Če pustim ob strani, da si je španski nepoznavalec angleškega jezika pomagal kar s prevajalnikom na svojem mobilnem telefonu, mi je dokaj logično, da mu je rumeni ST padel v oči. Očitno sem šel prepočasi. Po prenovi namreč že običajni focus izgleda bolj atraktivno, z veliko masko in nizko silhueto, ST pa je še precej bolj agresiven in ob pravi barvni kombinaciji nadvse opazen, zato ga je na cesti težko zgrešiti. Predvsem pa preslišati, ker lahko kar suvereno zagrgra. No, ali pa tudi ne.
Po prenovi je namreč v focusu ST poleg dvolitrskega bencinskega motorja na voljo še, pazite to, dizelski agregat. Pri Fordu pravijo, da je zanj sedaj odličen čas in da bo v Evropi takšna različica predstavljala skoraj polovico celotne prodaje. Razširitev palete se je s karavansko izvedenko začela že pred prenovo in ST je kot karavan še vedno na voljo, z dizelskim motorjem pa bo hodil v zelje octavii RS, golfu GTD in še kakšnemu predstavniku.
Najbolj vas najbrž zanima, kako se pelje? Precej suvereno in tako se je že pred prenovo. Pri bencinski različici ni moči nič več, so pa 250 'konjičem' malce dodelali pošiljanje moči na kolesa, zato je zaloga lepše razporejena po celotnem spektru vrtljajev, v praksi pa dodajam, da ST zelo zvezno vleče in ni naporen. Prva prestava je dirkaško dolga - za hitrejše premagovanje serpentin - zadek pa ostaja zelo živahen in kljub vključenemu sistemu ESP ob zaviranju v zavoju kar pošteno skoči ven, preden elektronika zabavo ustavi. ESP je mogoče tudi povsem izključiti ali pa ga prestaviti v športni način, ki dovoljuje še nekaj več svobode. Uhajanje zadka je igrivo in prijetno, ker posledično nos lepše zagrize v sam ovinek. Kar se tiče nosu in sprednje osi, oprijem ni slab, bi pa bil s Fordovim 'revo knuckleom' še bistveno bolj prepričljiv, a to tehnologijo zopet hranijo za divjaškega RS-a.
Dizelska različica je glede obnašanja na cesti povsem enaka. Tudi tukaj ste lahko prepričani, da boste dobili tisti pravi športni občutek, le malo manj, ker se motor ne vrti tako rad in nima tako zanimivega zvoka. Meni osebno to pomeni veliko in bi vsekakor izbral bencinski motor, razumem pa, da bo marsikdo vseeno raje posegel po dizelskemu, že zaradi ekonomskih razlogov. Zato dodajam, da ima dizel precej zanimiv zvok, dokaj globok in ne tipično dizelski, ropot so precej uspešno zakamuflirali. S 400 Nm ima celo več navora od močnejšega brata, 185 'konjev' pa tudi lepo potegne. Dobrih osem sekund potrebuje do stotice, ampak po občutku deluje hitreje.
Sicer pa je poleg novega motorja focus sedaj tudi prenovljen, konkretneje znotraj. S samim položajem za volanom v ST-ju že prej ni bilo čisto nič narobe, je pa sedaj osrednji del armaturne plošče bistveno prijetnejši, ne le v ST-ju, ampak v vseh focusih. Zaslon je z osmimi palci večji in občutljiv na dotik, sistem sync sedaj nastopa v drugi generaciji in je bolj ubogljiv ter še hitrejši, vse skupaj pa dejansko izgleda bistveno sodobneje. V ST-ju je volan še vedno prijetno debel, hrbet pa se v sedež znamke Recaro še vedno zatakne tako suvereno kot vrata v svoje tečaje.
Od leta 2002 pa do danes je Ford prodal že preko 140.000 ST-jev, focus pa je že tri leta najbolje prodajan avtomobil na svetu. Torej nekaj že delajo hudo prav, sicer ga vozniki ne bi imeli tako radi. Mene je focus ST očaral že v prejšnji generaciji, še z glasnim petvaljnikom v nosu, in všeč mi je še sedaj. Predvsem zato, ker je dovolj divji in glasen, da ni dolgočasen, vseeno pa ne prevelik huligan, da bi bil naporen. Lahko bi ga vozila tudi vaša žena, a ji ne boste dovolili, ker ga boste raje sami. No, za tiste, ki vam oznaka ST ni dovolj, pa Ford pripravlja še brutalnejšega RS-a. Tisti pa ne bo za ženo.