Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Forda explorer PHEV in S-max FHEV

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Skoraj meter daljši od ecosporta, dobrih 80 centimetrov daljši od pume, pa kakšnih 40 centimetrov daljši od kuge in več kot 20 centimetrov daljši od modela edge je novi ford explorer. S 5,05 metra gre za največji Fordov križanec, ki bo v šesti generaciji kupce nagovarjal tudi s priključnohibridnim pogonom.
Forda explorer PHEV in S-max FHEV
Foto: Gašper Miš
26. 2. 2022 ob 13:00
Komentarjev: 0

ford explorer PHEV
Da novinca na naših cestah ne bi opazili, ne skrbi, je precej velik, da ga bodo opazili tudi kupci, pa bo med drugim poskrbela precej posrečena oblika. Oglata je, jasno, pa velika stekla ima, položen pokrov motorja, ogromno motorno masko, fina led žarometa, velika 20-palčna lita platišča in kar štiri kromirane zaključke izpušne cevi. To so le nekateri elementi, ki so že na prvi vožnji obračali glave, mene pa je še bolj navdušila potniška kabina. Pa ne toliko zaradi videza armaturne plošče, kjer mi pokončna postavitev 10,1-palčnega zaslona nikakor ne potegne. Ford explorer navduši s prostornostjo: že v osnovi ima sedem sedežev, kjer je voznikov nastavljiv v osmih smereh, sovoznikov šestih, vzdolžno pomična pa je tudi druga sedežna vrsta. Poleg tega lahko nastavljate tudi njen naklon in dostopate do tretje, kjer se sedi povsem solidno. Ne ravno udobno, ampak dovolj dobro, da ne boste ves čas poslušali samih pritožb. Nad prostornino prtljažnika jih verjetno ne boste nikoli, ker v primeru dveh postavljenih sedežev ta meri kar 2274, v primeru petih 1137 in v primeru sedmih še vedno solidnih 330 litrov. Materiali so dobri, izdelava prav tako, naprednih sistemov ne manjka, zato v notranjosti pogrešam le še malo več domiselnosti.


ford explorer PHEV
Moči pa ne! Se zdi, da je je dovolj. Ford je pod pokrov namreč namestil 3,0-litrski turbobencinski šestvaljnik. Gre za motor družine ecoboost, ki je V-oblike, skupaj z elektromotorjem pa razvijeta kar 336 kilovatov moči (457 KM) ter neverjetnih 825 Nm navora. To pomeni, da gre za najzmogljivejši hibridni ford, ki pa z 2466 kilogrami mase športen vseeno ni, čeprav je hiter. Od 0 do 100 km/h pospeši v le šestih sekundah, končna hitrost pa znaša 230 kilometrov na uro. Ker je priključni hibrid, poraba po podatkih tovarne znaša le 3,1 litra na sto kilometrov, čeprav bo v praksi verjetno bistveno večja. No, lahko tudi ničelna, pač, odvisno od tega, kako pridno boste polnili 13,6 kWh litij-ionsko baterijo (ki se z do 3,6 kW napolni v dobrih treh urah) in kako pridno boste izkoriščali dano moč. Povsem v tišini bo lahko novi explorer prevozil do 42 kilometrov, sicer pa kupce razvajal še s skoraj 700 kilogrami nosilnosti in z vleko do 2500 kilogramov težke prikolice, 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom in inteligentnim štirikolesnim pogonom.

ford explorer PHEV
Na voljo sta dva paketa opreme, in sicer športni ST-line in prestižni platinum. Ker gre v obeh primerih za zelo bogato opremljen avtomobil, opreme za doplačilo praktično ni. Dobro, za barvo boste odšteli od 230 do 1270 evrov (pri paketu ST-line boste v osnovi dobili navadno belo, pri platinum pa možnost izbire med štirimi kovinskimi), potem pa so tu le še stroški prevoza in priprave vozila (150 evrov) ter snemljiva vlečna kljuka. Ta stane 1090 evrov, sam avtomobil pa bodisi 80.200 (explorer 3.0 ecoboost PHEV AWD AT ST-line, 10-st. sam.) oziroma 81.100 evrov (explorer 3.0 ecoboost PHEV AWD AT platinum, 10-st. sam.). Tri tisoč evrov, kolikor znaša popust, lahko odštejete takoj, kar pomeni, da bo najcenejši raziskovalec vaš za 77.200, najdražji (z najlepšo barvo in vlečno kljuko) pa 79.610 evrov. Če novinca primerjam s šibkejšo in približno 10 centimetrov krajšo toyoto highlander (ki je obenem le samopolnilni hibrid), ni poceni, v primerjavi s podobno zmogljivim audijem SQ7, ki mu je po velikosti še najbližji, pa se ne zdi pretirano. Očitno bo tako menilo tudi 40 slovenskih kupcev, kolikor jih zastopnik znamke pričakuje letos.


ford S-max FHEV
Novi explorer pa ni edina Fordova novost: obenem so nam predstavili še hibridni model S-max. Na pogled je praktično identičen turbobencinski ali turbodizelski različici (ki sta se s prihodom hibridne poslovili), da gre za bolj varčno in zeleno, pa namiguje le majhen napis na prtljažnih vratih. V notranjosti bo pozorno oko na vrtljivem izbirniku prestav namesto načina M (Manual) opazilo še način L (Low). V tem hibridni S-max močneje zavira z motorjem, kar pride prav pri vleki ali spustu po klancu. Pod pokrovom boste našli že znan 2,5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik. Duratec je oznaka, ki jo nosi, gre pa za motor, ki deluje v bolj varčnem Atkinsonovem ciklu in ob pomoči elektromotorja ter 1,1 kWh litij-ionske baterije razvije 140 kilovatov sistemske moči (190 KM).

ford S-max FHEV
ford S-max FHEV
Ker gre za samopolnilni hibrid, polnjenje ni potrebno, kot ni potrebno prestavljanje, saj je menjalnik neskončnostopenjski samodejni eCVT. Pogon je le na sprednji kolesi, štirikolesnega pa tako ni več v ponudbi. Ker je baterija majhna, prostornost ostaja enaka, kdor pa vseeno želi več prostora in sedem sedežev že v osnovi (šesti in sedmi sedež sta pri S-maxu na voljo za doplačilo), pa lahko poseže tudi po hibridnem galaxyju. Tudi tega lahko poganja enak bencinsko-električni pogonski sklop. Bolj priljubljen bo vseeno takšen S-max, ki je na voljo s tremi znanimi paketi opreme: osnovnim titanium, športnim ST-line in prestižnim vignale. Od opreme je odvisna maloprodajna cena, ki znaša od najmanj 38.880 (S-max 2.5 duratec FHEV FWD eCVT titanium, n-st. eCVT) do največ 46.710 evrov (S-max 2.5 duratec FHEV FWD eCVT vignale, n-st. eCVT). Zastopnik znamke na navedene cene ponuja še 3500 evrov popusta, vi pa lahko akcijsko ceno znižate še za dodatnih 1700 (v primeru nakupa preko financiranja) oziroma 400 evrov (v primeru menjave staro za novo). To pomeni, da bo lahko hibridni S-max, ki bo do konca leta skupaj z galaxyjem prepričal približno 120 kupcev, vaš za vsaj 33.680 evrov.


Cene:

ford explorer 3.0 ecoboost PHEV AWD AT ST-line, 10-st. sam. (336 kW) – 80.200 EUR
ford explorer 3.0 ecoboost PHEV AWD AT platinum, 10-st. sam. (336 kW) – 81.100 EUR
ford S-max 2.5 duratec FHEV FWD eCVT titanium, n-st. eCVT (140 kW) – 38.880 EUR
ford S-max 2.5 duratec FHEV FWD eCVT ST-line, n-st. eCVT (140 kW) – 41.260 EUR
ford S-max 2.5 duratec FHEV FWD eCVT vignale, n-st. eCVT (140 kW) – 46.710 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |