Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Omejena ekonomičnost

Opel meriva 1.4 turbo LPG active ecoFLEX

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Živimo v časih, ko lahko vsakodnevno slišimo samo še to, da se bo nekaj podražilo. Enkrat elektrika, drugič hrana… Vsakih 14 dni pa trepetamo, saj ne vemo, ali bodo cene goriv poskočile ali se bodo spustile za tistih 0,01 centa. Seveda se zato pred nakupom novega avtomobila radi prepričamo, kakšna je dejanska poraba goriva, saj tiste obljubljene tovarniške le redkokdaj držijo, če sploh.
Omejena ekonomičnost
Foto: Miha Kokalj
9. 4. 2014 ob 6:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

na LPG je vožnja skoraj polovico cenejša
strošek plinske napeljave se vrne po 50.000 kilometrih
neopazen preklop med plinom in bencinom
samo na plin lahko prevozite tudi dobrih 400 kilometrov
veliko število odlagalnih mest
'samomorilska vrata' omogočajo lažje vstopanje na zadnjo klop
pretirano število gumbov na sredinski konzoli
menjalnik s predolgimi prestavnimi razmerji ima samo pet prestav
potovalnega računalnika ni mogoče imeti
na mestu rezervnega kolesa je rezervoar za plin
na trenutke pretrd volanski mehanizem
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (12 glasov)
video test opel meriva 1.4 turbo LPG active ecoFLEX
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če se vam kljub vsemu zdi poraba prevelika, lahko včasih izberete šibkejši motor, se odločite za dizelskega, ki se izplača samo tistim, ki so res skoraj vsako minuto na cesti, električni avtomobil pa je še vedno predrag odgovor na čedalje višje cene pogonskih goriv. Kaj potem sploh še ostane? Plin! Ta je v zadnjih letih postal pogosta cenejša alternativa. Seveda ne govorim o stisnjenem naravnem plinu oziroma CNG, saj sta v Sloveniji trenutno samo dve polnilni postaji (tretjo, Mariborsko, še gradijo), zato še lep čas ne bo tako priljubljen kot na primer v Nemčiji. Pri nas je bistveno bolj razširjen in priljubljen utekočinjen naftni plin oziroma LPG.

LPG je pri nas zelo razširjen, saj so trenutno polnilne postaje nameščene že na 89 bencinskih črpalkah, tako da vas ne rabi skrbeti, kje natočiti plin.

In tukaj pravzaprav pride testni opel meriva do izraza, saj za pogon uporablja LPG in je tovarniško predelan, kar pomeni, da vsa garancija ostaja enaka, kot če bi imeli bencinsko ali dizelsko merivo. Res je, da zaradi predelave ne bo poraba manjša, v bistvu bo celo večja, vendar je cena plina na grobo gledano polovico manjša od cene bencina, zato je strošek točenja skoraj polovičen. Kot sem že prej napisal, LPG je pri nas zelo razširjen, saj so trenutno polnilne postaje nameščene že na 89 bencinskih črpalkah, tako da vas ne rabi skrbeti, kje natočiti plin. In tudi polnjenje je sila enostavno, saj samo nastavek privijete v odprtino za plin, nataknete pištolo za utekočinjen naftni plin, pridržite gumb na polnilni postaji in samo še počakate, da se rezervoar napolni.

V vsakem primeru pa pred nakupom takšnega avtomobila v roke vzemite tudi kalkulator in izračunajte, če se vam bo dobra dva tisočaka višja nakupna cena sploh obrestovala. Pri moji vožnji sem ugotovil, da na vsakih sto prevoženih kilometrov prihranim dobre štiri evre, kar pomeni, da bi se mi po petdeset tisoč kilometrih strošek povrnil. Sedaj pa je le vprašanje, v kolikšnem času jih boste toliko prevozili. Če relativno kmalu, potem se izplača.

Plinska napeljava pa je praktično edina stvar, zaradi katere je testni opel meriva poseben, saj je vse ostalo pravzaprav enako kot pri ostalih različicah. Meriva ostaja praktičen avtomobil za mlade družine ali za vse, ki radi malo višje sedijo. Pa še zadnja klop je bolj dostopna, saj se vrata odpirajo nazaj. V notranjosti pred posodobitvijo ostajaja vse enako, z razliko gumba LPG, seveda. Na sredinski konzoli je preveč gumbov, volanski mehanizem zna biti zelo trd, sploh med parkiranjem, je pa po drugi strani uporabnost precejšnja. Meriva namreč ponuja kar 32 odlagalnih površin in tudi sredinski naslon lahko prestavljate nazaj in naprej. Najbolj pa me je zmotilo, da ni mogoče imeti potovalnega računalnika. Mogoče je Oplovce strah, da bi zaradi večjih številk pri porabi kupci premalo radi posegali po različicah na plin, vendar je tako vsem jasno, da bo poraba večja. Upam, da bodo to v kratkem spremenili, ker sicer boste tudi vi, tako kot jaz, morali porabo računati na roke.

Pod pokrovom se skriva že znani 1,4-litrski trubobencinski motor, ki ponuja 88 kilovatov moči oziroma 120 'konjev', da popiva plin, pa ne boste opazili, saj je preklop čisto neopazen. Po drugi strani sem pogrešal šesto prestavo, zaradi katere bi bila vožnja po avtocesti bolj prijetna. S plinskim rezervoarjem lahko naredite okoli 400 kilometrov, ker ima rezervoar prostornino le 38 litrov in jih motor povprečno porabi slabih devet. Ko plina zmanjka, pa sistem sam preklopi nazaj na bencin. Mimogrede, pozabite lahko na rezervno kolo, saj so na njegovo mesto namestili rezervoar za plin.

Kot vedno pa se vse skupaj ustavi pri ceni. Testni opel meriva je namreč stal skoraj dvajset tisočakov, vendar je v to ceno že vštet tisočak za dodatno opremo. Brez napeljave bi bila, kot rečeno, še dobra dva tisočaka cenejša, zato jo priporočam le, če delate vsaj 15.000 kilometrov letno. Pa se bo v dobrih treh letih strošek povrnil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel meriva 1.4 turbo LPG active flex
vrsta motorja turbobencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.364
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) od 4800 do 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 175 od 1750 do 4800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4288 x 1812 x 1615
medosna razdalja v mm 2644
prtljažnik v litrih 400
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1360 (530)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 11,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/5,3/6,2
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 14.520
cena testnega vozila v EUR 19.350
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.690

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
raje scenica
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |