Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Malo mešano

Peugeot 3008 1.6 HDi 115 style II

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
3008 je na trgu šele nekaj let, od leta 2008, pa se mi na nek način zdi že zastarel, kljub temu da gre še vedno za precej svež avtomobil. Takšen, ki ga kupujejo starejši zaradi višjega sedenja in vstopanja v avtomobil, in takšen, ki ga imajo mladi radi zaradi prepoznavnega izgleda in prostora, ki ga ponuja.
Malo mešano
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
1. 11. 2013 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mešanica dveh segmentov je nekaj posebnega v 3008
vožnja je na urejenih cestah tiha in udobna
v kabini je dovolj prostora za družine
položaj za volanom je prav tako edinstven zaradi visokega sredinskega grebena
projekcijski zaslon nad merilniki je enostavna in učinkovita rešitev
sodoben dizelski motor je zmeren pri žeji
menjalnik je netipično francosko prijeten za uporabo
dvodelna vrata prtljažnika so nerodna pri pospravljanju prtljage
višje nasajena karoserija se precej nagiba
vozne lastnosti so podpovprečne, nos sili naravnost
motor se hitro upeha, če je 3008 družinsko obtežen
cena nikakor ni ugodna
3,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (9 glasov)
video test peugeot 3008 HDi 115 style II
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tega je povsod veliko, v bistvu še najmanj spredaj, kjer je sredinska konzola široka kot pri kakšnem letalu, na kar spominja tudi projekcijski zaslon, kjer se izpisujejo hitrost, opozorilo, če se preveč in prehitro približate vozilu pred sabo, prikaže pa tudi nastavljeno hitrost v tempomatu. Počutje za volanom bo tistim, ki imate radi veliko gumbov, zelo všeč. Sploh občutek, da vas okolica nekako objema, zna biti prijeten in varen. Moti, da je plastika na določenih delih preveč cenena ali pa preslabo sestavljena, zato na slabših cestah rado kaj zaškripa. Tudi oblika in razporeditev gumbov sta še iz stare Peugeotove šole, kar se bo verjetno komu zdelo preveč zastarelo, vendar uporabnost zaradi tega nič ne trpi, vse skupaj je dovolj pregledno, čeprav bi bil vesel še kakšnega odprtega predala več. Da ni dolgočasno, pa skrbijo svetleči plastični in celo kovinski elementi, ki jih bo potrebno kar pogosto čistiti, da bodo lepi.

Prostor je v tovrstnem avtomobilu, ki želi biti križanec med enoprostorskim in terenskim vozilom, seveda zelo pomembna postavka. In ja, dovolj ga je, čeprav se prtljažnik s 432 litri ne zdi velik, še manj pa zaradi dvodelnih vrat uporaben. Spodnji del je sicer praktičen, ko se želite kam usesti, zato pa neroden, ko želite iz prtljažnika potegniti vrečko, ki se je postavila čisto ob klop. Tudi slednja bi morala biti še vzdolžno pomična, da bi res lahko govorili o pravem križancu z enoprostornikom. O terenskih lastnostih kljub videzu niti razmišljajte ne, ker gre le za malo višje nasajen avtomobil, ki je pod kožo v bistvu peugeot 308 in številni ostali modeli iz koncerna PSA. Štirikolesni pogon je rezerviran le za hibridno različico pa še tam ni neposredne povezave klasičnega motorja z zadnjima kolesoma.

Testni 3008 je bil bogato založen z opremo; od dodatne je imel na primer še stekleno panoramsko streho, sistem prostoročnega telefoniranja in sončni rolo na zadnjih vratih, zato je cena poskočila na niti malo ugodnih 28.280 evrov. Kljub 1,6-litrskemu dizelskemu motorju, ki je že v osnovi dražji, to ni malo. Motor je dovolj zmogljiv za povprečne uporabnike, bo pa hitro sopihal v dolge avtocestne klance, če bo 3008 polno naložen. Pred kratkim je bil rahlo 'osvežen', da je bolj prijazen do okolja in za 6 odstotkov bolj varčen od predhodnika. Povprečna poraba dobrih 6 litrov je čisto sprejemljiva glede na velikost in predvsem višino avtomobila. Motor v spodnjih vrtljajih ni preveč podhranjen, se pa zato zelo hitro zavrti do številke, ko doseže največjo moč 84 kW, in sicer pri le 3.600 vrtljajih. Posledica je, da bo potrebno malo več prestavljati, sreča pa, da je šeststopenjski ročni menjalnik zelo prijeten za uporabo. Sicer počasen, ampak bistveno bolj natančen kot nekoč, s čimer daje tudi boljši občutek kvalitete za daljše razmerje z voznikom.

Vozne lastnosti ne bodo prepričale tistih, ki vozite recimo RCZ-ja, ker je avtomobil malo višje od tal in se precej nagiba v ovinkih, je pa zato udoben in prijeten na umirjenih vožnjah. Znotraj je dokaj tih in če je podlaga urejena, sopotniki v udobju hitro zaspijo. Vozniku bo všeč visok položaj sedenja, kar bo verjetno eden od poglavitnih razlogov za nakup, navdušencem nad vožnjo pa bo sam volanski obroč prevelik, občutek na njem premalo izrazit in nos vozila pretežak med vožnjo v ovinku, ko bi peugeot 3008 raje peljal po najlažji poti, torej naravnost. Sicer videz malo vara, v resnici ni tako neroden na cesti, je pa vsekakor za tiste, ki jim največ pomeni udobno in umirjeno premagovanje kilometrov z družino. Malo se mu že poznajo leta, prenova je tik pred vrati, novi peugeoti pa so po drugi strani tudi bolj kvalitetno izdelani in imajo boljše materiale, zato se splača pogledati še kakšen drug model, ki bo morda tudi ugodnejši. Razen če mora biti tako velik in višje od tal ter zanimiva mešanica dveh segmentov; v tem primeru praktično nima konkurence.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 3008 1.6 HDi 115 style II
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 80 (109) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4365 x 1837 x 1639
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 432
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1425 (595)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 12,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/4,2/4,8
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 21.392
cena testnega vozila v EUR 26.230
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.280

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |