Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Romantika v Jugoslaviji

Fiat 500 1.4 16V dualogic pop

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Še pomnite, tovariši? Čase, ko so nas ustavljali miličniki v 'fičkotih' in ko smo se po kavo vozili k sosedom? Za nekatere romantika, za druge živa groza.
Romantika v Jugoslaviji
Foto: Matej Mihinjač
5. 11. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test fiat 500 1.4 16V dualogic pop
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Marsikomu se je iz tistih časov v spomin vtisnila reka živo rumenih fiatov 600, ki smo jih po stripu Milorada Dobrića ljubkovalno klicali kar fičo. Za nas Jugoslovane je imel fiat 600 enak pomen kot Fordov model T za Američane. Razdalje med kraji v rajnki jugi so se kar naenkrat prepolovile. Tudi pri Fiatu so se, tako kot ostala svetovna avtomobilistična konkurenca, odločili za obuditev svojega najbolj prepoznavnega modela iz prejšnjega stoletja. Fiat 500, kot se imenuje novi stari 'fičo', nadaljuje tam, kjer je njegov stari oče končal. Zdi se, da ne bo imel večjih težav z doseganjem ali celo preseganjem njegove slave. Takoj, ko fiata 500 ujamete v svoje vidno polje, vam postane jasno, da gre za italijansko šolo oblikovanja. Nanj se lepijo pogledi obeh spolov, ne glede na starost. Okrogle luči, nizka streha in dolga vrata so tiste zunanje značilnosti, ki jih najprej opazite. Potem ugotovite, da so v splošno veselje pri Fiatu očitno prespali predavanje o ostrih kotih. Na vozilu skorajda ni moč najti enega samega ostrega zaključka, kaj šele kakšen drug geometrijski lik kot zgolj krog. Oblikovalcem je tako uspelo skoraj nemogoče. 50-letnika so z nekaj skorajda nevidnimi dotiki pripravili na naslednjih 50 let. Potomci jim bodo hvaležni.

In če vas je presenetila zunanjost, očitno še niste sedeli v notranjosti. Praktično takoj, ko se usedete vanj, dobite občutek, da sedite na Piazza San Marco v Benetkah, svetovno znan espresso pa vam streže najbolj ljubka Italijanska natakarica. Italijani so res mojstri samopromocije, vsak izdelek iz Apeninskega polotoka nosi poseben pečat italijanskega oblikovanja. Zdi se, da je še najmanj pomemben gumb oblikoval sam Gianni Versace in da je usnje na sedežih oziroma volanu tako oprijeto, da bi ga nosili še Italijanski nogometni reprezentanti. Sedežem sicer manjka nekaj oprijema, zadaj sta tako ali tako le za vzorec, manjkajo pa tudi predali, ki bi jih lahko pred grebatorskimi očmi tatov zaprli. Pregled nad zadnjim delom zaradi majhnega okna in visokih naslonjal za glavo tudi ni zavidanja vreden.

Rdeča barva se zdi kot ustvarjena za Italijo in njene avtomobile. 1,4-litrski mlinček v Fiatu premore zavidljivih 100 'konjev' in dušo, ki se jo ne bi branili niti v dirkaški Modeni. Podobno kot večino japonskih izdelkov ga je treba za pravo mero moči gnati v visoke vrtljaje, za nagrado pa ste deležni športnega zvoka, ki ga znajo ustvariti samo naši zahodni sosedje. Slaba stran takšnega motorja je po drugi strani medlo delovanje pri nižjih vrtljajih. Robotizirani menjalnik pa ima dva karakterja. Če prestavlja sam, je zelo počasen, pri speljevanju nevarno neodločen in preveč cuka, če ne popuščate plina. Če pritisnete gumb 'sport' in prestavite ročico v levo, pa se zgodba povsem spremeni. Dela točno tako, kot mu ukažete, prestavlja zelo hitro in skrbi za prave športne užitke. Lahko speljujete z drugo, vztrajate v rdečem polju, skratka, počnete vse, kar je normalno, ker vas na neumnosti sicer opozori s piskom. Škoda le, da nima park-pozicije in je tako med stanjem v koloni na hribu potrebno potegniti ročno zavoro.

Podvozje bo za marsikoga pretrdo, sploh če bo 500-tico uporabljal predvsem za mestna potepanja, obračalni krog pa bi lahko bil, če smo malce pikolovski, nekaj manjši. Po slabih slovenskih cestah fičko poskakuje kot kenguru, tistim, ki ste bolj nore narave, pa bo v povezavi z neposrednim in natančnim krmiljenjem vedno znova polepšal dan. Sploh v športnem načinu delovanja, ko krmiljenje postane trše, stopalka za plin bolj odzivna, menjalnik pa začne hitreje in predvsem kasneje prestavljati. Takrat pokaže svoj skorajda dirkaški potencial.

Fiatu je pred leti šlo zelo slabo. Kvaliteta izdelave je bila porazna, okvare pogoste, avtomobili pa brez prave karizme. Italijani se zato zelo trudijo in poročamo lahko, da so materiali dobro obdelani, karizma pa je spet našla pot v njihove izdelke. Če le ne bi bila cena tako visoka. Osnovni model ni (pre)drag, tudi oprema je s serijskim ESP-jem in petimi zračnimi blazinami bogata. Takoj, ko si kupec začne 'izmišljevati', pa cena naraste v višave. Sicer pa, kdaj je lepota še bila poceni?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat 500 1,4 16V dualogic pop
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 73,5 kW (100 KM) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 131 Nm pri 4250
menjalnik robotizirani, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3546 x 1627 x 1488
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 930 (440)
največja hitrost v km/h 182
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/5,2/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 11.600
cena testnega vozila v EUR 13.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.551

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |