Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj je več

Mazda2 1,3i CE plus

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mazda2, ki je pred kratkim osvojila laskavi naslov Svetovni avto leta 2008, je dokaz, da lahko tudi z odvzemanjem dolžinskih centimetrov in kilogramov pridemo do avtomobila, ki lahko navduši. Vse skupaj pa je zapakirano v privlačno embalažo. Pentlja ni potrebna.
Manj je več
Foto: Matej Mihinjač
26. 11. 2008 ob 19:56
Komentarjev: 0

Prva mazda2 sicer ni bila povsem zgrešen avtomobil, a je bilo kmalu jasno, da ni iz pravega testa. Da bo nova mazda2 prodajna uspešnica, je že jasno; le počakati je potrebno. Srečo so imeli, ti Mazdini oblikovalci, da so stvar naštudirali in presodili ob samem začetku. Pred skoraj vso evropsko konkurenco. Mestni avtomobil mora biti čim manjši, torej avtomobilček. Mazda2 je. Potrebuje se ga le za skakanje okoli. V dvoje ali četvero, za kar se ne potrebuje udobja in luksuza. Pri Mazdi imajo za to večje avtomobile. V njem ne bo nihče prevažal hladilnika, vsaj v 250-litrskem prtljažniku mazde2 ne. In da se bo za povrh še dobro prodajal, mora biti lep. Nova mazda2 to je. Torej všečna enostavna oblika ostrih, dinamičnih potez, s poudarjenimi boki in prikritimi detajli standardnega hišnega trenda. S petimi vrati, majhnim prtljažnikom in veliko prostora za štiri osebe. A so konstruktorji v tem primeru storili še korak dlje; trdnost in togost ter posledično varnost avtomobila so s pomočjo optimalnega profiliranja jeklene karoserijske pločevine krepko povečali, obenem pa zmanjšali njegovo maso za preko 100 kilogramov. V nos pa so kot nalašč, a premišljeno, vgradili majhne in poskočne stroje, ki napravijo tole mazdo pravo pravcato igračo.

Če je navzven ta poskočnost avtomobila še nekako prikrita, izda igrivost mazde2 notranjost. Najprej armaturna plošča. Majhna, kot je bila nekoč v fičku. In tudi podobnih okroglin. Z miniaturnimi, zaradi žgoče rdeče osvetljave ne preveč dobro preglednimi merilniki pred voznikom. In malce manj miniaturnimi gumbi na polsferičnem radijskem sprejemniku ter z volanom, ki si ga lasti skupaj z roadstersko MX-5. In trdoplastičnimi oblogami na vratih, ki res zgolj zakrivajo mehanizme in ostre zaključke pločevine. Potem so tu še sedeži. Spet majhni in kratki, prijetno trdi ter zelo nizko postavljeni. Tudi zadaj, čeprav je klop vzdolžno pomična in ponuja na ta račun potnikom izdatno mero prostornosti. Za povrh pa še ročica menjalnika. Povsem dirkaška. Postavljena na greben sredinske konzole leži v rokah bolje kot bi si želel sam Sebastien Loeb. In podobno je sedenje ter vožnja v tej mazdi. Ne vem, kako je inženirjem to uspelo, a vožnja s to mazdo je pravi užitek. Nizko sedenje, dobra preglednost ter vse potrebno na ravno pravšnjem dosegu roke so osnova za dober začetek. Občutek na volanu je oster kot nož, natančnost in predvidljivost pisana na dušo, kontrola zaradi odlično nastavljenega in ravno prav utrjenega podvozja igriva a tudi udobna. Motor je prostornine litra in treh decilitrov a je v tej, ki ima osnovni paket opreme, tudi malenkostno slabotnejši. Ampak, ker se zelo rad vrti, ima opravka z majhno maso in ker so prestavna razmerja petstopenjskega ročnega menjalnika dobro preračunana, zna biti ta 'dvojka' precej poskočna. V veselje je vozniku tudi motorni zvok, ki dobro zareže v ušesa in še dodatno vzbuja adrenalin. Malce manj je ob priganjanju prijetna žeja, saj dobrih 8 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov ni malo. A ob umirjeni vožnji poraba z lahkoto pade tudi pod 7 litrov. Seveda ta mazda še zdaleč ni dirkalni stroj, le nekaj genov si deli z njimi. Zato je prijetna sopotnica tudi v umirjenih vodah, ko je vožnja tiha in zadovoljivo udobna. Kot takšna bo znala ujeti marsikatero nežno dušo.

In na koncu cena. Za 11 in pol evrskih tisočakov ne boste dobili samodejne klimatske naprave, usnjenega volana, elektronike za nadzor vozila ter potovalnega računalnika. Tu konkurenca za dani denar ponudi več. Vendar to še zdaleč ni pogubno za 'dvojko'. Če ne verjamete, še enkrat berite zgoraj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda2 1,3i
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.349
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 121 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.885 x 1.695 x 1.475
medosna razdalja v mm 2.490
prtljažnik v litrih 250 - 787
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 955
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 14,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 11.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |