Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prišel, videl, preživel!

Hyundai i30 fastback N performance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Včasih med ljubitelji avtomobilov ni bilo preveč težko, ko si vprašal, kaj bi imeli. Večina je ustrelila znane kratice GTI, VTi, GSi, danes, ko je ponudba precej bolj pestra, pa se še posebej lepo sveti črka N.
Prišel, videl, preživel!
Foto: Anže Jereb
30. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

bravo, Hyundai, da ste si upali narediti tako prvinski avto
izgleda zelo privlačno, vsak je pohvalil izgled
notranjost je odlično sestavljena, nič ne škripa ali se maje
sedeža spredaj sta perfektna in dobro nastavljiva
motor je seveda močan, očara pa zvok, ki prihaja iz izpuha
avto je kljub odličnim zmogljivostim tudi dnevno uporaben
med vozniškimi nastavitvami je dejansko zelo velika razlika
nad merilniki so lučke, ki dirkaško ugašajo, ko se motor ogreva
prava ročna zavora!
volan je okrogel!
na koncu niti cena ni previsoka
motor bi lahko bolj zvezno podajal moč in se raje zavrtel do rdečega
poraba goriva je celo za takšen stroj kar velika
nekatere bosta motila visok rob prtljažnika in ojačitev v njem
v programu N je celo pretrd in praktično neuporaben
izgled bi moral biti še malo bolj agresiven
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (21 glasov)

Ne bom našteval, kaj vse je na voljo, ker je avtomobilov enostavno preveč, Hyundai pa konkurira najboljšim s svojo športno linijo N. Tako so označene njihove oziroma njihova petarda, zaenkrat je samo en model, i30. Ali bi moral reči dva, ker je tale fastback, navadni i30 pa hatchback?

Boste rekli ’samo lepši i30, ker Korejci pač ne znajo narediti športnega avta’? Čeprav obenem priznavate, da dobro izgleda? No, ko boste stali zraven ob vžigu tega avta, vam bo takoj jasno, da ne gre za kakšen dolgočasen pony ali accent izpred nekaj let!

Ko neka znamka prvič predstavi nabrito različico svojega ljudskega modela, sem vedno skeptičen. Gotovo si ne bodo upali in bo vse prevelik kompromis, ker mora biti avto vsakodnevno uporaben in bla bla, jaa, zeham … pri i30 N sicer uporabnost JE dobra, ampak avto še zdaleč ni ovčka. Kje, pravi volk je in to vsi slišijo, ker rohni. Pri večini testov takšnih ’bombic’ smo v zadnjih letih kritizirali, da dajo od sebe premalo zvoka, tukaj ga je pa dovolj. V športnem programu prav pobalinsko poka pri prestavljanju dol. Sicer gre tudi družinsko tiho, otroci so dejansko brez težav zaspali na avtocesti, torej je ta zahteven test prestal, ko sem se jih končno rešil in se v dir pognal sam, so pa srne tisto noč bolj slabo spale.

Še ena filozofska: nekatere znamke so začele pridno sekati volane spodaj, ker je to ’ful dirkaško’. Saj je res, ampak pri dirkalnikih so volani tako neposredni, da ga še za četrt kroga redko zavrtiš, pri civilnih avtih pa je zavrtljajev precej več (navadno skoraj trije med skrajnima točkama), zato se ti takšen volan potem zatika v rokah, če ga na polno vrtiš. No, pri i30 N je okrogel in odličen, občutek na njem je pa tudi dober, ker je lepo obtežen. Nasploh deluje i30 znotraj tako dobro sestavljen, kot bi bil iz enega kosa. Edino dolgočasen je. Da je N, vidim samo na volanu, prestavni ročici in merilnikih, kjer fino ugašajo lučke na merilniku vrtljajev, ko je še mrzel, da motorja ne bi preveč vrteli.

Zunaj je N veliko bolj prepoznaven, čeprav bi mu jaz spet dal še širše blatnike, večje spojlerje in širše izpušne cevi. Ja, očitno ne bom nikoli odrasel. Fastback ima značilen zadek, kjer se skupaj z vrati odpira tudi šipa, ampak je rit malo daljša, da izpade bolj elegantno. Nekaj je znakov N, torej na maski, zadaj, na pragu in platiščih, so pa dokaj diskretni.

Seveda ne smem mimo prtljažnika, ker je pri fastbacku pač malenkost večji kot pri krajšem i30, ampak je malo bolj neroden, ker ima zelo visok nakladalni rob in ker ima izrazito in lepo vidno prečno ojačitev, čeprav se naslonjali podreta. In prav je tako! Kupil sem športen avto, naj bo trd, ko letim v ovinek, sicer bi si kupil karavan 1.0. Sedeža spredaj sta vrhunska, odlično nastavljiva, dolg sedalni del imata, dobre opore in še en znak N. Kot sem že omenil, se v njem mirno lahko vozi cela družina, ker je tudi prostora dovolj.

Če ne boste prevelik egoist, bodo lahko tudi žena in otroci poslušali, kako fino poka iz izpuha, ko prestavite v športni način! In za tiste, ki še ne znate dovolj dobro dodajati vmesnega plina pri prestavljanju dol, lahko to elektronika dela namesto vas. Sam sem to funkcijo sicer vedno izklopil z gumbom na volanu, ker mi je tudi to delo v veselje, sploh, ker je menjalnik hiter, natančen in ročica ima ravno prav trde gibe, da sem jo stalno prijemal. Če že moram omeniti, se je zatikal edino v šesto prestavo, če je bil gib prepočasen in premalo odločen.

Kako danes veste, da je avto prava vozniška mašina? Če ima pravo ročno zavoro! Testni je bil seveda v verziji performance, ker o navadni niti razmišljajte ne, saj ima samo ta elektromehansko delno zaporo diferenciala, ki pomaga gumam spredaj grabiti asfalt. Dejansko pomaga in ne trga preveč volana iz rok, je pa zanimivo, da je fastback malenkost mehkejši od hatchbacka, da se nos lepše potopi v ovinek. Baje bodo podobne nastavitve zdaj uporabili tudi za krajši model. Vse parametre, kot so motor, izpuh, volanski servo in podvozje, si lahko nastavite po svoje, je pa v N tako surov, da ne vem, kdaj sem nazadnje vozil tako trd avto. Zapeljite se z njim skozi tunel Jasovnik na štajerski avtocesti, pa ne boste več pritiskali tistega gumba.

Pa motor? Dva litra, turbo, jasno, in 202 kilovata, 275 ’konjev’. Do 100 km/h pospeši v 6,1 sekunde, ima celo ’launch control’, da bo res takšen rezultat, in motor je v osnovi dober. Odziven, močan, se vrti daleč čez 6 tisoč vrtljajev, z veseljem ga priganjam, kar je osnova za dober športen avto. Ampak vseeno lahko najdem še kakšno malenkost, ki se jo lahko izboljša. Lahko bi moč bolj zvezno podajal, tako malo preveč sune naenkrat in kolesi (pre)rad zavrti v prazno, s čimer izgubljaš stotinke. Lahko bi se še malo bolj veselo zavrtel do rdečega polja in lahko bi bil tudi malo bolj varčen, čeprav je to tukaj v drugem planu. Ker vem, da vas zanima … poraba na testu je bila težko pod 12, če sem se vozil 130 konstantno po avtocesti, ko igla kaže točno 3 tisoč vrtljajev, pa okoli 9 litrov na 100 kilometrov.

OK, dejstvo je, da je i30 fastback N fantastičen avto za Hyundai. Z njim so dobili krasen ugled, ogromno pozornosti, vsi so nad njim navdušeni. Samo še kakšno malenkost je treba popraviti, da bo res najboljši: recimo zbiti še kakšen kilogram pri masi ter malenkost dodelati motor in menjalnik, ampak za takšno ceno, testni stane polno opremljen 34 jurjev, lahko kar pozabite na ostale in ga zapeljete domov. Še sosed vam bo hvaležen, ko bo vsako jutro poslušal ropotanje. Ko se motor zbudi, prav lepo in glasno grgra v prostem teku, v bistvu precej lepše kot potem, ko avto spelje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 fastback N performance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 202 (275) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 353 od 1.500 do 4.700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4455 x 1795 x 1419
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 436
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1595 (355)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8
poraba na testu v l/100 km 10,6
cena osnovnega vozila v EUR 18.340 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 34.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |