In kako 'popraviš' avtomobil, ki je v svojem segmentu med najboljšimi? Mazda6 je svoje odlike v našem uredništvu dokazovala že velikokrat in prav vedno smo navdušeni nad voznimi lastnostmi, uporabnostjo, motorji pa še izgleda fajn. Novinka se od tiste pred prenovo navzven razlikuje le po preoblikovanih stranskih ogledalih, ki sta dobila še smernika. Vse ostalo je enako, maska je nespremenjena, luči tudi, skratka, morate biti pravi 'mazdafil', da boste spremembo opazili.
Vrata so po novem bolje izolirana ter preprečujejo zunanjemu hrupu, da bi se v tolikšni meri prebil v notranjost, znotraj pa je nov volanski obroč enakega premera, a z odebeljenim delom, kjer počivata palca, ter malce drugače postavljenimi stikali. Še merilniki so novi, z bistveno boljšo grafiko in številnimi dodatnimi funkcijami prikaza, kar se mi zdi na videz najpomembnejša novost. Sicer pa se sedaj po pritisku na stikalo za shranjevanje položaja sprednjih sedežev poleg njiju nastavi še projekcijski prikazovalnik. Ostalo je povsem nespremenjeno, multimedijski prikazovalnik pa kljub odsotnosti popravkov ostaja eden najbolj enostavnih in uporabniku prijaznih.
Pravzaprav so skoraj vse spremembe tehnične narave.
Pravzaprav so skoraj vse tokratne spremembe tehnične narave. Opozorilnik pred trčenjem je dobil novo, bistveno bolj zmogljivo kamero, zaradi katere deluje bolje in še lažje preprečuje trke, kadar voznik ni pozoren na promet pred seboj. Opozarja in zavira do 80 km/h, zaznava pa še pešce in kolesarje, tudi sistem za prepoznavo prometnih znakov deluje bolj natančno.
Najpomembnejša novost je sistem G-vectoring control. Ta v največji meri vpliva na delovanje motorja, ki svoje sunke sicer prenaša na podvozje, karoserijo in posledično tudi na potnika. Poenostavljeno povedano najbolj pomaga, ko začnemo zavijati v ovinek in imamo stopalko za plin še vedno rahlo pritisnjeno. Takrat se vsako vozilo sooči s problemom, da motorni navor avtomobil preveč sili naravnost iz zavoja in ga morajo ob večji hitrosti umirjati sistemi, kot je ESP. Zadeva je lahko dokaj neopazna, če se ne boste peljali hitro, a z njo se vsako vozilo sooči, premikanje težišča med osema pa posledično negativno vpliva tudi na vodljivost in udobje. V ekstremnih primerih pri dirkalnikih vozniki težavo rešujejo tako, da med zavijanjem nežno pritiskajo zavoro in na ta način nosu pomagajo zagrizti v zavoj.
G-vectoring control deluje bolje, saj zamika med vklopom zavore in izklopom ni, deluje namreč tako, da za trenutek zmanjša motorni navor, denimo za 7 Nm, kar je dovolj za dodatno udobje in zanesljivost v vožnji. Tudi volanski obroč je na slabih podlagah posledično mirnejši, so pokazale njihove meritve. Koliko res pripomore, težko rečem, je pa dejstvo, da se mazda6 pelje odlično in je v segmentu nedvomno v samem vrhu. Predvsem zelo zanesljivo in nenaporno, udobje pa na ta račun ne trpi, kar je najpomembnejše.
Za konec še beseda o motorjih. Tudi te so malenkost prevetrili, pa ne bistveno. Moč ostaja enaka, največjih sprememb je bil deležen dizelski motor, ki je sedaj tišji in oddaja manj tresljajev. To je pravzaprav vse, kar je prenova prinesla. Nič dramatičnega, a to se zgodi, če je že osnova odlična.
Ne spreglejte:
test mazda6 sport combi 2.0i attraction
test mazda6 2.5i revolution
test mazda6 sport combi 2.0i revolution
test mazda6 CD175 AT revolution