Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obisk pri psihiatru

Volvo XC60 AWD D5 summum

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zadnje mesece na avtomobilski sceni kar vrši od pričakovanja najnovejšega in super modernega XC90. Ampak Volvo ima v svoji ponudbi že sedaj nekaj precej prepričljivih modelov, med katerimi je zanimiv tudi malenkost manjši XC60.
Obisk pri psihiatru
Foto: Anže Jereb
6. 1. 2015 ob 23:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

usedite se vanj in vam bo takoj jasno, kaj mislim z umirjenim okoljem
sedeži so vrhunski in nasploh položaj za volanom tudi
kakovost izdelave, uporabljeni materiali in ergonomija, vse je odlično
zunanjost je po prenovi dobila nekaj ostrine, a ohranila eleganco
prostora je povsod toliko, da za večino potrebe po XC90 niti ne vidim
volan je prijetno debel in malce bolj za moške roke
samodejni menjalnik deluje dobro, ni pa izjemno hiter, kot nekateri v tekmecih
varnostni elementi delujejo v ozadju, a suvereno, ko je treba
motor prepriča s svojim petvaljnim zvokom in s prožnostjo
manj prepričljiv je motor s porabo goriva, ki je prevelika
preglednost nazaj je malce slabša, a to je hiba vseh takšnih vozil
nastavljivo blaženje je v tem avtomobilu nekaj povsem nepotrebnega
sistem za prepoznavo znakov ne deluje dobro, ga ne potrebujete
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (29 glasov)

Domišljija slovenskih kupcev premijskih vozil je dokaj omejena in zato na cestah v veliki večini videvamo le predstavnike magičnih treh znamk. Mercedes-Benz, BMW in Audi so tisti, ki v svoje prodajne salone uspejo privabiti največ ljudi z debelejšimi denarnicami, na ostale znamke pa večina kar pozabi. Na Volva že, ampak v določenem pogledu je ta znamka od omenjene trojice celo bolj zanimiva.

Volvo s svojim švedskim poreklom zna v vozniku vedno znova pustiti poseben pečat. Vsakič, ko se usedem v katero od njihovih vozil, me hitra vožnja mine. Ne zaradi slabih voznih lastnosti, temveč zaradi posebnega karakterja avtomobila, ki deluje kot nekakšen psiholog. Delovno okolje je prijetno, vedno vrhunsko izdelano in minimalistično, predvsem pa neverjetno umirjeno. XC60 seveda ni nov, le malo so ga prenovili, da ostaja sodoben, z ostrejšimi žarometi pa vizualno hitrejši, da lažje kljubuje X-trojki, Q-petici in GLK-ju. In ker je volvo, pomeni, da je dovolj poseben in se z njim le zapeljite, če kupujete enega od takšnih avtomobilov.

Je tako čvrst kot X3? Ne, nikakor! Je tako lahkoten kot GLK? Ah, kje pa. Je namenjen vsakemu drugemu, ki ima preveč denarja in premalo domišljije? Niti najmanj! Ne bom veliko zgrešil, če kar posplošim, da so podvozja vseh modelov omenjene trojice znamk v večini primerov bolje dodelana, da so motorji boljši in varčnejši, da so menjalniki velikokrat hitrejši in bolj prepričljivi. Še bi lahko našteval, ne bom pa veliko zgrešil, če posplošim še, da so modeli teh treh znamk vedno preveč generični in so povezave z drugimi modeli posamezne znamke preveč očitne.

Volvo je vedno malo samosvoj in vedno je poln zanimive varnostne opreme, včasih perfektno delujoče in včasih malo manj. Ta je imel denimo luči s samodejnim prilagajanjem snopa, ki jih vsekakor priporočam, ker delujejo brezhibno. Imel je tudi sistem za prepoznavo znakov in tega ne potrebujete, ker ne prepoznava naselij, niti znakov, če vozite po levem od dveh pasov. Vgrajena navigacija je delovala dobro, odlična sta bila tudi opozorilnik pred trčenjem in sistem za prepoznavo vozil v mrtvem kotu.

Tokratni testni XC60 je imel še nastavljivo podvozje, kar je nekaj najbolj nepotrebnega v tem avtomobilu. Resnično ga ne potrebujete. Ta volvo je dokaj okoren, bolj kot nekateri tekmeci. S spreminjanjem trdote ni nič manj okoren, ampak le zelo trd, zato sem se ves čas vozil v načinu comfort, pa imam sicer rad trde avtomobile. Tako je XC60 lepo udoben, resnično suvereno blaži neravnine, kot nekakšna udobna varnostna kletka na kolesih je.

Od nekdaj mi je všeč tudi petvaljni dizelski motor z oznako D5, ker je zelo suveren, predvsem pa ima čisto nedizelski zvok. Kot kakšen majhen tovornjak je ob pospeševanju, ampak v dobrem smislu. In tudi odlično sodeluje s samodejnim menjalnikom, ki je sicer zelo dober, ni pa na nivoju najboljših menjalnikov na trgu. Ima pa motor eno veliko hibo in sicer porabo goriva. Skoraj ves čas testa sem se vozil lepo umirjeno in je bila povprečna poraba skoraj vedno več kot devet litrov, pod to številko sem prišel le malokrat. To je preveč, tudi če imate veliko denarja in vam ni težko odšteti dobrih 65.000 za sam avtomobil.

Torej XC60 je prepričljiv stroj, ampak zaradi malenkost drugačnih vrlin. Vedno bo prepričeval s kakovostno izdelavo, z vrhunskimi varnostnimi elementi in z več kot povprečno dobrimi podvozji, motorji in menjalniki. Čeprav ga prav na slednjih področjih nekatere znamke prehitevajo. In vedno bo vrhunski s svojim umirjenim karakterjem, ki ga bo prav nežno integriral še v vas. Zato nastavljivega vzmetenja ne potrebujete, ker boste bolj cenili udobje, in za ta denar raje vzemite vzvratno kamero, sicer jo boste velikokrat pogrešali, ker je nazaj slabo pregleden. Kot vsi takšni avtomobili.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo XC60 D5 AWD summum
vrsta motorja turbodizelski, petvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2400
moč v kW (KM) pri vrt./min 158 (215) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 440 od 1.500 do 3.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4627 x 1891 x 1713
medosna razdalja v mm 2774
prtljažnik v litrih 495
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1740 (780)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,9/5,6/6,8
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR 36.590
cena testnega vozila v EUR 53.533
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 65.680

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
pravi volvo je bil 850csi,pol pa adio
(pred 9 leti )
Ni slike
Dale pravi:
Ta model je že obstajal pred kitajci na žalost ali srečo gre Volvu sedaj bolje kot prej!!!
(pred 9 leti )
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
občutno predrag, to ni več tisti volvo kot nekoč, se vidi, da so kitajci zraven
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |