Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

M tudi dizla naredi športnega

BMW M550d xDrive

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Če vsaj malo poznate avtomobile, potem veste, kakšen avtomobil nosi oznako M5. Z eno besedo – brutalen. Kakšen pa je stroj, ki nosi samo predpono M in ga v resnici poganja le 3,0-litrski dizelski agregat?
M tudi dizla naredi športnega
Foto: Gašper Miš
15. 7. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

številni karoserijski dodatki že na daleč opozarjajo, da ne gre za navadno petico
3,0-litrski vrstni šestvaljnik je s tremi turbopolnilniki neverjetno odziven in zvezno pospešuje
podvozje M sport izredno dobro prenaša vso maso
hidravlični servokrmilni mehanizem je kriv za posebej dober občutek na volanu
vrhunski zvok v notranjosti sicer prihaja iz zvočnikov, vendar da občutek športnosti
v načinu eco pro je mogoče doseči zelo ugodno porabo goriva ...
... čeprav tudi 10 litrov na 100 kilometrov za toliko moči nikakor ni veliko
skupne masa je samo za 25 kilogramov več kot pri M5, čeprav ima še štirikolesni pogon
samodejni osemstopenjski menjalnik je lahko zelo hiter ali preudaren v načinu eco pro
kakovost materialov v notranjosti in izdelava sta odlični
zvok motorja zunaj ni in ne more biti razburljiv
značka M zavaja, saj poleg brutalnih pospeškov ne boste dobili pravega športnega avta
ob končni ceni te pošteno zvije v želodcu
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (24 glasov)
test BMW M550d xDrive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Točno to smo se spraševali v uredništvu, ko se je na dvorišču pojavil BMW serije 5, ki ga imamo Slovenci kar radi, saj ga srečaš na skoraj vsakem koraku. Seveda gre v veliki večini za avtomobile s krotko motorizacijo, vsaj če jo primerjamo s to, ki poganja M550d. Oznaka vsekakor že na prvi pogled daje vtis, kot da je na voljo veliko moči, saj marsikdo zmotno misli, da pod pokrovom motorja spi vsaj 5,0-litrski stroj, ki bruha ogenj in vsem konkurentom nažene strah v kosti. Resnica ni daleč od tega, le da je tukaj bolj pomembna črka M, ki v primeru BMW-ja pomeni, da bo cestnih užitkov veliko, pa tudi če gre samo za šibkega brata zmogljivemu M5.

To seveda ne pomeni, da avtomobil ne more vsaj izgledati brutalno, in ker je izgled zadnje čase vse bolj pomemben, sploh če želiš na hitro v avto spraviti kakšno kratko krilo, enostavno moraš avtu privoščiti še M-paket, ki doda športna odbijača, stranska pragova in majhen spojler na prtljažnih vratih, kjer je tudi oznaka M550d. Sam se zanjo verjetno ne bi odločil, za kar pa mi pri BMW-ju ne bi dodatno zaračunali.

Zaenkrat vse lepo in prav, kaj pa motor? Za pogon skrbi 3,0-litrski vrstni šestvaljnik, ki ob pomoči treh turbin s spremenljivo geometrijo turbinskih lopatic izstreli konkreten kos pleha do stotice v samo 4,7 sekunde. Kako ne bi, če pa proizvede kar 280 kW moči, torej 381 'konjev', in vrtoglavih 740 njutonmetrov navora med 2.000 in 3.000 vrtljaji, tako da res zvezno pospešuje. Do 1.500 vrtljajev za izstrelitev pomaga majhna turbina, nato nalogo prevzame večja, od 2.700 vrtljajev naprej pa tretja turbina, znova majhna, stisne zrak, preden ga pošlje do velike. S tem se med vožnjo sicer ne boste obremenjevali, niti s prestavljanjem, saj se moč na vsa kolesa prenaša preko samodejnega osemstopenjskega menjalnika ZF, ki so ga tako dobro nastavili, da res ponuja športno odzivnost, seveda pa se lahko tudi sami igrate s prestavljanjem s pomočjo obvolanskih ročic, čeprav vam bo računalnik menjalnika sam preprečil neumnosti. Vsekakor pa bodo mimoidoči zaznali, da ne gre za navadno BMW-jevo dizelsko petico, saj je tudi športni izpušni sistem kriv za neklasičen dizelski zvok, v notranjosti pa boste slišali vrhunski zvok iz zvočnikov. Vem, rekli boste, da to ni to, ampak se moramo očitno kar sprijazniti s tem, ker živimo v času, ko so takšni motorji vse bolj osovraženi. Tudi če je umeten, ti kar da občutek športnosti in tega pri tem avtomobilu sploh ni malo, če športnost enačimo z norimi vmesnimi pospeški in končno hitrostjo. Za pravo športno izkušnjo pa je takšen avtomobil enostavno prevelik in pretežek. 

Če izberete način eco pro, lahko dosežete tudi tovaniško obljubljeno porabo 6,2 litra, čeprav je pri takšnem avtomobilu to res nesmiselno. 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov je bolj realna številka.

Po drugi strani pa je lahko tudi, ne boste verjeli, varčen. Če izberete način vožnje eco pro, menjalnik prestavlja prej, tudi klimatska naprava preide v stanje bolj ekonomičnega delovanja, zato pa obstaja večja verjetnost, da boste dosegli tovarniško obljubljeno porabo 6,2 litra na 100 km. Ampak pri takšnem avtomobilu je to res nesmiselno, zato smo si dali duška in sunkovito hitro preverili, če ima hitrost res elektronsko omejeno na 250 km/h, za kar nismo porabili veliko časa, rezultat na koncu pa je bilo povprečno porabljenih 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Pri čistokrvnem M5 bi lahko ta rezultat pomnožili z 2. Po drugi strani ima M550d tudi težji motor.

Skupno na tehtnici pokaže 1.970 kilogramov, v bistvu samo 25 več od M5, pa premore še štirikolesni pogon. Seveda to pomeni, da lahko pozabite na pretirano odnašanje zadka, je pa res, da podvozje M sport svojo nalogo zelo dobro opravlja, nobenega zvijanja ni. Ni sicer tako trdo, kot pri najbolj brutalni petici, vendar v kombinaciji s prilagodljivimi blažilniki in pametnim štirikolesnim pogonom poskrbi za veliko nasmehov na obrazu, sploh v načinih sport in sport+, kjer lahko avtomobil izkoristite do konca. Še ena posebnost je hidravlični servokrmilni mehanizem, zato je občutek na volanu še posebej dober.

In za takšen denar tudi mora biti, saj že v osnovi stane 95 tisočakov, testni pa slabih 120.000 evrov, čeprav je obkljukano praktično vse, kar se da dobiti na seznamu dodatne opreme. Tudi digitalni merilniki in projekcijski zaslon, kar pa je ob tolikšni moči zelo postranskega pomena. Če ga boste kupili zaradi udobne in hitre vožnje, boste verjetno vedno vozili v načinu comfort. V tem primeru sicer sam priporočam ogled testov bolj krotkih različic na naši strani, v nabritih načinih vožnje pa se bo eden najhitrejših serijskih dizlov na svetu zelo dobro izkazal.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW M550d xDrive
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 280 (381) od 4.000 do 4.400
največji navor v Nm pri vrt./min 740 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4910 x 1860 x 1454
medosna razdalja v mm 2968
prtljažnik v litrih 520
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1970 (505)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,1/5,8/6,3
poraba na testu v l/100 km 11,0
cena osnovnega vozila v EUR 44.800
cena testnega vozila v EUR 95.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 116.396

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |