Zavore
Tehno volan
Prednost takšnih zavor je v dolgi življenjski dobi, saj se zlepa ne uničijo ali poškodujejo. Prednost je tudi v tem, da je v primerjavi s kolutnimi dovolj bistveno manjši pritisk in že delujejo s polno močjo, a sam pritisk ni več pomemben, ker servoojačevalniki tudi pri kolutnih zavorah delujejo tako dobro, da potrebne sile ni težko doseči. Tudi zavorni sistem ABS deluje na bobnastih zavorah, saj so kljub vedno redkejši uporabi še vedno deležne nenehnega razvoja in izboljšav. Imajo pa bobnaste zavore dva večja problema, zaradi katerih počasi izginjajo iz ponudbe. Ker gre za zaprt sistem, so precej občutljive na segrevanje in večkratno močno zaviranje jim konkretno pobere moč, posledično ne zagotavljajo več dovolj zavorne energije. Druga hiba pa je občutljivost na vodo in ostalo nesnago, zaradi katere prav tako ne omogočajo več idealne zavorne moči.
Prav zaradi omenjenih razlogov so že od poznih šestdesetih let prejšnjega stoletja vedno bolj pogoste kolutne zavore, diski po domače. V tem primeru se kolut vrti skupaj s kolesom, ob zaviranju pa z obeh strani nanj pritisnejo zavorne ploščice. Ker gre za odprt sistem, se zavore občutno manj pregrevajo in so tudi povsem neobčutljive na vdor vode, ki njihove zavorne moči sploh ne zmanjša. Takšne zavore se sicer hitreje obrabijo, vse je odvisno od pogostosti in moči zaviranj, ampak računajte, da se bodo ploščice obrabile po nekaj deset tisoč kilometrih, diski oziroma koluti pa še pozneje. Večkratno agresivno zaviranje lahko poskrbi tudi za zvitje kolutov, ki jih je v tem primeru potrebno ravnati, sicer tresejo, kar boste čutili na stopalki zavore.
Dandanes imajo vsi serijski avtomobili torej na sprednjih kolesih kolutne zavore, manjša ali šibkejša vozila pa zadaj včasih tudi bobnaste. Ta način je namreč cenejši in glede na to, da sodoben avtomobil med 60 in 90 odstotkov zavorne energije priskrbi s pomočjo sprednjih zavor, ne manj učinkovit. Vedite namreč, da so v teh časih bobnaste zavore bolj sodobne od kolutnih izpred tridesetih let in delujejo odlično.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!