Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mestna nabiralka kilometrov

Fiat panda 1.3 multijet 16V lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pando imata kar dve moji sosedi, obe sta v pokoju, avtomobil uporabljata samo za opravke po mestu ter krajše vožnje in sploh ni težko ugotoviti, zakaj sta si izbrali ravno tega.
Mestna nabiralka kilometrov
Foto: Matej Mitruševski
28. 11. 2012 ob 19:00
Komentarjev: 2
video test fiat panda 1.3 multijet 16V lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zaradi svojih majhnih dimenzij in škatlaste zasnove je avtomobil pregleden in zelo enostaven za manevriranje, brez problemov se ga parkira v še tako majhna parkirna mesta, zaradi višje oddaljenosti sedeža od tal pa je enostavno vstopanje in izstopanje, kar cenijo predvsem starejši. To pa so zelo pomembne prednosti pred njegovo mestno konkurenco, ki česa podobnega ne ponuja. Oblikovno je od prejšnje generacije ta mestni avtomobil močno napredoval. Linije v slogu zaobljenega kvadrata se nahajajo po celotnem vozilu, znotraj in zunaj, ter takšnega malčka naredijo nekaj posebnega. Kljub temu da je od predhodnika opazno drugačen in sedaj njegova postava deluje dosti bolj mišičasto kot prejšnja suhcata zasnova, osnovne poteze ostajajo podobne. Kratki previsi in relativno dolga medosna razdalja pa nakazujejo tudi na to, da bo s štirikolesnim pogonom, ki bo v pandi tudi kmalu na voljo, zmogel premagati kakšno vzpetino, kot je bila tega zmožna prva generacija.

Armaturna plošča prenaša obliko zunanjosti v okolje potnikov. Poteze merilnikov, radijskega sprejemnika in klimatske naprave so usklajene v zaobljen pravokotnik, še celo menjalna ročica pri tem ni izjema, čeprav ravno ta zaradi oblike in grobih šivov lahko žulji voznike, ki roke ne odmaknejo z ročice (čeprav bi jo morali). Nad sovoznikovim predalom boste takoj opazili dodatno odprtino v armaturni plošči, kamor lahko odlagate razne drobnarije, v bližini pa boste pogrešali zgolj mesto, kamor odložite mobilni telefon, a se v malčku nahaja tudi vmesnik za prostoročno telefoniranje, tako da ta lahko ostane nekje na varnem mestu. Tako kot oblika, vas ne bodo razočarali niti materiali, ki na otip delujejo prijetno, na črni plastiki pa se namesto običajnih tekstur ponavljajo napisi panda. Prikupno.

Pelje se dobro, seveda tam, kjer je panda doma: po mestu in na krajših vožnjah. Volanski mehanizem je dovolj mehak za hitro vijuganje in parkirne manevre, dodatno pa ga lahko omehčate z gumbom 'city'. Vožnja po ozkih mestnih ulicah in parkiranje je zaradi odlične preglednosti in enostavnih škatlastih potez zelo enostavno. Tudi če v vozilu ne bo nameščenih parkirnih senzorjev, kot so bili v testnem, ne boste ničesar pogrešali. Ko se mestne in primestne vožnje razvlečejo na daljše poti in ko zavijete na avtocesto, pa kmalu ugotovite, da to ni teren za 'prikupno obiralko bambusov'. Tam začne glasno rjoveti, oziroma bolje rečeno jamrati in tuliti od nezadovoljstva. Vrtljaji pri potovalnih hitrostih so previsoki, glasnost radia pa je potrebno z vsakim dodatnim kilometrom hitrosti povečevati. Tudi visoko sedenje in slabša nastavitev volanskega obroča narekujeta položaj sedenja, pri katerem postane vožnja po nekaj časa naporna in utrujajoča.

Turbodizelski motor na testu res ni bil požrešen in je ponujal več kot dovolj navora. S svojo odzivnostjo je celo poskrbel, da je pospeševanje iz počasnih in srednje hitrih ovinkov postalo nepričakovano zabavno. Sicer se je s svojo porabo petih litrov odlično izkazal, a vseeno bi značaju, predvsem pa namembnosti, pandi bolj pristajal bencinski. S tem avtom se ne boste vozili daleč in dodatna dva litra porabljenega goriva na sto kilometrov ne bosta hitro upravičila toliko višje začetne cene. Bencinski je dobra dva tisočaka cenejši, kar je pri poceni avtomobilih zelo veliko in če boste z njim prevozili manj kot 15.000 kilometrov letno, bo trajalo predolgo, da boste povrnili to razliko.

V primerjavi z ostalimi mestnimi malčki je v osnovi dober tisočak dražji, slovenski uvoznik pa vsaj v tem trenutku ponuja 1.500 evrov popusta, kar ga cenovno izenači z ostalimi, v nekaterih primerih pa postane panda celo cenejša. V vsakem primeru pa bosta ob nakupu še vedno prevladala višji položaj sedenja in prikupen dizajn pred ceno. In skoraj gotovo bo še vedno ostal zelo priljubljen malček pri ženskah in starejših, čeprav zna s svojo novo obliko pritegniti še kakšnega dodatnega kupca. Da se toliko loči od svoje mestne konkurence, štejemo pandi vsi v uredništvu v zelo velik plus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat panda 1,3 multijet 16V lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3653 x 1643 x 1551
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1110 (400)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,5/3,9
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.490
cena testnega vozila v EUR 13.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.931

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTkxMTIwMTI5ODAuanBnMTM5NDk2MjI2NA==.jpg
kladu pravi:
Ne vem kako da pando pri nasPande ne reklamirajo. Panda 4x4 pa je sploh zakon.Tudi vi bi se lahko malo bol
(pred 1 desetletji )
MTkxMTIwMTI5ODAuanBnMTM5NDk2MjI2NA==.jpg
kladu pravi:
Sečkan avtomobilček samo malenkost predrag
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |