Avtoceste resda niso najbolj idealne za varčevanje, ker so hitrosti na njih velike. A po njih se večina vozi vsakodnevno, saj časovno močno skrajšajo poti pa tudi bolj varne so, zato jih velja obdelati. Na njih namreč lahko z nekaterimi ukrepi precej zmanjšamo porabo goriva in obenem obdržimo povprečno potovalno hitrost. In jo še bolj zmanjšamo v primeru, da zmanjšamo tudi hitrost.
Omejitev 130 km/h pomeni, da se v Sloveniji s tolikšno hitrostjo še smemo voziti po avtocestah. Če se vozite hitreje, potem besedila, ki daje napotke za varčno vožnjo, niti ne glejte. Vsem ostalim pa povemo, da se bo že zmanjšanje hitrosti s 130 km/h za deset kilometrov na uro poznalo pri porabi, pri času prihoda pa ne bistveno. Ne govorimo namreč o povprečni hitrosti, ta je vedno še dosti manjša, ampak o hitrosti, s katero se premikate takrat, ko razmere to omogočajo. Zato ob koncu poti časovna razlika ne bo pomembna, poraba pa je lahko hitro za nekaj decilitrov manjša.
Hitrosti pa ni nujno potrebno zmanjševati, če želimo izboljšati svojo porabo. V igri je še več drugih dejavnikov, med katerimi je eden pomembejših predvidevanje in opazovanje prometa. Na avtocesti še celo bolj kot drugod. V vzvratno ogledalo je potrebno pogledovati pogosteje in v primeru, da opazimo približevanje vozila za nami, pogledamo še vsaj dvakrat in na ta način ocenimo njegovo hitrost. Pomembno je, da promet opazujete ves čas, predvsem pa dovolj zgodaj, preden bi želeli nekoga prehiteti. Ravno to opazovanje lahko pomeni, da boste dovolj zgodaj spustili plin in se do vozila pred vami pripeljali umirjeno in brez zaviranja oziroma, da boste s pravočasno menjavo pasu na prehitevalnega vozilo tudi varno prehiteli in pri tem ne boste ovirali bližajočega se avtomobila. Vsako pospeševanje na avtocesti, kjer so hitrosti večje, pomeni veliko izgubo energije. Bolj, ko je vožnja enakomerna, brez pospeševanj in zaviranj, bolj ugodna bo poraba. Zato spremljajte promet in predvidevajte. Če se pred vami na avtocesto vključuje vozilo in imate za seboj dovolj prostora, se premaknite na prehitevalni pas, mu omogočite varno vključitev, obenem pa sebi omogočite vzdržavanje hitrosti.
Na avtocesti je dobrodošla stvar tudi tempomat, zato ga le uporabljajte. Brez njegove uporabe boste namreč ves čas nevede malenkost pospeševali in zavirali, s čimer bo poraba večja. Še nekoliko več pa lahko privarčujete, če spremljate cesto in pred pričetkom klanca sami malenkost pospešite, potem pa na klancu popustite plin do te mere, da le nežno vzdržujete hitrost, lahko vam celo malenkost pade. Tempomat tega ne zna predvideti, zato ga v takem primeru lahko izključite, če vam to ne pobira preveč pozornosti seveda. Drugače pa, kot rečeno, tempomat lažje enakomerno vzdržuje hitrost kot vi in poraba je posledično lahko manjša. Če izvzamemo dejstvo, da na porabo negativno vplivajo še kolesa na strehi, strešni kovčki in ostala krama, nekaj k porabi dodajo še električni porabniki. Zlasti klimatska naprava, zato jo izključite, če to ne bo zmanjšalo splošnega počutja. Varnost naj bo na prvem mestu, zato varčevanje za vsako ceno ni smiselno. V primeru, da ni vroče, pa klimatska naprava lahko tudi počiva. O tem da je poraba najmanjša, če vozite v zavetrju tovornjaka na razdalji 3 metre, pa le tole: res je, zračni upor je tisti, ki najbolj vpliva na porabo goriva pri velikih hitrostih, ampak je tukaj veliko bolj pomembna primerna varnostna razdalja (pravilo dveh sekund; od vozila, ki vozi pred vami, bi morali biti oddaljeni toliko, da bi na glas izgovorili 'enaindvajset, dvaindvajset', da bi prišli na točko, kjer je bilo tisto vozilo, ko ste pričeli šteti). Pa ne samo zaradi vaše varnosti, tudi drugi udeleženci v prometu morajo imeti dovolj prostora, da se lahko varno vključijo in izključijo z avtoceste.