Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bingo!

Citroën berlingo multispace HDi 110 FAP

Avtor prispevka: Miha Dovč
Beseda 'bingo' ima več pomenov, ki so si med seboj dokaj različni. Navadno je to ime za psa – človekovega najboljšega prijatelja, lahko pa ime za družabno igro s kartami, pri kateri na koncu zakličemo 'bingo'.
Bingo!
Foto: Matej Mihinjač
20. 4. 2010 ob 14:59
Komentarjev: 0
video test citrën berlingo multispace HDi 110 FAP
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Skratka, obeh se veselimo in se imamo ob njima lepo. Imenska podobnost s Citroënovim avtomobilom tako ni zgolj naključna. Ko sem hodil še v vrtec, malo šolo in tudi v prve razrede osnovne šole, se je okoli teh ustanov vozil rdeč citroën C15. To je bilo vozilo, izdelano na osnovi legendarne vise. Ker je bil prvi del izposojen pri osebnem avtomobilu, zadnji pa pri kombiju, za C15 ne bi mogli reči, da je bil oblikovalski presežek. Možno je tudi, da sem se zaradi gospoda, ki nam je dostavljal sendviče in sokove pingo, tega avtomobila izogibal v širokem krogu. Sam sem že zapustil osnovno šolo, ko je C15 zamenjal berlingo. To novo vozilo ni bilo 'zvarjeno' skupaj iz dveh povsem različnih avtomobilov, temveč je predstavljalo veliko lepši kos pločevine; skladno oblikovan in nič manj uporaben. Največjih dvomljivcev pa še ni prepričal, zato je bil minulo leto predstavljen njegov naslednik. Berlingo druge generacije je postal še večji, prostornejši in spet lepši. Velika sprednja žarometa in tudi nekaj kroma razbijeta monotono pločevino, ki tukaj sije v moderni, beli barvi. Kljub temu, da berlingo spada med potniške dostavnike in je v primerjavi s hišnimi picassoji manj luksuzen, je po drugi strani bolj uporaben in praktičen. Že res, da je oblika vozila subjektivno mnenje vsakega posameznika in je težko podati neodvisno oceno, vendar se bo večina strinjala z mano, da je berlingo čisto lep avtomobil.

V notranjosti boste bolj kot nad kvaliteto materialov in izdelavo navdušeni nad prostornostjo in praktičnostjo. Veliko odlagalnih mest, tudi za občutljiv GSM-aparat, več večjih in manjših predalov vam nudi tisto, kar od njega pričakujete – uporabnost. Ker poleg voznika sprejme vase še pol ducata potnikov, je prostora načeloma dovolj. Razen v prtljažniku. Dodatna sedeža v tretji sedežni vrsti, ki zahtevata tisočaka doplačila, sta pravšnjih mer za udobno vožnjo, vendar nameščena prenizko, tako da bodo, če ste vsaj povprečne rasti, trpela predvsem kolena. Ker je prtljažni prostor, ko sta sedeža v uporabi, skrčen na minimum (dobrih 600 litrov je na voljo, ko je v vozilu le pet sedežev), bosta ob neuporabi zložena ali odstranjena iz vozila. Slednja opcija sicer ni preveč težavna, ker sta sedeža dokaj lahka in enostavno odstranljiva. Ko sta sedeža le zložena, v tem primeru le prevrnjena naprej, pa v prtljažniku zasedeta kar veliko prostora. Prostor zadaj zaradi tretje sedežne vrste nima ravnega dna pa tudi sedeži v drugi vrsti niso vzdolžno pomični. Sistem zlaganja in pomikanja imajo pri Citroënu bolje rešen pri drugih hišnih izvedbah.

Če je berlingo centimetrsko zrasel v vse dimenzije, je najmočnejši agregat prostorninsko za štiri decilitre skromnejši od najmočnejšega pri predhodniku. Hkrati ponuja 15 kilovatov več, torej 81. Za vozilo s tako veliko čelno površino ter maso tono in pol zaloge moči res ni na pretek, vendar je je kljub skromnim številkam dovolj. Ko voznik sede v berlinga, se hitro navzame njegovega karakterja, torej biti umirjen, ambicije po drznih prehitevanjih pa so pozabljene. Kljub temu, da z lahkoto potegne preko avtocestne hitrostne omejitve, se najbolje počuti do te hitrosti, hkrati pa ne bo niti pretirano žejen – v povprečju bo trošil manj kot sedem litrov nafte na sto prevoženih kilometrov. Podvozje je francosko udobno. Zaradi višine vozila se bo berlingo zibal pri hitrih menjavah smeri, zato ima raje bolj umirjene reakcije.

Oprema je nadpovprečno bogata za ta razred vozila, saj je opremljen s tempomatom in omejevalnikom hitrosti, parkirnimi pomagali spredaj in zadaj, avdiosistemom z modrozobo podporo telefoniranja, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, potovalnim računalnikom in še čim. Pogrešal sem le stabilizacijski sistem. Glede na to, da je berlingo v potniški izvedbi multispace prvenstveno namenjen mladim družinam, bo 670 EUR doplačila za ta sistem in zračne mehove kar nujen dodatek. Z vso dodatno opremo se je cena testnega berlinga povzpela preko 20 tisočakov, kar je še vedno znosna cifra. Verjetno Bingu zjutraj, ko vam odnese copate in razcefra časopis, hitro odpustite napake, ko vas pogleda z velikimi otožnimi očmi in pomiga z repkom. Nekako tako boste tudi berlingu odpustili marsikatero napako, ker se zna toliko bolj prikupiti z vsemi svojimi odličnimi lastnostmi. V družinski vlogi se še posebej dobro znajde.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën berlingo multispace HDi 110 FAP
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 240-260 pri 1750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4380 x 1810 x 1852
medosna razdalja v mm 2730
prtljažnik v litrih 678–3000
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1429 (636)
največja hitrost v km/h 173
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,9/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,8
cena osnovnega vozila v EUR 12.910
cena testnega vozila v EUR 18.160
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.490

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |