Lastniki jaht v Marini Dubai ne morejo hoditi peš v šoping, ker rabijo udoben stroj, ki je seveda na nivoju ostalih na parkirišču. Ampak za njih ni več dovolj, da samo visoko sedijo, po novem se mora avto tudi dobro peljati.
Res so za samo vožnjo še vedno najboljše dobre limuzine, vendar določene znamke že znajo narediti tudi dobre SUV-je.
Res so za samo vožnjo še vedno najboljše dobre limuzine, vendar določene znamke že znajo narediti tudi dobre SUV-je in tukaj po novem nastopa jaguar F-pace. Najbolj vroča 'plehnata mačka' ta hip! To je tudi avto, ki naj bi predstavljal večino njihove prodaje, zato nič ne škodi, če si malo bolj podrobno pogledate novega predstavnika iz 'visoke' družbe.
Poglejte masko. Enormna je. Na njej je maček na preži in enako se počuti voznik za volanom. Prav nič mu ne bo nerodno v marini v Dubaju. Sedi se dokaj visoko in pred njim je ogromen pokrov motorja, ki daje občutek premoči na cesti. Večina raziskav, ki so jih znamke naredile med vozniki takšnih avtomobilov, dokazuje, da so ravno zato tako uspešni, osebni kompleksi so glede na priljubljenost očitno zelo pogosti.
No, z metrom v rokah je, tole je velika, predvsem zelo široka zadeva, saj ga je v širino brez ogledal skoraj za 2 metra.
Pa ni tako hudo. No, z metrom v rokah je, tole je velika, predvsem zelo široka zadeva, saj ga je v širino brez ogledal skoraj za 2 metra. Tudi v dolžino meri 4,73 metra, torej je po dolžini bližje macanu kot cayennu, če pomislim na najbližjo konkurenco. Neopazno že ne bo mogel mimo vas in pri tem mu pomaga še krasna oblika Iana Calluma, ki je bil kriv za že veliko lepih aston martinov v 90-ih.
Zdaj pa se še malo ugriznem v jezik ... F-pace je eden najbolje voznih SUV-jev kadarkoli. Ja, dejansko se kljub višini dobro pelje, občutek na volanu je dober, vidim, da avti, ki jih do pred kratkim še niti povohati nisem hotel zaradi slabih voznih lastnosti, zelo napredujejo. Jaguar je to rešil tudi z materiali, saj je večinoma uporabljen aluminij in navidezna gmota tehta še kar sprejemljivih 1.775 kilogramov. Plus vrhunsko vzmetenje zadaj, enako kot pri limuzinah XE in XF, in štirikolesni pogon, ki navor večino časa pošilja nazaj. Dostikrat pravimo, da se določen avtomobil pelje kot številko manjši, ker je tako lepo vodljiv. Še posebej to velja za F-pace, ker je krmilni mehanizem hiter in odziven, podvozje pa zlahka prebavi pretiravanje med bolj dinamično vožnjo. Med vožnjo boste večinoma uživali, čeprav ni udobna, to je jasno. 20-palčna kolesa in višina vseeno pomenita kompromis in na slabih cestah vas bo včasih kar lepo treslo.
Na teren se z njim ne bo nihče vozil. Štirikolesni pogon sicer prenese do polovico navora motorja do prvih koles, s čimer se da rešiti iz marsikatere zagate, pomagal bo tudi kar 213-milimetrski odmik od tal, kar je enako kot pri land roverju discovery sport, vseeno pa je F-pace eden najmanj brezpotnih SUV-jev. Cesta je njegov prvi dom, divjino naj raje opazuje izza ograje.
Pri testnem avtu edino dizelski motor ni navdušil, ker je preveč robat. Zvok sicer je dokaj globok, da se vam včasih samo za trenutek zazdi, da ni traktor, sicer pa je preglasen in malo preveč trese, da bi si zaslužil tako fino zunanjo podobo. Zmogljivosti sicer niso slabe: iz dveh litrov stisne 132 kilovatov, kar je 180 'konjev', in čeprav se sliši malo, lepo vleče. Je kar primeren za današnji čas, ko večina raje namesto v močnejše motorje vlaga v bogato dodatno opremo, ampak manjka še nekaj več. Je pa menjalnik odličen. Že ročica oziroma okrogli gumb je poseben, 8 prestav pa menja kot za šalo. Poraba? Na testu okrog 8 litrov na 100 km, kar ni tako slabo s štirikolesnim pogonom.
Še malo bom zahteven - notranjost deluje premalo prestižno. Z večjim zaslonom sicer deluje bolj napredno, čeprav je manjši s fizičnimi gumbi bolj enostavno uporaben. Samo malo manj plastično bi moralo izgledati vse skupaj in bi bilo OK, ker je sicer izdelava dobra, odlagalnih mest dovolj ... počutje je na splošno dobro. Priporočam še doplačilo za boljše sedeže, ker so imeli testni premalo ledvene opore, je pa prostora veliko. Tudi veliki boste v tem avtu dobro sedeli. Celo zadaj, kjer je kljub padajoči strehi dovolj prostora za glave, prtljažnik pa s 650 litri pogoltne večino dopustniške krame, s čimer je to tudi najbolj uporaben jaguar vseh časov.
Pri F-pace očitno ni vse samo izgled. Gre za odličen SUV, tisti, ki hočete, da se 'cestni terenec' tudi dobro pelje po cesti, boste nad njim navdušeni. Cena je konkurenčna - 55 s takšnim motorjem in pogonom, 67 z nekaj dodatne opreme, kot jo vidite na posnetkih ... je res fino, ko je že toliko izbire, da se vse težje odločimo za svojega favorita. Seveda vam morajo biti SUVji že v prvi vrsti všeč, sicer ima Jaguar še bistveno bolje vozne stroje, ampak s svojim prvim poskusom v novem segmentu so začeli zelo prepričljivo.
1 / 30
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
jaguar F-pace 20d AWD prestige
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj