Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Start/stop

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Verjetno ste se že navadili, da sodobni avtomobili kar pogosto ugašajo pred semaforji in sedaj že veste, da za to niso krivi štorasti vozniki. Kaj pa je krivo?
Start/stop
Foto: splet
24. 6. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0
video tehno volan start/stop
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Sistem start/stop (in njegove podobne besedne izpeljanke) je dejansko prisoten že vrsto let, skrbi pa, da je poraba goriva manjša. Prvega so pri Toyoti naredili že v sedemdesetih letih in ga namestili v model crown, katerega motor se je ugasnil, ko je vozilo mirovalo vsaj sekundo in pol.

Pozneje, ko je ta princip varčevanja goriva začel prihajati v širšo uporabo, smo ga najprej našli v hibridih, kar je nekako logično. Hibridi imajo na voljo več električne moči, ki lažje skrbi za porabnike, kot so klima ali luči, in obenem imajo več energije za zagon motorja. Sedaj je sistem start/stop uveljavljen tudi pri običajnih vozilih, a so se posledično morale nekatere komponente precej spremeniti. Denimo zaganjalnik in alternator, ki bi v klasični obliki ob takšnih obremenitvah hitro odpovedala.

Sistem start/stop deluje samo ob vseh izpolnjenih pogojih: ob dovolj ogretem vozilu, ob dovolj veliki napetosti akumulatorja in ostalih predpostavkah; v primeru, da kateri od pogojev ni izpolnjen, motor ne bo ugasnil. Oziroma se bo prižgal nazaj, če je bil pred tem ugasnjen in je, recimo, napetost v akumulatorju padla pod določeno raven. To pomeni, da lahko pri daljšem čakanju pred semaforjem pričakujete, da se bo motor prižgal nazaj, četudi sami ne boste ponovno stisnili sklopke in se pripravili na speljevanje. Tudi za vklop sistema so namreč potrebni določeni pogoji, eden od nujnih je, da prestavite v nevtralno pozicijo in popustite sklopko, pri samodejnem menjalniku pa je potrebno ročico postaviti nazaj v položaj P.

Motor z notranjim izgorevanjem porabi ob zagonu več goriva le takrat, ko je hladen. In zato takrat tudi sistem start/stop ne deluje, pa tudi zaradi varovanja motornih komponent ne, saj so hladni zagoni za motor zelo naporni. Princip delovanja tega sistema se med znamkami tudi razlikuje, Mazda, denimo, uporablja tehnologijo i-stop, ob kateri se motorna gred in valji ustavijo v točno določenem položaju, da potem za ponoven zagon potrebujejo čim manj energije. Oziroma goriva.

Peugeot uporablja malce drugačen princip, kjer gre ob zaviranju del energije za napolnitev baterije oziroma kondenzatorja, ta pa potem to električno energijo nameni zaganjalniku ob vžigu motorja. V tem primeru sta alternator in zaganjalnik v eni sami enoti, posledično pa se ob zagotovljenih pogojih motor lahko ugasne še preden se avtomobil popolnoma ustavi. A le v primeru ročnega menjalnika. Obstajajo še drugačni principi delovanja sistema start/stop, vsi po vrsti pa imajo enako nalogo, da pomagajo prihraniti gorivo.

Če zaganjalnik običajnega avtomobila zdrži okoli 50.000 vžigov, je pri samodejnem, kakršen je del sistema start/stop, številka desetkrat večja. V velikih mestih, kjer je veliko semaforjev in avtomobil res dolgo stoji, sistem resnično pomaga prihraniti gorivo, nekateri proizvajalci se hvalijo celo z za 10 do 15 odstotkov manjšo porabo goriva. Če vam bo na poti ugasnil le trikrat in to za zgolj za nekaj sekund, pa opaznega prihranka seveda ne bo. Ampak tako gre tehnologija naprej, v primeru, da vas nenehno ugašanje moti, ima vsak avtomobil namensko stikalo, s katerim sistem izključimo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |