Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Več je manj

Mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kako zelo prepričljiv je CX-5, dokazuje dejstvo, da se tudi po nekaj letih na trgu še vedno zlahka postavi ob bok najboljšim v segmentu. A zopet ponavljam, da najdražji CX-5 sploh ni nujno najboljši.
Več je manj
Foto: Gašper Miš
28. 11. 2014 ob 11:09
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zunanjost je oblikovno dovolj simpatično, da je evropskim kupcem všeč
notranjost ne razburja z izjemno modernostjo, raje jo nadomesti z uporabnostjo
prostora je dovolj, delovno okolje je pregledno in dobro zasnovano
v tako bogati opremi notranjost z belim usnjem deluje skoraj prestižno
vozne lastnosti so za ta razred med najboljšimi
samodejni menjalnik je za običajno vožnjo dovolj hiter, zahtevnim bo na trenutke prepočasen
navigacijski sistem deluje pohvalno enostavno in natančno
turbodizelski motor je prožen in več kot zadosti potrebam zahtevnejših
poraba goriva je z devetimi litri prevelika
cena tako bogato opremljene različice je precej visoka
s štirikolesnim pogonom opremljeni CX-5 ni tako dinamičen
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (24 glasov)
test-mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ob prevzemu avtomobila smo se v uredništvu spraševali, čemu smo ga sploh ponovno vzeli na test, tokrat že četrtega in dejansko identičnega temu prvemu. Ampak smo hitro ugotovili, da smo to mazdo vzeli zato, da vam še enkrat povemo, kako zelo dobra je. Če vas je zagrabila nuja po križancu, potem je CX-5 vsekakor avtomobil, ki se ga splača postaviti v ožji izbor. Na srečo bo marsikdo to tudi storil, ker ga bo že na začetku študije o novem avtomobilu prepričala z izgledom. Simpatično deluje in predvsem ne okorno ali preveč bahavo in to ji štejem v plus.

V pravi barvi zunanjosti je to torej očem privlačen avtomobil, ki je znotraj naravnan v prid uporabnosti. Pozabite na nenavadne linije, na zaslone z nešteto funkcijami in z goro stikal, ki posledično uporabniku pogosto le grenijo življenje. Vse je pregledno, stikala za nastavljanje temperature so ogromna, uporabniški vmesnik z navigacijo in multimedijo pa enostaven. V tako bogati opremi sicer notranjost deluje precej elegantno in skorajda prestižno, z usnjem na sedežih, s klavirskim lakom in samodejnim menjalnikom, ampak pomembneje je, da je vse intuitivno in brez nepotrebne navlake.

Sledi osebna kaprica. Ob takšni različici bi večini močno zaigralo srce in marsikdo bi jo izbral že zaradi bogate opreme. Ampak ni nujno najboljša. Sam denimo križancev ne maram preveč, ker v primerjavi s kakšnim karavanom običajno ponujajo slabše vozne lastnosti, so manj udobni in imajo manj prostora. V primeru, da vzamete CX-5 s štirikolesnim pogonom, bo vozilo bolj okorno od dvokolesno gnane izvedenke in slednjo bi izbral sam. Predvsem zaradi tega, ker se redko vozim po brezpotnjih in se tudi večina med vami, zato je malenkost večja oddaljenost od tal zadostna, da boste varno premagali kakšen kolovoz.

Vseeno pa sledi pojasnilo. CX-5 ni okoren avtomobil. V svojem segmentu je med najbolje voznimi in zelo prepričljiv, zato tudi takšna različica s štirikolesnim pogonom ni ravno okorna, recimo, da je manj dinamična. V zavojih deluje bolj težko in nos ovinku ne bo sledil tako suvereno. Tudi samodejnega menjalnika ne bi izbral, čeprav ni slab in lenobno nastrojenim bo všeč, da jim za menjavo prestav sploh ni potrebno skrbeti. Ampak je ročni tako zelo odličen in natančen, da je sodelovanje moje roke z njim prav prijetno doživetje. Za moj okus je torej bolj primerna precej cenejša različica. Morda tudi zato, ker se občasno rad zapeljem nekoliko hitreje in takrat je samodejni menjalnik prepočasen.

In da ne govorimo le o dinamiki, bo kdo celo mislil, da je pomembno le to, kako suveren je avtomobil v zavoju. CX-5 je prijeten že zato, ker vseeno ni pretrd in grbine precej suvereno požira, brez posebnega pretresanja in vseeno na dovolj čvrst način, da ne boste dobili morske bolezni. Vozniško je za križanca zelo prepričljiv in položaj za volanom je zelo dober, sedeža pa udobna. Naj potem nekaterim še dodatno zagrenim izbiro in povem, da tudi takšnega motorja ne bi izbral. Turbodizel s 129 kilovati moči je kajpak prepričljiv, lepo potegne in je prožen, ni preveč robat in skorajda nimam nobenega pomisleka, le poraba goriva mi ni všeč. Okoli devet litrov nam je porabil na testu in to nikakor ni malo, zato spet v razmislek ponujam alternativo – bencinski motor, kakršnega je imel ta CX-5. Porabi podobno količino goriva in seveda ni tako zelo prožen ter zmogljiv, je pa z njim avtomobil cenejši.

CX-5 ostaja suveren tudi, ko ga postavim ob bok tekmecem – toyoti RAV4, hondi CR-V, nissanu qashqai – dovolj udoben in simpatičen pa tudi prostoren. V bistvu sploh nima kaj dosti hib, naš Jure se je pritožil, da med vožnjo njegova roka ne more udobno počivati na naslonu, sam sem tokrat pogrešal obvolanska ušesca za prestavljanje in poraba bi bila lahko manjša. To pa je to. Pa čeprav je tole najmanj prepričljiva različica CX-5, vsaj zame. In skoraj najdražja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda CX-5 CD175 AWD AT revolution
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2191
moč v kW (KM) pri vrt./min 129 (175) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 1.800 do 2.600
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4555 x 1840 x 1710
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 503
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1615 (505)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 9,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/6,4/4,9
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 22.990
cena testnega vozila v EUR 36.540
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.700

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |