Par dobrih in par obrabljenih pnevmatik
Nasvet z Goodyearom
![Par dobrih in par obrabljenih pnevmatik](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-large/667x400/middlexcenter/100/68966660276055336.jpg)
![](/application/volan/upload/vimeo/42294068.jpg)
Sprednje gume so na večini vozil bistveno bolj obremenjene, saj ima večina avtomobilov pri nas pogon spredaj, obenem pa morajo gume tudi usmerjati avtomobil. Zato veliko voznikov zamenja gume le spredaj, zadaj pa enostavno pusti enake. Po nekaj letih in vnovični menjavi nekateri celo zadnje pnevmatike postavijo spredaj in nov par kupijo le za zadnjo os. In še več je takšnih kombinacij. Par dobrih in par slabih gum smo zato namenoma namestili na našo testno mulo in se podali na preizkušanje.
Za začetek smo oba testa opravili s povsem novimi gumami in na ta način dobili referenčno oceno. Izogibanje oviri, ki bi lahko bila namesto vode tudi oseba, je v dobre gume obut avtomobil zmogel brez večjih težav, kljub spolzki podlagi. Sledil je še test vodljivosti skozi zavoj in tudi tukaj se je pokazalo, da avtomobil ostaja zelo miren in lahko vodljiv, največja hitrost, s katero smo spolzek zavoj uspešno odpeljali, pa je bila 43 km/h.
Na spolzko podlago smo zatem poslali avtomobil, ki je spredaj imel obute obrabljene in zadaj nove pnevmatike in pokazalo se je, da obrabljene pnevmatike spredaj niso ponujale nikakršnega oprijema. Rezultat lahko vidite v neprijetnem trku v vodne ovire. In ne pozabite, te obrabljene gume imajo še vedno skoraj dvakrat toliko profila, kot je to minimalno zakonsko določeno. Avtomobil se je odpeljal direktno v oviro, pri čemer je bilo kljub zaviranju smer težko ujeti tudi pozneje pri novi prepreki, kjer je bila hitrost že bistveno manjša.
Tudi na zavoju je bila zgodba podobna, nos vozila je ves čas silil ven in avtomobil sploh ni bil vodljiv. Če že morate, potem slabe gume raje nataknite na sprednjo os in ne zadaj, ker boste prej začutili, da vas avtomobil ne uboga.
Mi smo kljub temu gume še enkrat zamenjali, ker nas je zanimalo, kako se bo obnesla kombinacija dobrih gum spredaj in obrabljenih zadaj. In hitro smo ugotovili, da tudi slabo oziroma še slabše.
Tokrat je nos vozila lepo zagrabil in uspel slediti smeri, ki smo jo začrtali z volanom, je pa zato imel veliko težav zadek. Ker se je masa ob zaviranju prestavila na sprednjo os, je zadek postal lažji, gume z le malo profila pa zato niso uspele ponuditi oprijema. Rezultat je bil celo bolj dramatičen od prejšnjega, saj je avtomobil smer popolnoma izgubil in ga je odneslo z voznega pasu. Tudi hitro delo z volanom ni bistveno pripomoglo, avtomobil sem sicer uspel obdržati v željeni smeri, a je bilo z lovljenjem zadka veliko težav. Če niste vešči tega in bi vas ob takšnem dogajanju zajela še panika, avtomobila ne bi ujeli.
Kot zadnji test je sledil še hitro odpeljan zavoj s slabimi gumami na zadku in tudi tukaj lahko vidite, da je zadek ves čas hitel proti zunanjemu robu. Imel sem mnogo več dela pa tudi hitrost, s katero sem krog uspel prevoziti, je bila le 38 km/h.
Sedaj najbrž ni treba še enkrat opozoriti, da morate imeti na avtomobilu vse gume enako obrabljene. To boste najlažje vzdrževali tako, da jih boste vsaj enkrat letno zamenjali. Sprednje nazaj in zadnje naprej. Ko bo prišel čas za menjavo pa boste kupili štiri nove in ne le dveh.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/23360078409314156.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/25266248267143964.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/45503486599773168.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/57652728911489248.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/11863858997821808.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/58000140078365800.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/37341193063184616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/14532345766201616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/64311343710869552.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/68415086390450600.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/50697362748906016.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/36772069707512856.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/94538445957005024.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/13392323069274426.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/92412502877414224.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/88917939038947232.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/54668685607612136.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/61316186375916008.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/90133448923006656.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/35376809677109124.jpg)