Vožnja s tovrstnim avtom je vedno ena fina sprostitev. Zaradi tišine v kabini, ker ni nobenega ropotanja in tresljajev motorja, predvsem pa je zelo nenaporna. Menjalnika tehnično gledano ni, ampak le reduktor, vi pa tako kot pri vseh avtomobilih s samodejnim menjalnikom pritiskate eno stopalko za naprej, drugo za zavoro, s tem da tukaj ni nobenih vmesnih prestavljanj ampak le stalno in enakomerno pospeševanje. Nič novega do tukaj, ima pa soul nekatere zanimive posebnosti: prva je moteča malenkost, ker ima zelo varčen servoojačevalnik, ki se izklaplja, ko ni potreben, in se potem čuti ponoven vklop, kar se na obroču čuti kot skoraj nezaznavno zatikanje. Ampak vse to varčevanje je pri takšnih avtih potrebno, dober dokaz je prezračevanje: lahko nastavite, da deluje samo za voznika, in takrat, ko je mrzlo, posebej vklopite gretje, ker to pokuri veliko energije in s tem poslabša doseg.
Na relaciji sem dosegel z lepo vožnjo okoli 130 kilometrov, vmes je bilo na vožnji tudi pol avtoceste, kjer sem vozil polžje s hitrostjo 100 km/h.
Vem, da vas najbolj zanima prav ta. Na relaciji sem dosegel z lepo vožnjo okoli 130 kilometrov, vmes je bilo na vožnji tudi pol avtoceste, kjer sem vozil polžje s hitrostjo 100 km/h. Torej se da nekam priti, če se vam ne mudi. Pri tej kii je sploh fino, ker ima tudi vtičnico CHAdeMO, kar pomeni, da lahko na avtocestnem križu polnite na hitrih polnilnicah s 45 kW, čeprav tehnologija omogoča kar 100 kW, ampak trenutno pri nas še ni takšne polnilnice. Ko sem zadevo preizkusil na Petrolu, sem v pol ure napolnil slabih 80 odstotkov baterije, torej za približno 100 kilometrov vožnje.
Da je priklop spredaj, ni slabo, je pa bedno pozimi, ko boste imeli vedno umazane roke, ker se maska takoj umaže. Tudi sicer ima na pogled simpatični soul zelo ravne površine, ki so super za preglednost, se pa s tem tudi zadaj hitro umaže. Ima še nekaj zanimivih domislic, recimo timer, da si nastavite, kdaj želite, da se avto dejansko polni (takrat, ko je poceni elektrika, jasno) pa kdaj se samo vklopi hlajenje ali gretje. Ni lepšega kot avto, ki vas ohlajen ali ogret pričaka za pot domov. Všeč mi je posebna tkanina na sedežih, sedi pa se precej visoko, ampak je položaj za volanom dober. Preseneti kvaliteta izdelave, ki je kljub veliko plastike na visokem nivoju, saj se mora takšen soul spopasti tudi s konkurenco, kot je dražji in prestižnejši BMW-jev i3. Razporeditev gumbov je logična, na dotik občutljiv osrednji zaslon je dovolj velik in pregleden, z logičnim vmesnikom, volanski obroč pa gosti kar 16 gumbov. Merilniki so seveda podrejeni predvsem temu, da boste vedno vedeli, koliko baterije in s tem kilometrov dosega še imate na voljo, soul pa ima še eno igračko, in sicer da zvočnika na vratih v temi utripata v različnih barvah glede na base - še nekaj za dušo.
81,4 kW znaša moč motorja, kar bi lahko prevedli v bolj domačih 109 'konjev'. Navor pri električnih avtomobilih vedno navdušuje. Ne zaradi svojega maksimuma, ki tukaj znaša 285 Nm, temveč zaradi razporeditve, saj je na voljo v celotnem območju delovanja elektromotorja, torej tudi pri 0 vrtljajih. To pomeni bliskovit pospešek z mesta, 10,8 sekunde do 100 km/h in elektronsko omejenih 145 km/h največje hitrosti. Večina električnih avtomobilov sicer navduši z omenjenimi pospeški, manj pa s samimi voznimi lastnostmi. Soul tu v ničemer ne izstopa. Podvozje precej glasno blaži, čeprav je pri v osnovi tišjih električnih avtomobilih vse skupaj še toliko bolj slišno, kljub nizkemu težišču zaradi v dno nameščenih baterij pa je vodljivost zgolj povprečna. Z zelo umetnim občutkom na volanu zato ni za tiste, ki napadate ovinke, ampak uživače v sproščeni vožnji bolj ali manj naravnost.
Soul ima trenutno tudi eno večjih baterij med električno konkurenco, kapaciteta je 27 kWh, torej jo boste doma čisto prazno polnili nekje 14 ur, vgrajeni polnilnik pa lahko polni s 6,6 kW, zato bo na hitrih polnilnicah, ki so po mestu, v praksi rabil okoli 5 ur. Sama baterija je litij-ionska polimerna, pri čemer nekateri pravijo, da ni dobra za mraz, kako se res obnese, pa bo pokazal čas. Korejci so jo uporabili, ker ponuja največjo gostoto energije na volumen (241 litrov) in je s tem tudi nekaj lažja, čeprav še vedno doda kar 274,5 kilograma k masi soula EV (prazen okoli 1,6 tone). Je pa v tem trenutku jasno, da takšna kia stane malenkost čez 35 tisoč evrov (s subvencijo lani 30, letos pa še nekaj manj) in bo še kar nekaj elektrike steklo po žicah, da bo takšen avto v večini slovenskih garaž.