Skozi zadnja vrata
Mazda5 CD143 TX plus
S to potezo so tako zadovoljni dosedanji lastniki teh vozil, saj njihovi lepotci ne bodo izgledali zastareli temveč še vedno po zadnji modi. Malo manj razlogov za hvalo pa bo imel ponosni lastnik pred nevoščljivim sosedom, kajti če se nadpovprečno ne spozna na novitete avtomobilske industrije, bo le ob pogledu na števec prevoženih kilometrov verjel, da gre čisto zares za novo vozilo. In to počnite podnevi, kajti ponoči se bo videla ena izmed večjih zamer temu avtomobilu - osvetlitev armaturne plošče ter merilnikov. Prva sije v zeleni barvi, kot pri oblikovno skoraj isti a vendar starejši verziji, merilniki pa v sicer zelo privlačni belo-rdeči kombinaciji na črni podlagi. Kot da bi bili na delu dve ekipi za oblikovanje. Potovalni računalnik še vedno prikazuje zgolj eno informacijo hkrati, le-ta pa ne more biti sočasno prikazana z uro. Ali poraba goriva ali trenutni čas, na drugi strani pa zunanja temperatura oziroma temperatura, ki jo želimo imeti v vozilu. Zopet ali – ali. Pri tako velikem vozilu bi vseeno pričakovali kakšno sočasno informacijo.
Voznika in sovoznika razvaja veliko odlagalnih mest in predalov, sploh polička pred sovoznikovim predalom je z nameščeno gumo izredno uporabno in primerno odlagališče za vso navlako, ki jo nosimo po žepih. Mazda5 je edini avto v svojem razredu z drsnimi bočnimi vrati, kar še kako prav pride pri parkiranju 'na nož'. V opremi TX plus pa so tudi električno pomična. Lahko jih odpre voznik s stikaloma na levi strani armaturne plošče, lahko jih odpirajo potniki zadaj, še tretja možnost pa je odpiranje in zapiranje na daljavo s pritiskom tipke na ključu. Trik je v tem, da se vrata ne bodo zaprla sama, če vozilo ne bo v prostem teku in ročna zavora zategnjena. Zaradi tega vozilo najverjetneje ne bo najprimernejše prevozno sredstvo roparjev pri pobegih s kraja zločina. No, saj v sili se še vedno lahko odprejo kot običajna drsna vrata. Mazda je v osnovi petsedežno vozilo, če se pojavi potreba, lahko iz dna prtljažnika izvlečemo še dva sedeža, ki pa nista namenjena daljšim popotovanjem. Ker je ob uporabi vseh sedmih sedežev prtljažnik prostornine zgolj velike potovalke, bi ločeno odpiranje stekla prtljažnih vrat še povečalo uporabnost prostora.
Na zunaj se bo nova mazda5 od predhodnice identificirala po spremenjenih žarometih, odbijaču ter obliki aluminijastih platišč, ki niso nič kaj opazne spremembe. Zadnjim svetilom so namenili prozorno steklo. Zato pa še vedno velja za enega izmed bolj športnih enoprostorcev, čeprav to ni ravno lastnost, ki jo spočetka iščemo pri teh vozilih, ki praviloma prevažajo okoli mlade družine. Spremenjeno vzmetenje in izboljšane zavore bolje pripomorejo k pasivni varnosti. Kljub temu da se petica rada poda med ovinke in se jih prav nič ne brani kljub dolžini in višini. Vsemu temu navkljub pa je lahko tudi umirjeno družinsko vozilo. Čeprav dobrih 100 kilovatov kar kliče k priganjanju, je zaradi dobro izračunanih vseh stopenj menjalnika, ki hitro a ne najbolj gladko teče od ena proti šest in obratno, poraba še vedno zgledno nizka.
Mazda je z diskretnimi popravki obdržala svojo znano podobo, ki kljub letom na tržišču še vedno izgleda sveže in atraktivno. Brez velike pozornosti in odmevnega pompa napada vedno številčnejše kupce teh družinskih avtomobilov.
tehnični podatki | mazda5 CD143 |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 105 (143) pri 3.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 360 pri 2.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.505 x 1.755 x 1.665 |
medosna razdalja v mm | 2.750 |
prtljažnik v litrih | 112 – 1.566 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1540 (690) |
največja hitrost v km/h | 197 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,4 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,3/5,7/6,3 |
poraba na testu v l/100 km | 8,1 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 25.990 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!