BMW je s svojo 'i-manijo' in električnimi vozili začel šele pred nekaj leti, očitno pa so imeli elektrifikacijo v mislih že bistveno dlje, saj so svoj prvi električni avtomobil izdelali že leta 1972.
Flota je zavidljiva. Saj veste, BMW je s svojo 'i-manijo' in električnimi vozili začel šele pred nekaj leti, očitno pa so imeli elektrifikacijo v mislih že bistveno dlje, saj so svoj prvi električni avtomobil izdelali že leta 1972. No, pred leti je svoje mesto na cestah našla kopica novitet, med katerimi še danes izstopata i3 in i8, BMW pa je v tem času elektrifikacijo preselil že na vse svoje modele.
Petkov dogodek je bil lepa predstavitev, kako bogata je njihova flota električnih oziroma hibridnih vozil. Vsak model v ponudbi je namreč od letošnjega leta dalje na voljo tudi v priključno-hibridni različici, do leta 2025 pa načrtujejo, da bo s takšno pogonsko kombinacijo prodana skoraj četrtina vseh vozil BMW. Kot smo povedali že večkrat, Evropejci dnevno povprečno naredimo med 40 in 50 kilometrov dolgo pot, za takšno razdaljo pa dovolj električne energije v sebi skriva že večina njihovih priključnih hibridov. Povsem električna vozila pa kajpak še več.
Torej, pred dnevi smo imeli možnost preizkusiti vse, pri čemer sta še vedno najbolj izstopala i3 in i8. Prav slednji je ponovno dokazal, da je prava paša za oči, saj so se za floto 'iosmic', ki se je peljala skozi ljubljanski BTC, obračali številni mimoidoči. Prav tako i8 dokazuje, da elektrifikacija pogonskih sklopov ne pomeni izničevanje vozniškega užitka. Ta BMW-jev športnik namreč ponudi izjemne zmogljivosti in vozne lastnosti, električni motor skupaj z bencinskim ob pospeševanju konkretno potisne hrbet v naslonjalo, malce 'pogoljufan' zvok iz zvočnikov pa vseeno pričara občutek sedenja v avtomobilu z ogromnim bencinskim motorjem pod pokrovom. Pa čeprav se tam skriva le majhen 1,5-litrski trivaljnik.
Če bi raje imeli povsem električno vozilo, imate na voljo model i3, ki je letos dobil zmogljivejšo baterijo in smo ga preizkusili že v tem testu, tudi tukaj pa si seveda lahko omislite različico s podaljševalnikom dosega, majhnim bencinskim agregatom. Zgolj ponudba hibridnih vozil ne pomeni veliko, če na voljo ni potrebne infrastrukture, zato je že pred časom BMW skupaj s Petrolom sodeloval pri projektu postavitve hitrih polnilnih mest na avtocestnem križu. Teh je sedaj 26, vsi kupci tovrstnih vozil BMW pa za eno leto dobijo še Petrol kartico, s katero lahko svoja vozila polnijo na omenjenih mestih. Sicer je v Sloveniji na voljo okoli 500 javnih električnih polnilnih mest, a ne s takšno polnilno močjo. V sklopu 360-stopinjskega pristopa, kot mu pravijo, pri BMW-ju ponujajo še tri različne polnilne postaje za dom. Wallbox se imenujejo in vam jih namestijo doma, razlikujejo pa se seveda po moči in hitrosti polnjenja.