kot na primer v Nemčiji. Pri nas je bistveno bolj razširjen in priljubljen utekočinjen naftni plin oziroma LPG.
LPG je pri nas zelo razširjen, saj so trenutno polnilne postaje nameščene že na 89 bencinskih črpalkah, tako da vas ne rabi skrbeti, kje natočiti plin.
In tukaj pravzaprav pride testni opel meriva do izraza, saj za pogon uporablja LPG in je tovarniško predelan, kar pomeni, da vsa garancija ostaja enaka, kot če bi imeli bencinsko ali dizelsko merivo. Res je, da zaradi predelave ne bo poraba manjša, v bistvu bo celo večja, vendar je cena plina na grobo gledano polovico manjša od cene bencina, zato je strošek točenja skoraj polovičen. Kot sem že prej napisal, LPG je pri nas zelo razširjen, saj so trenutno polnilne postaje nameščene že na 89 bencinskih črpalkah, tako da vas ne rabi skrbeti, kje natočiti plin. In tudi polnjenje je sila enostavno, saj samo nastavek privijete v odprtino za plin, nataknete pištolo za utekočinjen naftni plin, pridržite gumb na polnilni postaji in samo še počakate, da se rezervoar napolni.
Pod pokrovom se skriva že znani 1,4-litrski trubobencinski motor, ki ponuja 88 kilovatov moči oziroma 120 'konjev', da popiva plin, pa ne boste opazili, saj je preklop čisto neopazen. Po drugi strani sem pogrešal šesto prestavo, zaradi katere bi bila vožnja po avtocesti bolj prijetna. S plinskim rezervoarjem lahko naredite okoli 400 kilometrov, ker ima rezervoar prostornino le 38 litrov in jih motor povprečno porabi slabih devet. Ko plina zmanjka, pa sistem sam preklopi nazaj na bencin. Mimogrede, pozabite lahko na rezervno kolo, saj so na njegovo mesto namestili rezervoar za plin.
Kot vedno pa se vse skupaj ustavi pri ceni. Testni opel meriva je namreč stal skoraj dvajset tisočakov, vendar je v to ceno že vštet tisočak za dodatno opremo. Brez napeljave bi bila, kot rečeno, še dobra dva tisočaka cenejša, zato jo priporočam le, če delate vsaj 15.000 kilometrov letno. Pa se bo v dobrih treh letih strošek povrnil.
tehnični podatki | opel meriva 1.4 turbo LPG active flex |
vrsta motorja | turbobencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1.364 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 88 (120) od 4800 do 6000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 175 od 1750 do 4800 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4288 x 1812 x 1615 |
medosna razdalja v mm | 2644 |
prtljažnik v litrih | 400 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1360 (530) |
največja hitrost v km/h | 188 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,0/5,3/6,2 |
poraba na testu v l/100 km | 8,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 14.520 |
cena testnega vozila v EUR | 19.350 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 19.690 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!