Mazda CX-5 je od leta 2012 do danes prejela že 70 različnih nagrad, po svetu v treh letih prepričala 800.000 kupcev in zgolj v Evropi se je zanjo odločilo 140.000 ljudi. Tudi pri nas je uspešna, ob prenovi pa so ji namenili nekoliko bolj agresivno oblikovane žaromete ter zadnje luči, sprednji snop svetlobe proizvajajo led-diode, notranjost je dobila 7-palčni zaslon na dotik, malce drugačna stikala klimatske naprave ter bolj uporabno armaturno ploščo z več odlagalnimi površinami ter dvema dodatnima držaloma za plastenke.
Suverene vozne lastnosti so izboljšali z optimiziranjem krmilnega sistema in podvozja, udobje povečali s 13-odstotnim zmanjšanjem hrupa v notranjosti, predvsem na račun debelejših stekel in boljše zaščite v vratih, kombinacija bencinskega motorja in samodejnega menjalnika pa je dobila stikalo za program sport. Kopica varnostnih sistemov skrbi, da bo vožnja brezskrbna: sistem, ki nas opozarja, če zapeljemo preko črte, sistem za pomoč pri zaviranju, ki z dodatnim senzorjem zadaj pomaga zmanjšati posedice trka pri vzvratni vožnji, pa opozorilnik za mrtvi kot najdemo in senzor, ki nadzoruje voznikovo zbranost.
Podobnih popravkov je bila deležna šestica: tudi ta odslej v svet zre z bolj ostrim pogledom, opcijsko je na voljo s prilagodljivimi led-žarometi, ki do hitrosti 40 km/h snop svetlobe z dodatnim modulom še razširijo, na avtocesti snop podaljšajo in prilagodijo snop dolgih luči, da ne zaslepi nasproti vozečih. Ker je od leta 2013 mazda6 prepričala že 275.000 voznikov, tudi nanjo slovenski uvoznik računa v enaki meri kot na CX-5, torej letos prodanih 160 vozil.
Največje spremembe poleg oblikovnih? Tudi šestica ima na voljo enake sisteme, ravno tako je dobila 7-palčni zaslon na dotik, v notranjosti je med vožnjo bojda tišja za konkretnih 25 odstotkov in v primeru karavanske izvedenke ter dizelskega motorja lahko kupec izbere še štirikolesni pogon. Ta je pravzaprav največja novost. Sicer pa dodatki obeh modelov stanejo praktično enako, samodejni menjalnik stane dobra dva tisočaka, štirikolesni pogon natanko dva, navigacijska naprava pa 500 EUR. Nasploh se je večina različic malenkostno podražila, a ima avtomobil več serijske opreme, kar pomeni, da kupec dejansko za plačani znesek dobi več. Za karavansko različico doplačilo še vedno ni potrebno.
Cene:
mazda6 G145 attraction – 25.990 EUR
mazda6 G165 revolution – 27.890 EUR
mazda6 G192 revolution top AT – 33.560 EUR
mazda6 CD150 attraction – 27.990 EUR
mazda6 CD175 revolution top – 33.210 EUR
mazda CX-5 G165 attraction – 27.690 EUR
mazda CX-5 G160 AWD revolution – 31.090 EUR
mazda CX-5 CD150 AWD attraction – 31.690 EUR
mazda CX-5 CD175 AWD revolution top – 35.590 EUR
mazda CX-5 CD175 AWD revolution top AT – 38.410 EUR