Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Seata arona in ibiza

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri SEATu po približno štirih letih predstavljajo prenovljena modela arona in ibiza. Čeprav je med njima manj kot 10 centimetrov razlike, bosta po besedah zastopnika znamke nagovarjala povsem druga kroga kupcev.
Seata arona in ibiza
Foto: Gašper Miš
21. 9. 2021 ob 0:00
Komentarjev: 0

seat arona
V prvem bodo tisti, ki želijo biti trendovski in sedeti malce višje, v drugem pa tisti, ki presegajo na preverjeno klasiko. Tokratni prenovi sta za SEAT precej pomembne narave, saj sta arona in ibiza tisti, ki skupaj generirata med 30 in 40 odstotkov celotne prodaje (pri nas je delež nekoliko manjši in znaša med 20 in 30 odstotkov). Kakšne so razlike zunaj, vas zanima? Na pogled komaj opazne, a očitno dovoljšne, da bosta novinki še naprej pridno nabirali kupce v razredih B-SUV in B. Pri aroni, ki jo zaradi abecednega vrstnega reda in predvidene boljše prodaje omenjam prvo, je razlik več, pozorno oko pa lahko opazi novo motorno masko ter nov sprednji odbijač. Zadek so osvežili z novim strešnim spojlerjem, pod njim se nahaja še nov difuzor. Arona ima po prenovi tudi novi sprednji meglenki, ki sta postavljeni precej višje kot prej, po besedah zastopnika pa lepo poudarita njen robusten značaj. Ne glede na paket opreme gre za opcijski dodatek, ki stane 110 evrov, medtem ko sta sprednja žarometa eco led del serijske opreme. Nadgradnjo predstavlja paket full led, ki tako v primeru arone kot ibize stane dobrih 600 evrov. Ob vedno serijskih led žarometih imata oba še nov napis na zadku, nekaj novih barv in na novo oblikovana lita platišča.

seat ibiza
seat ibiza
Ker drugih razlik praktično ni, pri SEATu upravičeno pravijo, da lahko v obeh primerih govorimo o evoluciji zunanjosti, medtem ko lahko v notranjosti pričakujemo revolucijo. Očitno si jo razlagajo po svoje, ker razlik napram predhodnikoma vseeno ni toliko, nekaj pa že. Za začetek sta obe novinki dodobra digitalizirani, kar pomeni, da sta že ob lansiranju na voljo z doplačilnimi digitalnimi merilniki (ki v diagonalo merijo 10,25 palca in stanejo 360 evrov) in vedno serijskim 8,25-palčnim osrednjim zaslonom. Nadgradnjo predstavlja večji 9,2-palčni z navigacijo, s sistemom Full Link (ki združuje sisteme Android Auto, Apple CarPlay in Mirror Link) ter z glasovnim upravljanjem, ki sliši na poziv »Hola, hola!«. Oba modela imata po prenovi še nekoliko spremenjeno armaturno ploščo, oba imata nov volanski obroč s tipkami tempomata na njem in oba imata na novo oblikovane, opcijsko pa tudi osvetljene reže za prezračevanje. Prenova nekaj novosti prinaša tudi na področju naprednih sistemov, kjer je nov Travel Assist, ki omogoča polavtonomno vožnjo, obenem pa omenjajo še sisteme Lane Assist, ki arono in ibizo aktivno ohranja na voznem pasu, Side Assist, ki opozarja na vozila v mrtvem kotu, Traffic Sign Recognition, ki prepozna prometne znake, ter Light Assist, ki skrbi za samodejni preklop med zasenčenim ter dolgim snopom. Pri SEATu so se ponovno pohvalili še s prostornima prtljažnikoma, katerih prostornina sicer ostaja enaka, vseeno pa ta merita 400 (arona) oziroma 355 litrov (ibiza), kar je med vodilnimi v razredu.

seat arona

seat arona
seat arona
Kot pred prenovo sta tudi po njej arona in ibiza postavljeni na enako platformo, in sicer tisto z oznako MQB A0. To pomeni, da so pod pokrovi podobna tehnika, podobni motorji, podobni menjalniki, tudi pogon je v obeh primerih speljan na sprednji kolesi. Prva stvar, ki jo boste opazili, je ta, da so na voljo le bencinski motorji in motor na stisnjen zemeljski plin, medtem ko 1,6-litrskega turbodizla ni več v ponudbi. Očitno v tem velikostnem razredu ni bil dovolj zanimiv, zato boste pri aroni po novem izbirali med litrskim TSI z 81 (110 KM) ter 1,5-litrskim TSI s 110 kilovati (150 KM). V prvem primeru bo lahko menjalnik šeststopenjski ročni ali pa sedemstopenjski robotizirani DSG. Zanj zahtevajo dobrih 1.500 evrov doplačila, medtem ko je pri močnejšem motorju na voljo serijsko. Potem je tu še 66-kilovatni (90 KM) motor 1.0 TGI, torej na plin CNG, ki je tako pri aroni kot ibizi na voljo le v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Pri ibizi močnejšega motorja 1.5 TSI ni v ponudbi, je pa litrski MPI, ki je atmosferski in posledično razvije le 59 kilovatov moči (80 KM). Močnejša sta litrska TSI, ki v tem primeru razvijeta bodisi 70 (95 KM) ali pa 81 kilovatov moči (110 KM). V prvem primeru je menjalnik petstopenjski ročni, v drugem pa šeststopenjski ročni, medtem ko je sedemstopenjski DSG na voljo le v kombinaciji močnejše motorne različice 1.0 TSI ter špornega paketa FR.

seat ibiza
seat ibiza
Pri aroni je bolj zanimiv paket xperience, ki je nov, obenem pa v ponudbi nadomešča xcellence, ki se je poslovil tako pri aroni kot ibizi. Pri ibizi nadomestka ni, kar pomeni, da je po prenovi na voljo s tremi paketi opreme, in sicer osnovnim reference ter bolje opremljenima style in FR. Pri aroni se ponudba začne pri paketu style, nadgradnjo pa predstavljata še športni paket FR ter novi xperience, ki predstavlja vrh ponudbe. Podobno kot pri ateci, leonu in tarracu (torej vseh drugih modelih znamke) sta tudi tu na voljo še deželna paketa hola!. Pri ibizi ta temelji na paketu reference, pri aroni pa na paketu style. To sta tudi najcenejši različici v ponudbi, saj seat arona z litrskim motorjem TSI in šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane 17.999, seat ibiza z litrskim MPI ter petstopenjskim ročnim pa 13.499 evrov. Cena prenovljene arone brez dodatkov se po drugi strani lahko povzpne do 23.750 (1.5 TSI DSG xperience, 7-st. rob.), ibize pa 20.090 evrov (1.0 TSI DSG FR, 7-st. rob.). Na navedene cene v primeru nakupa preko financiranja ponujajo še 1.500 (na paket hola!) oziroma 2.000 evrov popusta (paketi reference, style, FR in xperience). Kot zanimivost lahko povemo še to, da so v prvih osmih mesecih letošnjega leta trgovci pri nas prodali 269 aron in 219 ibiz, v letu 2022 pa pričakujejo, da jih bodo med 450 in 500 (arona) oziroma med 250 in 300 (ibiza). O prodaji do konca leta zastopnik znamke nerad govori, saj priznava, da bo ta odvisna predvsem od tega, koliko vozil bodo zaradi zamud pri dobavi sploh deležni.

seat ibiza

Cene:

seat arona 1.0 TSI hola!, 6-st. roč. (81 kW) – 17.999 EUR
seat arona 1.0 TSI FR, 6-st. roč. (81 kW) – 20.325 EUR
seat arona 1.0 TSI xperience, 6-st. roč. (81 kW) – 20.525 EUR
seat arona 1.0 TSI DSG style, 7-st. rob. (81 kW) – 20.440 EUR
seat arona 1.0 TSI DSG FR, 7-st. rob. (81 kW) – 21.850 EUR
seat arona 1.0 TSI DSG xperience, 7-st. rob. (81 kW) – 22.050 EUR
seat arona 1.5 TSI DSG FR, 7-st. rob. (110 kW) – 23.650 EUR
seat arona 1.5 TSI DSG xperience, 7-st. rob. (110 kW) – 23.750 EUR
seat arona 1.0 TGI style, 6-st. roč. (66 kW) – 20.505 EUR
seat arona 1.0 TGI xperience, 6-st. roč. (66 kW) – 21.210 EUR
seat ibiza 1.0 MPI hola!, 5-st. roč. (59 kW) – 13.499 EUR
seat ibiza 1.0 TSI style, 5-st. roč. (70 kW) – 16.555 EUR
seat ibiza 1.0 TSI FR, 6-st. roč. (110 kW) – 18.480 EUR
seat ibiza 1.0 TSI DSG FR, 7-st. rob. (110 kW) – 20.090 EUR
seat ibiza 1.0 TGI reference, 6-st. roč. (66 kW) – 17.495 EUR
seat ibiza 1.0 TGI style, 6-st. roč. (66 kW) – 19.050 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |