Ko se vam bo v televizijskem oglasu preko ekrana zapeljal novi megane in bo spodaj pisalo 'Že od 13.990 EUR', ne pričakujte, da boste za tolikšen znesek domov odpeljali lepotca na posnetkih.
Tako pač delujejo oglasi, v katerih se prikazujejo najlepše izvedenke določenega modela, kakršne navadno stanejo dvakrat več od spodaj izpisane cene. Podobnega izkrivljanja realnosti smo pogosto deležni na mednarodnih premierah, kjer nam vedno ponudijo le zelo bogato opremljene izvedenke, ki so seveda impresivne. Le kako naj potem rečemo, da niso suverene? Renault seveda tu ni nič kriv, a za prvi test so nam namenili nekaj podobnega. Različico GT, ki je v tem trenutku najboljši in najdražji megane na trgu. Zato zaključujem še preden začenjam, in sicer, ja, če vas mika, odličen je.
Ampak, če ga primerjam s povsem običajnim, problem nastane že pri izgledu. GT je s podaljški in v modri barvi res strupen. Vsi se obračajo za njim, ker je ravno prav eleganten in agresiven, v tem trenutku tudi še redek. Za polovico cenejši megane v sivi barvi še zdaleč ni tako impresiven. Dejansko bosta le ponoči podobno zanimiva, ko se bo silhueta avtomobila skrila in bodo ven sekale na široko razpotegnjene zadnje luči.
Enaka zgodba je znotraj, kjer osnovni megane nikakor ne bo tako prijeten. Že sprednja sedeža opozorita nase, ker sta odlična, dovolj udobna in lepo objameta hrbet, telo se vanju skoraj zasidra, obenem pa vstop ali izstop iz avtomobila nista težavna. Nasploh lahko pohvalim celotno okolje, zaslon na dotik je velik, modri barvni vložki ter napisi renault sport notranjost lepo popestrijo, pač vse skupaj je moderno in pregledno. Mi pa v določenih pogledih zaslon še vedno ni najbolj všeč, sem ter tja se mi zdi kakšen meni prepočasi dostopen. Na primer vklop ali izklop klimatske naprave, ikona je tako zelo majhna, da jo s prstom komajda zadeneš in bi morala biti na voljo kot klasično stikalo; pač, nekje med stikaloma za menjavo temperature. Tudi gumb glasnosti na robu zaslona se mi ne zdi intuitiven, k sreči pa je sam zaslon odziven in hiter. Eden najboljših, kot nekakšen tablični računalnik je. In plastika okoli njega ne škripa več, so napako iz espacea očitno že popravili. Ampak spet, osnovni megane ni tako razkošen, osnovni zaslon je polovico manjši in notranjost je občutno bolj pusta.
Zgornji rob zadnjih vrat, tik pod steklom, je iz trde plastike, ker otrok to očitno ne bo motilo, spredaj pa je na enakem mestu plastika lepo mehka in prijetna.
Je pa vsak megane enako prostoren, tukaj razlik seveda ni in lahko povem, da je prtljažnik s 434 litri prostornine zelo velik, mislim, da je večji samo pri hondi civic. Prostora je dovolj tudi na zadnji klopi, kjer bosta dve odrasli osebi dovolj udobno sedeli, moram pa pohvaliti še priročna sidrišča isofix. Družinska uporabnost torej ne trpi, je pa hecno, kje nekateri proizvajalci varčujejo. Zgornji rob zadnjih vrat, tik pod steklom, je iz trde plastike, ker otrok to očitno ne bo motilo, spredaj pa je na enakem mestu plastika mehka in prijetna. Na takšen način varčuje tudi konkurenca, da avto pusti boljši vtis vozniku.
Že v uvodu sem povedal, da je GT krasen in ga le vzemite, če vas mika. Zato smo sedaj na področju, ki vas sigurno najbolj zanima, pri motorju in legi na cesti. 1,6-litrski turbobencinski agregat sicer ne oddaja posebej zanimivega zvoka, je pa zelo prožen, ves čas krasno vleče, za razliko od prostorninsko majhnih dizelskih agregatov zamika po pritisku stopalke ni. Pravi užitek se je z njim peljati. Porabi med 8 in 9 litrov, tudi manj, če si ga ne boste pogosto privoščili.
Podvozje je tudi krasen kompromis, čvrsto je in obenem ne pretrdo, zato GT ni naporen za vsak dan. Glede na to, da je hiter skoraj kot golf GTI, je povsem krotek, ženi lahko rečete, da je povsem običajni megane in bo verjela. Za moj okus je edino občutek na volanu preveč umeten, krmilni sistem pa prelahek. Hotel bi več teže in to je še največja hiba, ker med hitrejšo vožnjo krmilni sistem enostavno ne postreže z dovolj veliko količino informacij in lahko voznik le ugiba, kaj točno se dogaja. Sploh, ker vem, da znajo pri Renaultu na volanu pričarati res dober občutek …
Zanimiv je tudi program RS sport, ki poskrbi, da se v trenutku vsi elementi preklopijo v napadalni način, z njimi tudi sistem 4control. Ta se v zavoju odzove bolj močno in na krmiljenje vseh štirih koles se je potrebno privaditi. V vsakem hitreje odpeljanem ovinku se ti zazdi, da je zadek avtomobila zdrsnil in je potrebna korekcija volana. Ko to osvojiš, opaziš, da se GT drži ceste kot klop in se ni zgodilo še čisto nič dramatičnega, lega je res vrhunska in ravno zato me morda še bolj moti, da občutek na volanu ni najboljši. Sam sicer pogrešam ročni menjalnik, je pa tudi robotizirani EDC dober in hiter, bistveno boljši od menjalnika v cliu RS. Vseeno pa upam, da bo brutalni megane RS na voljo tudi z ročnim, ta pač ni.
Vseeno je GT na cesti zelo prepričljiv, ker ni naporen in je vedno zelo hiter. Običajni megane ne bo nikjer tako izstopal, zato je tudi malo manj kot 27 jurjev kar zajetna vsota, če na tole gledate kot pač na še en megane. Če je tole v vaših očeh trenutno najboljši megane in celo konkurent kakšnemu golfu GTI, oziroma raje peugeotu 308 GT, je pa zgodba drugačna. In za takšen znesek je megane GT zelo zelo fin stroj. Saj vem, prav namenoma so mi pri Renaultu za prvi test dali najboljši model, da bo ja dobil dobro oceno.