Točno to smo se spraševali v uredništvu, ko se je na dvorišču pojavil BMW serije 5, ki ga imamo Slovenci kar radi, saj ga srečaš na skoraj vsakem koraku. Seveda gre v veliki večini za avtomobile s krotko motorizacijo, vsaj če jo primerjamo s to, ki poganja M550d. Oznaka vsekakor že na prvi pogled daje vtis, kot da je na voljo veliko moči, saj marsikdo zmotno misli, da pod pokrovom motorja spi vsaj 5,0-litrski stroj, ki bruha ogenj in vsem konkurentom nažene strah v kosti. Resnica ni daleč od tega, le da je tukaj bolj pomembna črka M, ki v primeru BMW-ja pomeni, da bo cestnih užitkov veliko, pa tudi če gre samo za šibkega brata zmogljivemu M5.
To seveda ne pomeni, da avtomobil ne more vsaj izgledati brutalno, in ker je izgled zadnje čase vse bolj pomemben, sploh če želiš na hitro v avto spraviti kakšno kratko krilo, enostavno moraš avtu privoščiti še M-paket, ki doda športna odbijača, stranska pragova in majhen spojler na prtljažnih vratih, kjer je tudi oznaka M550d. Sam se zanjo verjetno ne bi odločil, za kar pa mi pri BMW-ju ne bi dodatno zaračunali.
Zaenkrat vse lepo in prav, kaj pa motor? Za pogon skrbi 3,0-litrski vrstni šestvaljnik, ki ob pomoči treh turbin s spremenljivo geometrijo turbinskih lopatic izstreli konkreten kos pleha do stotice v samo 4,7 sekunde. Kako ne bi, če pa proizvede kar 280 kW moči, torej 381 'konjev', in vrtoglavih 740 njutonmetrov navora med 2.000 in 3.000 vrtljaji, tako da res zvezno pospešuje. Do 1.500 vrtljajev za izstrelitev pomaga majhna turbina, nato nalogo prevzame večja, od 2.700 vrtljajev naprej pa tretja turbina, znova majhna, stisne zrak, preden ga pošlje do velike. S tem se med vožnjo sicer ne boste obremenjevali, niti s prestavljanjem, saj se moč na vsa kolesa prenaša preko samodejnega osemstopenjskega menjalnika ZF, ki so ga tako dobro nastavili, da res ponuja športno odzivnost, seveda pa se lahko tudi sami igrate s prestavljanjem s pomočjo obvolanskih ročic, čeprav vam bo računalnik menjalnika sam preprečil neumnosti. Vsekakor pa bodo mimoidoči zaznali, da ne gre za navadno BMW-jevo dizelsko petico, saj je tudi športni izpušni sistem kriv za neklasičen dizelski zvok, v notranjosti pa boste slišali vrhunski zvok iz zvočnikov. Vem, rekli boste, da to ni to, ampak se moramo očitno kar sprijazniti s tem, ker živimo v času, ko so takšni motorji vse bolj osovraženi. Tudi če je umeten, ti kar da občutek športnosti in tega pri tem avtomobilu sploh ni malo, če športnost enačimo z norimi vmesnimi pospeški in končno hitrostjo. Za pravo športno izkušnjo pa je takšen avtomobil enostavno prevelik in pretežek.
Če izberete način eco pro, lahko dosežete tudi tovaniško obljubljeno porabo 6,2 litra, čeprav je pri takšnem avtomobilu to res nesmiselno. 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov je bolj realna številka.
Po drugi strani pa je lahko tudi, ne boste verjeli, varčen. Če izberete način vožnje eco pro, menjalnik prestavlja prej, tudi klimatska naprava preide v stanje bolj ekonomičnega delovanja, zato pa obstaja večja verjetnost, da boste dosegli tovarniško obljubljeno porabo 6,2 litra na 100 km. Ampak pri takšnem avtomobilu je to res nesmiselno, zato smo si dali duška in sunkovito hitro preverili, če ima hitrost res elektronsko omejeno na 250 km/h, za kar nismo porabili veliko časa, rezultat na koncu pa je bilo povprečno porabljenih 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Pri čistokrvnem M5 bi lahko ta rezultat pomnožili z 2. Po drugi strani ima M550d tudi težji motor.
Skupno na tehtnici pokaže 1.970 kilogramov, v bistvu samo 25 več od M5, pa premore še štirikolesni pogon. Seveda to pomeni, da lahko pozabite na pretirano odnašanje zadka, je pa res, da podvozje M sport svojo nalogo zelo dobro opravlja, nobenega zvijanja ni. Ni sicer tako trdo, kot pri najbolj brutalni petici, vendar v kombinaciji s prilagodljivimi blažilniki in pametnim štirikolesnim pogonom poskrbi za veliko nasmehov na obrazu, sploh v načinih sport in sport+, kjer lahko avtomobil izkoristite do konca. Še ena posebnost je hidravlični servokrmilni mehanizem, zato je občutek na volanu še posebej dober.
In za takšen denar tudi mora biti, saj že v osnovi stane 95 tisočakov, testni pa slabih 120.000 evrov, čeprav je obkljukano praktično vse, kar se da dobiti na seznamu dodatne opreme. Tudi digitalni merilniki in projekcijski zaslon, kar pa je ob tolikšni moči zelo postranskega pomena. Če ga boste kupili zaradi udobne in hitre vožnje, boste verjetno vedno vozili v načinu comfort. V tem primeru sicer sam priporočam ogled testov bolj krotkih različic na naši strani, v nabritih načinih vožnje pa se bo eden najhitrejših serijskih dizlov na svetu zelo dobro izkazal.