Univerzalec
Fiat doblo 2.0 multijet 16V emotion
![Univerzalec](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-large/667x400/middlexcenter/100/11954865790903568.jpg)
![](/application/volan/upload/vimeo/41443310.jpg)
Doblo je avtomobil, za katerega lahko zapišem, da je prepoznaven skoraj kot ferrari. Njegova pojava je pač zmes otročje igrive oblike, uporabnosti in seveda futurizma. Mnogim ni, ampak meni je všeč. Zaradi jeznega pogleda z nosu in čistih linij na boku. Ter seveda navpično odsekanega zadka, ki zaradi svoje črnine v predelu zadnjega stekla zgleda kot bi imeli tam pripet lcd televizor. Precejšnja višina in konkretna širina ostajata v igri zaradi doblojeve 'transportne' dejavnosti in sta tudi pri povsem vsakdanjih opravilih zelo uporabni.
O prostornosti kabine torej ne gre izgubljati besed. Tako pri potnikih, kot za prevoz tovora oziroma prtljage. Čeprav v tovornjaško visoki pozi in na ne preveč ergonomsko briljantnemu sedežu, bo voznik za usnjenim volanom nekako zadovoljen, saj je sicer trpežna, a tokrat zelo lično pospravljena notranjost, zaradi rdeče črne kombinacije barv ter velikih steklenih površin, svetla, živahna in zato prav prijetna. Da je plastika, iz katere je armaturna plošča sestavljena, svetleča in trda, se gre privaditi, da zaradi njene togosti deluje monolitno in prav nikjer nikoli ne zaškriplje, pa šteje v užitek. Malce drugače je s Fiatovo ceneno in slabše pregledno grafiko merilnikov, zastarelim načinom prikazovanja potovalnega računalnika ter za pogled preveč navzdol odmaknjeno klimatsko napravo.
Po drugi strani avtomobil blesti s svojimi velikimi predali in številnimi praktičnimi odlagalnimi mesti. Sicer pa se takle doblo zlahka kosa s kompaktnimi enoprostorci. Emotion pomeni poleg stilizirane notranjosti tudi dobro opremljenost, kar po drugi strani pomeni,da boste tu dobili še tempomat, parkirne senzorje, ogrevane sedeže, multimedijsko avdionapravo s podporo bluetooth, dve sidrišči isofix, okolju prijazni sistem start&stop ter zavorno pomoč pri speljevanju v klanec. Če je spredaj sedečim prostor tokrat odmerjen na bogato, bo sicer na široki, ampak 'dilasti' klopi stvar malce drugačna. S širino in višino ne bo problema, prostora za noge pa tu ni na pretek, četudi je sedišče postavljeno visoko. In kakršne koli vzdolžne pomičnosti tu ni.
Prtljažni prostor je že v osnovi zajeten, čeprav z globino ne preseneča. Z ravnim dnom in sidrišči je praktičen, ob podiranju zadnje klopi pa lahko vanj pospravimo tudi kakšno daljšo stvar. Škoda je edino, da se zadnje vrste sedežev ne da odstraniti iz avtomobila, saj se ti ne dajo pospraviti v ravno dno. Kot alternativo se da tu uporabiti zadnjo polico, ki je skonstruirana za prenašanje obremenitev mase do 70 kilogramov. To se namreč da vložiti v utore, ki so vdelani v bočnih plastikah prtljažne tapiserije na tretjini višine, in se lepo zlijejo s sedežno stopničko. Uporabnost je seveda dodatno poudarjena z ogromnimi vrati prtljažnika, ki se tokrat zlahka odpirajo navzgor, in se s pomočjo jermenskega prijemala navzdol precej težje zaprejo. Podobno velja za par drsnih vrat na boku. Sicer pa, ob prevozu višjih in predvsem nečistih predmetov bo potrebno paziti na higieno bele stropne prevleke, pri prevozu težjih pa na pnevmatike, kajti samo s peno iz kompleta 'prve pomoči' ob krpanju ne boste prišli prav daleč.
Podvozje je tu kompromis, ki pripada bolj osnovni dejavnosti avtomobila, kot potovalnim namenom. Ampak, kljub čvrstosti je dovolj udobno in sploh prepričljivo na slabih voznih podlagah. Volan je za vrtenje med vožnjo preveč posreden in informativno skop, ampak doblo ni živahnejšim podvigom niti namenjen. Dvolitrski turbodizelski agregat, ki poganja dobla, je avtomobilu pisan na kožo, čeprav mu gre zameriti precej robustnosti in glasnosti. Z 99 kilovati moči in 230 Nm navora od 1.500 vrtljajev v minuti naprej se boste tako prazni kot tudi polno obloženi peljali z lahkoto, kar celotnemu skupku šteje v velik plus. Tudi zaradi ravno v pravšnjem razmerju medsebojno zloženih šestih prestav ročnega menjalnika. Plus veliki doblojevi površini, na katero deluje upor zraka, bo žeja z od šest in pol do sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov. In to je zelo dober rezultat. V celem celo boljši kot pri šibkejšem dizelskem motorju. Skratka, v celoti gledano je doblo univerzalec, ki ga boste zlahka koristili prav povsod. Vse dobre lastnosti tukaj res niso zanemarljive.
tehnični podatki | fiat doblo 2,0 multijet 16V emotion |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1956 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 99 (135) pri 3.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 320 pri 1500 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4390 x 1832 x 1895 |
medosna razdalja v mm | 2755 |
prtljažnik v litrih | 790 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1525 (640) |
največja hitrost v km/h | 179 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,7/5,1/5,7 |
poraba na testu v l/100 km | 7,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | 14.490 |
cena testnega vozila v EUR | 21.031 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 21.031 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/23360078409314156.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/25266248267143964.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/45503486599773168.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/57652728911489248.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/11863858997821808.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/58000140078365800.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/37341193063184616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/14532345766201616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/64311343710869552.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/68415086390450600.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/50697362748906016.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/36772069707512856.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/94538445957005024.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/13392323069274426.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/92412502877414224.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/88917939038947232.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/54668685607612136.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/61316186375916008.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/90133448923006656.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/35376809677109124.jpg)