Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poper v mafinu

Suzuki swift 1.4 boosterjet sport

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Suzuki swift sport je eden od tistih avtov, ki se jih veseliš, ker že vnaprej veš, da te ne bodo razočarali. Samo poglejte ga, že z barvo pritegne, na nobenem parkirišču ga nisem iskal!
Poper v mafinu
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
8. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z atraktivno barvo na nobenem parkirišču ne bo ostal neopažen
iz dveh izpušnih cevi zadaj prihaja športno rezek zvok
čeprav je motor dovolj močan, ne vleče volana
zelo lepo in natančno vstopi v ovinek, kjer postane tudi zadek igriv
motor se kar rad vrti in je prožen, ampak nima smisla nad 5.500
zelo zabaven je za voznika, se ti kar smeji med vožnjo
poraba dobrih 7 litrov je v bistvu zelo dobra
eden redkih avtomobilov, ki ostaja zvest ideji hot hatch
majhna masa je tista, ki poskrbi za toliko veselja
sedeži nimajo dovolj izrazite ledvene opore
volanski obroč je predaleč
ima kup različnih prikazov med merilniki, ne pa digitalne hitrosti
menjalnik nima rad čisto vsake prestave, zato se včasih malenkost zatakne
city brake je preveč občutljiv
namesto rdeče bi bila lahko notranjost v tem primeru rumena
če bi med prestavljanjem še malo pokal, bi bilo že prelepo
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.6 (13 glasov)

To je eden zelo redkih avtomobilov, ki ostaja zvest ideji ’hot hatch’, čeprav je danes že bolj ’warm hatch’, ko so ostali konkurenti že vsi zlezli preko 200 ’konjev’. Tukaj ima 1,4-litrski turbomotor ’samo’ 103 kilovate, kar je 140 ’konjev’, zato ni v nobenem primeru brutalen, je pa športen!

Ko vidiš dve zajetni cevi zadaj, so pričakovanja še večja. Začne se obetavno, zvok ni slab, sploh, ko ga primerjam z istim motorjem v vitari, ima v swiftu veliko bolj rezek zvok. Ampak, ja, nič ne poka, ko prestavljaš. Vsaj malo bi lahko, da bi bilo še bolj zabavno, ker bolj pobalinski, kot takšen avto je, raje ga imamo. Temu ’strokovno’ pravimo, da ima dušo.

Je pa zato zelo zabavna vožnja. Krasno vstopi v ovinek, brez drame, čeprav je zadek igrivo lahek in ga seveda z lahkoto krotiš, lahko pa gre tudi po svoje, če nisi dovolj hiter na volanu. Od običajnega swifta je za 15 mm nižji in za 40 mm širši, da lepše čepi na cesti. Občutek na volanu je prav tako dober in ga ne trga iz rok, ker motor ni premočan, vseeno pa ima dovolj navora, da te fino potegne iz ovinka. Sploh ni nekega očitnega turbopospeševanja, ko kar naenkrat sune, ampak gre lepo zvezno. Pri swiftu se res pozna, da je lahek, celo ta v različici sport tehta prazen manj kot tono in zato v rokah deluje tako lahkotno in igrivo.

Malenkost manj kot motor navduši menjalnik. Res samo malenkost, ker se zdi, da kakšne prestave nima tako rad, čeprav si še vedno zasluži dobro oceno, ker je hiter. In tako je izračunan, da boste večino časa na ovinkov polni cesti vozili v tretji prestavi, ki je dokaj dolga. V pravem zaporedju ovinkov bi kdo rekel celo predolga. Motor nima težav z vrtenjem, hitro prileze do rdečega polja, čeprav nima nobenega smisla nad 5.500 vrtljajev, ker potem moč hitro usahne. Seveda s pomočjo turbine fino zadiha že pri 2.000 vrtljajih, zato se pričakovano najbolje počuti v srednjem območju. V bistvu tako lepo in zvezno pospešuje, da marsikdaj sploh nimaš občutka, da gre za turbomotor.

Če bi šlo, bi si sam nastavil volan še bližje, ker imam kar iztegnjeni roki, ko si sedež pravilno nastavim za noge. Pa sedežema, ki imata sicer dobro bočno oporo, manjka še ledvena, da bi bolje opravil tudi s kakšno daljšo turo. Takrat se lepo sliši, da niti zvočna izolacija ni za vzor. Da so notri vsi elementi skupaj z merilniki obarvani v rdeče, sicer ni slabo, ob tako atraktivni rumeni barvi, kot krasi zunanjost, pa bi bila lahko tudi ta barvno usklajena. Sam sem pogrešal še na veliko izpisano hitrost med merilniki, kjer je sicer kup nekih informacij, ki pa so dokaj brezvezne, ker med vožnjo pač ne bom gledal, koliko navora bruha motor. Lahko pa na teh istih merilnikih vidite, da poraba sploh ni huda. Dobrih 7 litrov na testu, kar je za takšno bombico super.

19.200 evrov stane in ima že serijsko vso opremo, vključno s preobčutljivim samodejnim zaviranjem v mestu, ki vas bo včasih kar prestrašil, če ne boste zavirali dovolj zgodaj po njegovo. Ampak bolje varno kot ne, ker dvomim, da boste s tem avtom med najpočasnejšimi v prometu. Vi samo glejte, da ga izberete v atraktivni barvi, Suzuki je pa že poskrbel, da se vam bo smejalo, ko boste šteli ovinke na svoji priljubljeni cestici.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki swift 1.4 boosterjet sport
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1373
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 230 od 2.500 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3890 x 1735 x 1495
medosna razdalja v mm 2450
prtljažnik v litrih 265
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (470)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.650
cena testnega vozila v EUR 19.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.200

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
SU1HXzIwMTQwNjA5XzE5MTg1My5qcGcxNTMzNDQ2NDky.jpg
bušti pravi:
Skoraj eno leto ga že vozim, samo menjalnik v počasnem prestavljanju se rahlo zatika iz prve v drugo, če pa ga pelješ po ovinkih ali AC-ju menjalnik deluje bp. Kamera za vzvratno vožnjo nima ravno najboljše resolucije. To pa z mojih 26000 prevoženih km edina minusa.
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |